×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
منکر‌هایی که به آن دچاریم و خودمان هم خبر نداریم+فیلم

به گزارش تهران۲۴، همزمان با فرا رسیدن ماه محرم حجت‌الاسلام محسن قرائتی معلم و مفسر قرآن کریم در کلیپ‌های کوتاهی به شرح نکاتی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر می‌پردازد.

در پایان هر کلیپ سؤالاتی هم مطرح می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند با پاسخ به سؤالات از جوایزی بهره‌مند شوند.

منکر‌ها با هم فرق می‌کند، برخی منکر‌ها اعتقادی است، یعنی فکر کلاً غلط است و مغر کج فهمیده است. بت را می‌تراشد و او را جای خدا می‌گذارد. خودت با دست خودت سنگ تراشیدی و آن را خدا می‌دانی. اینها سراغ غیر خدا رفته‌اند، انبیاء را فرزند خدا می‌دانند، فرشته‌ها را دختر خدا می‌دانند. این‌ها منکر اعتقادی است.

حق را کتمان می‌کردند، پیامبر را خوب می‌شناختند زیرا در تورات درباره آخرین پیامبر گفته شده بود و به نشانه‌های پیامبر اسلام اشاره شده بود. اما آنها کتمان می‌کردند، معجزه را می‌دیدند و تکذیب می‌کردند، کلمات حق را نادرست می‌خواند. تقلید نابجا می‌کردند مثلاً می‌گفتند: چون پدران ما بت‌پرست بودند ما هم بت را می‌پرستیم. اینها همه منکر اعتقادی است.

گاهی برخی منکر اخلاقی دارند، طرف لجباز است، عکس بقیه عمل می‌کند مثلاً همه چای می‌خورند او می‌گوید برای من آبجوش بیاورید در حالی که در خانه‌اش چای می‌خورد، فقط می‌خواهد این‌گونه دیده شود. فصل میوه است، همه جا پر از نعمت‌های خداست اما می‌رود نوشابه می‌خورد.

به گونه‌ای عطسه می‌کند که به خاطر صدای بلندش همه بازگردند و او را نگاه کنند. زلف را به گونه‌ای درست می‌کند، لباسش را به گونه‌ای درست می‌کند که با عرف تفاوت دارد.

این‌ها همه منکر است. گاهی زندگی ما غرق در منکر است و خبر نداریم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.