×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تاکید رئیس مجلس برای راه‌اندازی شبکه ملی هشدار و پیش‌آگاهی حوادث

به گزارش تهران۲۴، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در ابتدای نشست علنی امروز پارلمان (یکشنبه ۹ مردادماه) و در نطق پیش از دستور فرا رسیدن ایام محرم‌ و عزاداری سیدالشهدا سلام الله علیه را به همه دوستداران اهل بیت تسلیت گفت.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر کسی می‌خواهد مردم ایران را بشناسد و واقعیت دین‌داری مردم را درک کند امروز به پهنه ایران اسلامی نگاه کند که با وجود تنوع خرده فرهنگ ها و سبک‌های گوناگون سوگواری، چگونه غرق در عزاداری برای سید و سالار شهیدان هستند و ببیند چگونه مردم ما سلامتی، اعتبار و همه چیزشان را برای شعائر به میدان می آورند و چگونه جوانان برای مدیریت بزرگترین مراسم عزاداری اخلاص و تدبیر را در مدیریت امور جمع می کنند بدون اینکه مقام و منصب و یا توقعی در میان باشد.

رئیس مجلس افزود: خدا رحمت کند شهید سلیمانی را که مردم را خوب شناخته بود و در یک کلام این تابلوی پرشکوه را به تصویر کشید که ما ملت امام حسینیم.

وی اظهار کرد: محرم و صفر هر سال، فرصت بی‌نظیر گسترش معارف دین و جوشش عواطف دینی مردم است. هیچ‌کس نمی‌تواند در مورد این سرمایه بزرگ مردمی تردید کند، چرا که مثل انکار روز روشن است.

رئیس مجلس تصریح کرد: اما این سرمایه، برای اینکه در همه مقاطع و همه مسایل بیشترین بازده خودش را نشان بدهد، نیاز به تقویت هوشمند و پرهیز از دخالت بی‌جا دارد؛ اینجاست که نیازمند فناوری اجتماعی برای تبدیل ایمان مردم به عمل صالح جمعی هستیم؛ مثل آنچه در رزمایش مواسات در دوران گرفتاری کرونا دیدیم که چگونه به دست خود مردم گره از کار مردم باز شد و سازوکاری کارآمد هم بود.

قالیباف اضافه کرد: جا دارد صاحب‌نظران با ملاحظه همه ظرایفی که چنین موضوعاتی دارد، به تامل و مرور تجربه‌ها در این زمینه بپردازند و به جهاد تولید فکر و ایده بپیوندند.

وی با اشاره به سیل اخیر خواستار بسیج تمام امکانات کشور برای رسیدگی فوری به مشکلات مردم بخصوص درمان مجروحان و جبران خسارات وارد آمده به مردم شد و یادآور شد: در موضوع جاری شدن سیل در نقاط مختلف کشور، نیازمند تاکید مجدد است که تمامی امکانات کشور برای رسیدگی فوری به مشکلات مردم به خصوص یافتن مفقودین و درمان مجروحان بسیج شود و جبران خسارت‌های وارد آمده به مردم در دستور کار نهادهای ذی ربط قرار گیرد.

رئیس مجلس افزود: علاوه بر این باید توجه داشت که صرف رسیدگی مقطعی به مشکلات و علاج وقایع بعد از وقوع آنها، بدون شک کافی نیست.

قالیباف با تاکید بر لزوم راه اندازی شبکه ملی هشدار و پیش‌آگاهی حوادث اظهار داشت: رسیدگی مقطعی به مشکلات و علاج بعد از وقوع بدون شک کافی نیست، شهرداری‌ها موظفند به ارائه گزارش مستمر در خصوص عملیات لایروبی کانال ها و مسیل ها را در دستور کار داشته باشند.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: علاوه بر ضرورت تسریع در راه‌اندازی شبکه‌ ملی هشدار و پیش‌آگاهی از حوادث، نظام امداد و نجات کشور، وضعیت استقرار نیروها، تامین تجهیزات و آموزش‌های لازم نیز باید با توجه به تجارب موجود، به طور جدی متحول شود.

قالیباف تاکید کرد: همینطور که در نطق هفته قبل اشاره کردم؛ در اسرع وقت کمیسیون‌های عمران و کشاورزی گزارش خود را از عملکرد و خسارت‌ها مخصوصا خسارت در عرصه باغات، دام و طیور به صحن مجلس ارایه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین مطلع شدیم که بردار عزیز و گرانقدرمان جناب آقای دکتر عادل آذر نماینده محترم مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی و همچنین رئیس دیوان محاسبات کشور و رئیس مرکز آمار ایران و از اساتید برجسته و نخبه کشور به رحمت ایزدی پیوستند، این مصیبت وارده را به خانواده داغدار ایشان و همچنین مردم شهید پرور استان ایلام به ویژه دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره عرض تسلیت و تعزیت داریم و برای آن مرحوم طلب مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال خواستاریم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.