×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مصوبه مجمع تشخیص مصلحت برای بهبود فضای اقتصادی در برنامه هفتم توسعه

به گزارش تهران۲۴، مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه عصر روز چهارشنبه ۱۲مردادماه ۱۴۰۱ که به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور روسای قوای مقننه و قضائیه، دبیر و اکثریت اعضای مجمع برگزار شد، بحث و بررسی سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه را ادامه داد.

 در این جلسه بندهای مربوط به «محیط زیست» و «رشد اقتصادی» در سیاستهای کلی برنامه هفتم توسعه مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه امروز مجمع که رئیس و معاون سازمان برنامه و بودجه، روسای کمیسیون اقتصادی و مرکز پژوهشهای مجلس و رئیس سازمان حفظ محیط زیست حضور داشتند، اعضای مجمع مقرر کردند: «بهبود شاخص های عملکردی محیط زیست حداقل پنج پله در هر سال، کاهش حداقل ده درصدی سالانه آلودگی هوای کلان شهرها و مدیریت اثرات و عوارض تغییر اقلیم با استفاده از ظرفیت‌های ملی، منطقه ای و بین‌المللی» در سالهای برنامه هفتم محقق شود.

اعضای مجمع در ادامه پس از بحث درباره الزامات رشد اقتصادی ۸درصدی؛ «بهبود محیط کسب و کار و ایجاد ثبات و پایداری در سیاست ها و مقررات اقتصادی کشور و ارتقاء حداقل پنجاه رتبه کشور در شاخص کل محیط کسب و کار در طول برنامه» را از تصویب گذراندند.

در پنجمین جلسه مجمع در هفته جاری در خصوص افزایش صادرات غیرنفتی و تراز تجاری غیرنفتی مصوب شد : « افزایش صادرات غیرنفتی با تاکید بر محصولات دانش بنیان و نیل به تراز تجاری غیرنفتی مثبت در پایان برنامه و جلوگیری از واردات کالاهای مصرفی که در داخل به اندازه کافی و با کیفیت مناسب قابل تامین است، با رعایت حقوق مصرف کننده» در برنامه هفتم اجرایی شود.

در ابتدای این جلسه، آیت الله آملی لاریجانی، درگذشت والده پرویز داودی را به وی و خانواده معزا تسلیت گفت.

خاطر نشان می‌شود، ادامه بررسی‌های مواد و بندهای سیاست‌های کلی برنامه هفتم در جلسات فوق العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسات آینده نیز ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.