×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قالیباف: موضوع خانواده به عنوان یک نهاد در اولویت برنامه هفتم توسعه باشد

به گزارش تهران۲۴، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز دوشنبه ۱۶ آبان در نشست بررسی اجرای قانون حمایت از خانواده که با حضور وزرای کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن، تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و قائم مقام بانک مرکزی و جمعی از نمایندگان و مسئولان اجرای این قانون برگزار شد، تاکید کرد: با توجه به اینکه برنامه هفتم توسعه در دولت در حال تنظیم شدن است باید موضوع حمایت از  جمعیت با تمرکز بر نهاد خانواده مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: پس از گذشت یک سال از اجرای قانون مذکور اگر در این قانون ضعف‌هایی وجود دارد، این ضعف ها باید در برنامه هفتم که قرار است دولت در روزهای آینده آن را به مجلس ارائه کند، مورد توجه قرار گیرد.

رئیس قوه مقننه با تأکید بر اینکه منظور ما از جمعیت، زاد و ولد نیست بلکه مفهوم عام‌تر جمعیت مورد توجه است، گفت: در برنامه هفتم توسعه باید همه موضوعات خانواده‌محور دنبال شوند و موضوع خانواده به عنوان یک نهاد در اولویت باشد.

قالیباف اضافه کرد کرد: اگر در تصمیمات و سیاستگذاری ها، محوریت با نهاد خانواده باشد می‌توانیم موضوعات را مدیریت کنیم و می‌توانیم شاخص‌ها را در زمینه‌های رفاهی، آموزشی و تربیتی تغییر دهیم.

رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت برنامه ریزی و سیاستگذاری عملیاتی و اجرایی  تاکید کرد و گفت: می بینیم که مدت اجرای برنامه توسعه ۲۰ ساله و چشم انداز ۱۴۰۴ در حال اتمام است اما نتوانستیم در برخی از شاخص‌ها این برنامه را محقق کنیم.

پایانی پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.