×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مراجعه بیش از هزار کرمانشاهی برای اهدای خون در محرم/ اهدای خون نذری را به عاشورا موکول نکنید

به گزارش تهران۲۴،مریم میرزاده مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه، ماه محرم را بهترین فرصت برای اهدای خون مناسبتی دانست و اظهار کرد: در ماه محرم اهدای خون نذری با شعار «ایثار حسینی اهدای خون آگاهانه» تا پایان ماه صفر ادامه دارد و خوشبختانه مردم تاکنون استقبال بسیار خوبی از این طرح داشته‌اند.

وی ادامه داد: از بیش از یک‌هزار مراجعه کننده برای اهدای خون در پنج روز نخست محرم، بیش از ۸۰۰ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند و در روزهای تاسوعا و عاشورا هم از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ پذیرای اهدا کنندگان هستیم، البته توصیه می‌شود اهدای خون تنها مختص این دو روز نباشد و این نذر خون همچنان در طول ماه محرم و صفر ادامه داشته باشد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه عمر گلبول قرمز ۳۵ روز و پلاکت سه تا پنج روز است، افراد بهتر است در روزهای مختلف برای اهدای نذر خون خود به مراکز بهداشتی مراجعه کنند. 

وی در خصوص ذخایر خونی استان، گفت: متأسفانه طی چند هفته اخیر کاهش مراجعه کننده را داشتیم که خوشبختانه با شروع ماه محرم مراجعه افزایش پیدا کرد و الان ذخایر ما حدود ۶ روز است ولی تلاش سازمان این است که این ذخایر را به ۱۰ روز برساند.

میرزاده در توضیح مراکز فعال خونگیری در استان، تصریح کرد: دو مرکز در شهر کرمانشاه داریم که مرکز اصلی آن در خیابان بنت‌الهدی همه روزه غیر از ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ و و در روزهای تعطیل ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه و مرکز جنب بیمارستان معتضدی هم همه روزه غیر از ایام تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۳ پذیرای اهداکنندگان است.

وی ادامه داد: پایگاه‌های هم در شهرستان‌های قصرشیرین، اسلام‌آبادغرب و کنگاور، سنقر، پاوه و روانسر هم داریم که در برنامه داریم به صورت منظم در دیگر شهرستان‌ها نیز به صورت منظم حضور به عمل برسانیم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.