×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قالیباف:‌ آمریکای امروز همان آمریکای ۲۸ مرداد است

به گزارش تهران۲۴، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز(چهارشنبه ۲۶ مرداد) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت ۲۶ مرداد، سالروز ورود آزادگان سرافراز در سال ۱۳۶۹ به میهن اسلامی گفت: به همین مناسبت به روان پاک سید آزادگان مرحوم سید علی اکبر ابوترابی فرد درود می فرستم.

قالیباف افزود:جمعیت آزادگان و خانواده های صبور آنان ذخیره های ارزشمند کشور هستند که آرامش و آسایش بهترین سالهای خود را فدای امنیت و آرامش ملت کردند. ایران تا همیشه قدردان آزادگان سرافراز خواهد بود. دوام توفیق این عزیزان را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: همچنین در آستانه کودتای  آمریکایی ۲۸ مرداد نیازمند تاکید است که ملت ایران هرگز فهرست بلند بالای دشمنی، پیمان شکنی، بدعهدی، غارت، جنایت و دخالت دشمنان خارجی به خصوص ایالات متحده آمریکا را بعنوان سند افشای ماهیت مستکبرین همواره مقابل چشم خود خواهد داشت.

وی ادامه داد: کودتای ۲۸ مرداد از مصادیق غیرقابل انکاری است که یادآوری می‌کند هنگامی که نظام سلطه منافع خود را در خطر می بیند، بی ارزش بودن دموکراسی و آزادی آشکار می شود و استقلال کشورها به بازی گرفته می شود.

قالیباف تاکید کرد: آمریکای امروز همان آمریکای ۲۸ مرداد است و سطح و عمق نگاه مستکبرانه آنها به دیگر کشورها هیچ تغییری نکرده بلکه روز به روز طراحی های پیچیده تر و بی رحمانه تری برای به زانو درآوردن ملت‌های مستقلی چون ملت ایران در دستور کار این کشور قرار گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح جنایات آمریکا علیه ملت ایران گفت: اگر آمریکا روزی با اجیر کردن عده‌ای در این ملت کودتا به راه انداخت،‌ در سالهای بعد از هیچ تلاشی برای سرنگونی انقلاب اسلامی ملت ایران  فروگذار نکرد. در جنگ ملت نجیب ایران علیه دشمن بعثی، با تمام قوا از دشمن حمایت کرد، جنگ همه جانبه اقتصادی علیه ملت ایران تدارک دید، برای محروم کردن ملت ایران از حقوق مسلم خود کارزار نامشروع به راه انداخت، مهمترین حامی غده سرطانی منطقه، رژیم نامشروع صهیونیستی یعنی منبع تولید شر و جنایت در منطق در منطقه بود، و بازیر پا گذاشتن تمامی قواعد حقوقی و انسانی، خون فرزندان ملت ایران همچون سردارشهید حاج قاسم سلیمانی را به زمین ریخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه تاریخ جنایت های آمریکا، به ملت ایران این درس را آموخته است که مستکبرین هرگز اصلاح شدنی نیستند، خاطرنشان کرد: آنچه تضمین استقلال و آزادی مردم ایران است، تنها تبدیل شدن به ایران قوی بوده و قوی شدن ایران نیز در گرو قوی شدن تک تک مردم ایران است. با توکل به خداوند متعال ان شاءالله ملت ایران موانع پیشرفت و توسعه را از سر راه بر خواهند داشت و همچون گذشته، مستکبرین را ناامید خواهند کرد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.