×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آقای روحانی اصل ماجرا چه بود؟/ روایت تبرئه خبرگزاری فارس از یک اتهام!

به گزارش تهران۲۴، حسن روحانی رئیس دولت یازدهم و دوازدهم در اظهاراتی که امروز در برخی از رسانه‌های اصلاح طلب منتشر شده، گفته است: « برای سفر استانی به کرمانشاه رفته‌ بودم که به من خبر دادند که خبرگزاری فارس اعلام کرده که آخر هفته قرار است بنزین گران شود. مردم به خیابان ریختند، صف تشکیل شد، پمپ بنزین آتش زدند. در آن مقطع اصلا قصد این کار را نداشتیم. گفتم که برای چند ماه آینده را هم لغو کنید . هر روز یک داستان جدید پیش می‌آمد!»

اشاره روحانی به کدام خبر و کدام ماجرا است؟

۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ خبرگزاری فارس با انتشار خبری با تیتر: « آغاز سهمیه بندی بنزین احتمالا از پنجشنبه» که همچنان قابل دسترس در سایت این خبرگزاری است(اینجا) اعلام کرد: براساس پیگری‌های خبرنگار فارس طرح سهمیه‌بندی بنزین احتمالاً‌ از ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه (۱۲ اردیبهشت ۹۸) آغاز می‌شود و قیمت بنزین سهمیه‌ای احتمالا ۱۰۰۰ تومان در هر لیتر باقی خواهد ماند.

یک روز بعد زنگنه وزیر نفت در گفت‌وگوی تلویزیونی این خبر را تکذیب کرد. دولت هم از سخنگو تا باقی مسوولین در مصاحبه های مختلف این خبر را تکذیب کردند.

خبرگزاری فارس در این خبر نوشته بود: « براساس اطلاعات به دست آمده طرح سهمیه‌بندی بنزین به تصویب شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا رسیده است و هیأت دولت قصد دارد احتمالاً از روز پنج‌شنبه آن را اجرایی کند. »
هرچند مسوولین وقت دولت این خبر را تکذیب کردند اما کار با تکذیب تمام نشد. شکایتی علیه خبرگزاری فارس مطرح شد که بر اساس آن خبرگزاری فارس متهم به انتشار خبر کذب شده بود و پیگیری مسوولان دولتی تا رده‌های بالای نظام پیش‌رفت.

نتیجه چه شد؟

خبری که به واسطه کمک‌خواهی مسوولین وقت شرکت نفت از خبرگزاری فارس برای اجرای منطقی و درست طرح سهمیه‌بندی منتشر شده بود دست‌مایه شکایتی شده بود که علیه فارس مطرح گشته بود. در نهایت خبرگزاری فارس در دادگاه با ارائه اسناد خبر تبرئه شد. 

اما کار به اتمام نرسید. روحانی چند ماه بعد جمله‌ای گفت که تیتر همه رسانه‌ها شد: « من هم مثل مردم صبح جمعه دیدم که قیمت بنزین تغییر کرده است».


روایت غلط از تاریخ محور اصلی سخنان روحانی

مسئله جدی دولت روحانی و مسوولان آن تحریف تاریخ و واقعیت‌ها است. با وجود آنکه بسیاری از موضوعات مطرح در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی اکنون از پشت پرده بیرون افتاده است،‌ همچنان رسانه‌های اصلاح‌طلب و شخص خود رئیس جمهور سابق و مسوولان وقت دولتی تلاش می‌کنند روایتی غیر واقعی از آنچه در ایام مسوولیتشان گذشته است به جامعه القا کنند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.