×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نفرت ما از آمریکا هرگز کم نمی‌شود/ امسال ایران با شکوه‌ترین حضور در پیاده‌روی اربعین را دارد

به‌گزارش تهران۲۴ از همدان، آیت الله سید احمد خاتمی نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری شامگاه جمعه در چهل و یکمین سالگرد شهادت آیت الله سید اسدالله مدنی اظهار کرد: تکلیف‌مداری شهید آیت الله مدنی از شاخصه‌های بارز این شهید بزرگوار است به طوری که وقتی  توسط رادیو از حکم انتصاب خود  توسط امام به سمت امام جمعه تبریز با خبر شد؛ بدون فوت وقت راهی تبریز شد و وقتی همراهان گفتند صبر کنید که حکم به دستتان برسد؛ فرمود می‌ترسم بمیرم و امر ولی فقیه را انجام نداده باشم.

وی با بیان اینکه ستون فقرات دعوت انبیا تبعیت بی چون و چرا از فرمان خداوند است، گفت: تکلیف مداری و تبعیت از فرمان الهی تیتر برنامه‌ و ستون فقرات حرکت امام حسین(ع) بود.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه فردی که تکلیف مدار است سه ویژگی دارد، ادامه دارد:  یاس در وجود  تکلیف‌مداران نیست و امام خمینی(ره) این ویژگی را داشتند و مقام معظم رهبری هم دارند و  چندبار ایشان فرمودند که به آینده به مراتب امیدوارتر هستند.

خاتمی با اشاره به اینکه تکلیف‌مداران پشیمان نمی‌شوند چرا که در راه خدا گام بر می‌دارند، ابراز کرد: اواخر هشت سال دفاع مقدس عده‌ای ادعای پشیمانی کردند اما امام راحل فرمود که از آنچه در ۸ سال دفاع مقدس رخ داد پشیمان نیستیم و وظیفه خود را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه تکلیف‌مداران هرگز ذلیل نمی‌شوند و همواره عزیز می‌مانند، افزود: ممکن است این عده مظلوم شوند اما ذلیل نخواهند شد به طوری که در اوج عزت، مظلوم هم هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که انقلاب ما چهار مرحله داشت، تصریح کرد:  آیت‌الله مدنی در مرحله چهارم که سکانداری انقلاب به مقام معظم رهبری سپرده شد، نبود اما اگر بود همین راه مردم را در پیش می‌گرفت.

خاتمی پیروزی انقلاب اسلامی را مرحله اول انقلاب خواند و ادامه داد: در ۵۷ سال حکومت طاغوت دین ستیزی، مردم ستیزی، استقلال ستیزی باعث شده بود ایران یکسره شب شده و روز را به خود نبیند و خبری از آزادی و استقلال نباشد.

وی با بیان اینکه انقلاب به آسانی به دست نیامد و فداکاری‌های  بسیار بزرگی توسط افرادی چون آیت‌الله مدنی انجام شد، خاطرنشان کرد: آیت‌الله مدنی چهار سال از درس فلسفه و عرفان امام خمینی(ره) بهره برد و در این مدت با راه انسانیت آشنا شد.  

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت‌الله مدنی تا سال ۱۳۳۲ در قم بود و سپس به نجف رفت، عنوان کرد: آیت‌الله مدنی محور انقلاب و ضدیت با طاغوت و از مشوق‌های شهید نواب صفوی بود، به طوری که کتاب‌های خود را فروخت و اسلحه تهیه کرد تا در اختیار نواب صفوی قرار دهد و کار کسروی را تمام کند.

خاتمی اضافه کرد: شهید مدنی با تمام قوا از امام(ره) پشتیبانی کرد و با تلاش ایشان بیانیه آیت الله حکیم در محکومیت رژیم شاه صادر شد.

وی تصریح کرد: مرحوم مدنی تا یکسال پس از تبعید امام خمینی(ره) در نجف بود، سپس بیمار شد و  به توصیه پزشکان باید در منطقه خوش و آب و هوای ساکن می‌شد که روستای دره مرادبیک همدان را انتخاب کرد، پس از حضور در این روستا مردم گرد او جمع شدند و ایشان مایه برکت شهر همدان شد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آیت الله مدنی سپس به دستور امام خمینی(ره) راهی خرم آباد شد تا آنجا را سامان دهد، که از آن پس ساواک ایشان را مورد تعقیب قرار داد و سال‌ها به شهرهایی چون نورآباد ممسنی، گنبد کاووس، مهاباد و سایر مناطق تبعید شد اما هر کجا که بود مردم را شیفته خود می‌کرد و رژیم نمی‌توانست او را تحمل کند.

خاتمی بیان کرد: در مرحله دوم انقلاب یعنی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که به تعبیر امام(ره) انقلابی بود  بزرگتر از انقلاب اول؛ شاهد بودیم که شهید مدنی همچون همه شهدا به ویژه شهدای محراب بینش ضد امریکایی داشت.

وی با اشاره به اینکه در مرحله سوم انقلاب شاهد کارشکنی لیبرال‌ها و عناصر منافق بودیم، ادامه داد: در مقطعی منافقین در همدان در حال کارشکنی بودند که امام بزرگوار؛ آیت الله مدنی را راهی همدان می‌کنند، همدانی که برخی خودسرانه و بدون اذن ولی فقیه نماز جمعه می‌خواندند، در این شرایط ایشان با منافقین همواره در ستیز بود و منطقه را سامان بخشید چرا که علقه خاصی به استان همدان داشت.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در تبریز عناصر خلق مسلمان که شعبه‌ای از منافقین بود آیت الله مدنی را تهدید کردند که اگر جمعه نماز بخواند او را به آتش می‌کشند؛ اما او با وجود  این تهدید، برای حفظ جان و امنیت مردم به نماز جمعه رفت و شهید شد.

خاتمی گفت: شایعه کردند که آیت الله مدنی به زودی از تبریز می‌رود اما ایشان  اعلام کرد که تا زنده است در تبریز نماز می‌خواند و معتقد بود که تکلیف دارد در مقابل توطئه‌ها بایستد.

وی افزود: مرحله  چهارم انقلاب  مربوط به پس از ارتحال امام راحل است و شهید مدنی نبود که این مرحله را ببیند، اما با توجه به گذشته ایشان، قطعا در خط مقدم رهروان امام خامنه‌ای قرار می‌گرفت.  

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری  با بیان اینکه جانشینی مقام معظم رهبری تداوم انقلاب است که برخی دوست داشتند، این صراط مستقیم باقی نماند، تصریح کرد: به دروغ می‌گویند جمهوریت پس از امام(ره) کم رنگ شد  در حالی که جمهوریت، حضور مردم در سرنوشت خود است و در این چهل و سه سال، مردم پای صندوق رای آمدند و اکثر انتخابات پس از ارتحال امام خمینی(ره) بوده است.

خاتمی یادآور شد: امام خامنه‌‌ای در فتنه ۸۸ از مردم و جمهوریت نظام حمایت کردند و تعدادی ورشکسته که مردم به آنها رای نداده بودند، به دنبال ابطال انتخابات بودند، که مقام معظم رهبری ایستادند تا قانون رعایت شود اما آنها دنبال اغتشاش رفتند.

وی متذکر شد: ورشکستگان سیاسی جرات نداشتند به شهید سلیمانی به خاطر شهرت او توهین کنند؛ بنابراین به شهید همدانی اهانت کردند، همان بزرگی که در فتنه ۸۸ خوش درخشید و قهرمانانه به میدان آمد و توطئه آنها را ناکام گذاشت.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: آنها به دروغ می‌گویند که علاقه مردم به انقلاب کم شده است اما ما شاهد حضور  پر رنگ مردم در  تشییع پیکر حاج قاسم، روز قدس و سایر برنامه‌ها هستیم که دلیلی بر دروغ بودن ادعاهای آنها است.

خاتمی با اشاره به این‌که معنویت سال اول انقلاب همچنان باقی و حتی افزون شده است، اظهار کرد: دلیل آن هم پیاده روی اربعین است به طوری که هر جا نگاه می‌کنیم نشانه‌های پیاده‌روی اربعین را می‌بینیم.

وی افزود: امسال ایران با شکوه‌ترین حضور در پیاده‌روی اربعین را دارد و این پیاده‌روی مانور عشق به اهل بیت(ع) است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز شاهد تداوم نشاط سازندگی در کشور هستیم، تصریح کرد: روزی روزگاری یک آقایی پیدا شد گفت اگر کسی ۲۰۰ هزار بشکه نفت صادر کند او را وزیر نفت می‌کند، اما امروز یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کنیم و پولش را هم می‌گیریم.

خاتمی ادامه داد: پس از شیوع بیماری کرونا گفتند چون اف ای تی اف را نپذیرفتید واکسن نمی‌دهند؛ سپس ما این معاهده را نپذیرفتیم اما واکسن وارد کردیم، بعد  ساختیم سپس صادر هم کردیم.

وی با اشاره به این‌که ساده زیستی رئیس جمهور از پدیده‌های انقلاب است، خاطرنشان کرد:  شاهد هستیم که رئیس جمهور از سفر روسیه، یکراست به سمت خوزستان می‌رود و گاهی مناطقی را سرکشی می‌کند که مردمان آنجا در طول عمرشان فرماندار یا استاندار ندیده بودند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی به دروغ می‌گویند خط امام(ره) کم رنگ شده اما همین شعار مرگ به آمریکا را که امروز سر می‌دهیم، امام (ره)به ما آموخت، گفت: به امام خمینی(ره) نامه نوشتند که همانطور که قصه جنگ را تمام کردید، مساله امریکا را هم حل کنید، اما امام(ره)  پاسخ نداد اگر می‌داد که گوش فلک را کر کرده بودند.

خاتمی با اشاره به اینکه چه مذاکرات به نتیجه برسد یا نرسد، ذره‌ای از نفرت ما از امریکا کاسته نخواهد شد، بیان کرد: اتاق جنگ یمن در آمریکا است و خودشان گفتند که داعش و تکفیری‌ها را ایجاد کردند، اما همه می‌دانند امروز ما آمریکا را ناکام گذاشتیم و خط امام خمینی(ره) در کشور ما باقی است.

وی با بیان اینکه مذاکره کنندگان هسته‌ای کشور اصول ما را نگاه داشته و نگه خواهند شد، افزود: نتیجه مذاکرات  باید رفع همه  تحریم‌های هسته‌ای و غیر هسته‌ای علیه ایران باشد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.