×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مظلومان آشوب‌های اخیر چه کسانی بودند؟

به گزارش تهران۲۴، روزنامه همشهری نوشت: در جریان اغتشاشات و آشوب‌های اخیر که در ابتدا به بهانه مرگ مهسا امینی صورت گرفت و بعدها برای همه مردم مشخص شد که دست عوامل بیگانه، تروریست‌ها و مخالفان نظام جمهوری اسلامی در کار بوده، بسیاری آسیب دیدند؛ چه حافظان امنیتی که شهید شدند و چه افراد بی‌گناهی که به ناحق اسیر سیل ناامنی ناشی از آشوب‌ها قرار گرفتند. در واقع در این نقشه از پیش طراحی شده که همچون دفعات گذشته دشمنان تلاش داشتند در قالب آن کیان نظام را نشانه بگیرند، باعث شد عده‌ای مورد ظلم واقع شوند. رهبر معظم انقلاب در سخنان مهمی درباره حوادث اخیر کشور فرموده‌اند: «…در این حوادث بیش از همه به سازمان انتظامی کشور و به بسیج و به ملت ایران ظلم شد… .»

با این حال این دیدگاه کلی وجود دارد که در جریان این رویداد آشوبی ظلم عمومی صورت گرفت که بیشتر از هرکس دیگر این رهبری نظام بود که به جهات هتک‌حرمتی که به ایشان شد مورد‌ظلم قرار گرفت. اگر مسئله شایعات پیرامون بیماری ایشان و گردابی که رسانه‌های معاند درباره وخامت حال ایشان را نیز به رویدادهای اخیر اضافه کنیم، خواهیم دید که چقدر به شخص ایشان نیز ظلم شده است. چقدر مخالفان و دشمنان شایعه‌سازی‌ کردند، چقدر در این رویدادها به ناحق اصل و کیان نظام مورد‌هجمه و تهاجم قرار گرفت و چقدر حال دل وطن‌پرستان و دینداران واقعی از این اتفاقات بد شد. تمام اینها ظلمی است که صورت گرفت و این ظلم هیچ‌گاه از حافظه تاریخی مومنین و ملت ایران پاک نخواهد شد.

ظلم فراگیر در جریان اغتشاش

مرگ مهسا امینی بهانه بود. این گزاره‌ای است که امروز همه مردم در هر جایی به آن معترف هستند. حتی معتقدند که حجاب هم بهانه بوده و این آشوب‌ها نقشه پیش‌طراحی دشمن بوده است. همانطور که رهبر‌معظم‌انقلاب درباره آن فرموده‌اند: «…این اغتشاش‌ها و ناامنی‌ها، طراحی آمریکا و رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی بود و حقوق‌بگیران آنها و برخی از ایرانی‌های خائن در خارج به آنها کمک کردند. اگر قضیه این دختر جوان هم نبود، بهانه دیگری به‌وجود می‌آوردند تا امسال در اول مهر، در کشور ناامنی و اغتشاش ایجاد کنند… .»

علیرضا سلیمی، نماینده مجلس در این زمینه به همشهری می‌گوید: اتفاقات اخیر قطعا نقشه از پیش طراحی شده دشمن بود. طبیعی هم هست که وقتی ظلمی صورت می‌گیرد سرمنشا آن منبعی است که آن را گسترش می‌دهد. در جریان آشوب‌ها نیز دیدیم که چطور روال امنیت مردم مورد‌خدشه واقع شد، عده‌ای مجبور شدند کسب‌وکار خود را زودتر تعطیل کنند، نظم جامعه به هم خورد و چگونه آنهایی که زندگی عادی خود را داشتند مورد‌ظلم واقع شدند. در واقع به همه آنهایی ظلم شد که خواهان آرامش و امنیت بودند. ضمن اینکه نیروی انتظامی به‌عنوان رکن امنیت‌ساز جامعه مورد‌ظلم واقع شد، همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند. در واقع وقتی چنین حوادثی در جامعه اتفاق می‌افتد تمامی ارکان، بخش‌ها و اعضای جامعه مورد‌ظلم واقع می‌شوند؛ چرا که حق طبیعی زندگی امن از آنها گرفته می‌شود.

اصل نظام مورد‌ظلم واقع شد

علیرضا نظری، نماینده مجلس همچنین به همشهری می‌گوید: آشوب‌ها و اتفاقات اخیر بخشی از پازل چیده شده دشمنان بود تا در هنگامه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به اصل نظام ضربه بزنند. وجود برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی نیز بهانه‌هایی بود که آنها آتش این آشوب را شعله‌ورتر کنند. در واقع جریان خانم امینی نیز بهانه بود. حالا اگر این خانم امینی هم نبود قطعا یک قضیه دیگری را می‌ساختند. در این میان البته که به پلیس، گشت ارشاد، حتی به اصل نظام و ارزش‌ها و باورهای مردمی ظلم شد.

نظری افزود: در واقع نخستین مظلوم در جریان رویدادهای اخیر، نظام جمهوری اسلامی است. نظامی که تمام تلاشش دفاع از ارزش‌های دینی، حفظ امنیت شهروندان و کرامت انسانی است در این ۲هفته آشوب در کشور مورد‌ظلم قرار گرفت؛ ارزش‌هایی که مطالبه ملت و قانون اساسی است. قانونی که پلیس پیش برنده آن است. پلیسی که در جریان این اغتشاشات مورد‌ظلم، به تعبیر رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و شاهد بودیم که چه تعداد شهید و مجروح  شدند و مورد‌ضرب و شتم قرار گرفتند. با این حال باید این سؤال را پرسید که آیا پلیسی که قریب به ۳۰هزار ماموریت روزانه در قالب پلیس راهور، اجتماعی، گذرنامه و امنیت مرزی در سراسر کشور انجام می‌دهد باید اینچنین مورد‌ظلم قرار گیرد؟ آیا رواست که به حافظان امنیت مردم هجمه وارد شود؟ در واقع آنهایی که این ظلم‌ها را کردند نگاه روشنی ندارند و اصلا نمی‌دانند آب به آسیاب کدام دشمن می‌ریزند؟ عده‌ای حتی نمی‌دانستند که فریب خورده کدام حیله هستند؟ درواقع گرفتار بی‌بصیرتی شدند. از این‌رو در ماجراهای اخیر هم به مردم هم به نظام و هم به حافظان امنیت ظلم شد. باید گفت آنهایی که دست به نقد مسائل مغرضانه زدند و با کنایه در آتش آشوب‌ها دمیدند و در خون‌های ناحقی که ریخته شد و جان و ناموس مردم را مورد‌ناامنی قرار دادند، مسئول هستند.

دنباله‌رو ظلم نباشیم، ظلم‌شناس باشیم

همه آنها که بی‌محابا و در همان لحظات نخست مرگ خانم امینی قضاوت کردند به نوعی در این ظلم شریک هستند. حسین گودرزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است که «نیروی انتظامی حافظ امنیت، جان و مال مملکت است و حقشان نبود که نخبگان، سلبریتی‌ها و کسانی که در مملکت مسئولیت داشتند اینقدر بی‌محابا و قبل از روشن شدن زوایا بر آنها بتازند.»

آنانی هم که قضاوت نادرست کردند و شایعه‌سازی‌ کردند در این ظلم دخیل هستند؛ چه آنانی که به بانوان محجبه در خیابان حمله کردند و چادر کشیدند چه آنانی که شعارهای رکیک سر دادند. همه ظلم کردند و قطعا تمامی آنانی که در این آب و خاک هستند مورد‌ستم واقع شدند. بنابراین هوشیاری و آگاهی امروز بهترین راهکار برای مقابله با ظلمی است که لیدرهای آشوب در پی آن هستند. در واقع خاموشی آشوب‌ها نیاز به بیداری مردمی و همگانی دارد.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.