×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مجازات سخت منتظر کسانی است که باطل را به دروغ حق جلوه می‌دهند و جامعه را به آشوب می‌کشند

به گزارش تهران۲۴، موضوع دروغ‌گویی خواص و چهره‌ها تحت تأثیر رسانه‌های غربی، از جمله موضوعاتی است که این روز‌ها بسیاری خواهان رسیدگی قضایی به آن هستند.

دروغ‌پراکنی‌هایی از چهره‌ها که باعث برهم خوردن نظم کشور شد

دروغ‌پراکنی‌های رسانه‌های معاند و بدخواه جمهوری اسلامی درباره قتل مهسا امینی و چند دختر دیگر و همچنین موضوع آشوب زندانیان اوین و مرگ دختری در اردبیل سبب شده تا برخی خواص و چهره‌های معروف هنری و ورزشی کشور هم تحت تأثیر قرار گرفته و با تکرار دروغ‌ها به موضوع دامن بزنند و سبب برهم خوردن بیشتر نظم کشور شوند.

خداوند در قرآن کریم بارها به موضوع دروغ و عواقب آن در جامعه و ایجاد نفاق با دروغ‌گویی اشاره کرده و دروغ‌گویان لعنت و به عذابی دردناک بشارت داده است که روز گذشته به آن پرداختیم و می‌توانید گزارش آن را از اینجا مطالعه کنید.

دروغگویان در قیامت هم با دروغ سعی بر فرار از گناهانشان دارند

اما خداوند درباره عاقبت دروغ‌گویان در روز قیامت در سوره مجادله هم اشاراتی دارد.

خداوند در آیه ۱۸ سوره مبارکه مجادله می‌فرماید: «یَوْمَ یَبْعَثُهُمُ اللَّهُ جَمیعاً فَیَحْلِفُونَ لَهُ کَما یَحْلِفُونَ لَکُمْ وَ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ عَلی‏ شَیْ‏ءٍ أَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْکاذِبُونَ» روزی که خدا همه آنان را بر می‌انگیزد، پس همان گونه که برای شما سوگند دروغ می‌خوردند، برای خدا هم سوگند دروغ می‌خورند و گمان می‌کنند که با سوگند دروغ می‌توانند در عرصه محشر، سودی را برای خود جلب کنند و زیانی را از خویش بگردانند، آگاه باش که آنان همان دورغگویان‌اند!

در این آیه به این موضوع اشاره شده که کسانی که در ایام زندگی‌شان در دنیا دروغ می‌گفتند و سوگند دروغ یاد می‌کردند، در قیامت هم دست از کارشان برنداشته و باز هم به دروغ‌گویی پرداخته و اعمال زشتشان در دنیا را با دروغ تکذیب می‌کنند و حتی برای اثبات آن در قیامت هم سوگند دروغ می‌خورند.

دروغگویانی که اموال و اولادشان هم نمی‌توانند نجاتشان دهند

این افراد قطعاً اهل دوزخ و آتشند و اموال و بازماندگانشان هم برای آنها کاری نمی‌کند، زیرا خدا در آیه قبل، یعنی آیه ۱۷ سوره مبارکه مجادله می‌فرماید: «لَنْ تُغْنِیَ عَنْهُمْ أَمْوالُهُمْ وَ لا أَوْلادُهُمْ مِنَ اللَّهِ شَیْئاً أُولئِکَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فیها خالِدُونَ» هرگز اموال و اولادشان چیزی از عذاب خدا را از آنان دفع نمی‌کند، آنان اهل آتش‌اند و در آن جاودانه‌اند.

مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر آیات ۱۷ و ۱۸ سوره مبارکه مجادله می‌فرماید: منظور آیه این است که اموال و اولادی که در دنیا به سبب دلبستگی به آن مرتکب این اعمال و گناه می‌شوند، ابدا نمی‌تواند در قیامت نقشی در خلاصی آنها از عذاب خدا داشته باشد و آنها تا ابد در دوزخ خواهند بود.

آنها در روز قیامت هم که روز کشف و بروز حقایق است سوگند دروغ می‌خورند و این از بابت ظهور ملکات نفسانی آنهاست، چون دروغگویی در دلهایشان رسوخ کرده و همانطور که در دنیا همواره باطل را به صورت حق جلوه می‌دادند، در آخرت هم به همان رویه ادامه می‌دهند و گمان می‌کنند بر همان وضع استوارند و می‌توانند برای همیشه حق را بپوشانند و دروغ خود را مخفی کنند و با سوگند دروغ آن را صدق و حق جلوه دهند، در حالیکه داوری پروردگار در مورد آنها این است که ایشان دروغگویند و نباید به سوگندهایشان اعتناء کرد.

انسان روحیات خود را پس از مرگ با خود به آخرت می‌برد

قیامت تجلیگاه اعمال و روحیات انسان در این دنیاست و از آنجا که منافقان این روحیه را همراه خود به قبر و برزخ برده‏‌اند در صحنه قیامت نیز آشکار مى‏‌شود و بر طبق عادت گذشته سوگند دروغین یاد مى‏‌کنند.

از نشانه‌هاى منافق در دنیا و آخرت دروغگویى است. در سوره منافقون مى‌خوانیم که خداوند گواهى منافقین را درباره حقانیّت پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله دروغ مى‌داند. «وَ اللَّهُ یَشْهَدُ إِنَّ الْمُنافِقِینَ لَکاذِبُونَ» و در این آیه، خداوند آنان را در قیامت هم دروغگو مى‌داند.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.