×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وحدت میان شیعه و اهل تسنن، شاخصه ارزشمند جامعه اسلامی است

به گزارش تهران۲۴، نشست صمیمی اعضای هیأت ‌مدیره وکلا و کارشناسان رسمی اهل تسنن استان‌های کردستان، فارس و گلستان  با معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه و رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه به ‌مناسبت گرامی داشت هفته وحدت برگزار شد. 

در ابتدای این نشست حجت الاسلام قدرتی معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت و محکوم کردن اقدامات خرابکارانه عده ای اغتشاشگر در روزهای اخیر اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های ارزشمند جامعه اسلامی ما وحدت میان شیعه و اهل‌ تسنن است و برای حفظ این مهم می بایست بیش از پیش تلاش کنیم. 

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که استکبار جهانی در حال طرح ریزی برای پیاده سازی نقشه های شوم خود برای ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی است. نباید اقداماتی انجام شود که موجبات نگرانی مومنین و مسلمین را فراهم سازد و به تعبیری آب به آسیاب دشمن ریخته شود. 

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به اینکه باید با تفرقه افکنان و هرگونه هنجار شکنی برخورد قانونی شود،خاطرنشان کرد: باید از افرادی که برای تقویت وحدت و بصیرت فعالیت می کنند تشکر و قدردانی کرد. بدون تردید این افراد باعث سربلندی کشور و اسلام خواهند بود و اجرشان در پیشگاه الهی محفوظ است. 

در ادامه این نشست عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا،کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه ضمن خوش آمدگویی به میهمانان نشست که از برادران اهل سنت کردستان، فارس و گلستان در آن حضور داشتتد بر ضرورت گرامیداشت هفته وحدت تاکید کرد.

وی افزود: هدف غایی  از نام گذاری هفته وحدت، ایجاد همدلی و اتحاد بین شیعه و سنی با تمسک به مکتب رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) برای مقابله با جبهه شیطان و خنثی‌ کردن توطئه های دشمنان قسم خورده اسلام بوده است. 

وی با اشاره به این که مساله وحدت میان شیعه و سنی از دستاوردهای اصلی و بزرگ انقلاب اسلامی ایران است و ضروری است با تمام توان از این فرصت و نعمت بزرگ پاسداری کنیم، تصریح کرد: ما کشور واحد و دین واحد داریم. ما گوش به فرمان علما و بزرگانی هستیم که دلسوزانه جامعه اسلامی را تشویق به وحدت و یکپارچگی می کنند.لکن فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون وحدت همه آحاد جامعه اسلامی را برای خود فصل الخطاب می دانیم. 

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه ضمن تاکید بر ضرورت وحدت اهل تشیع و سنت در صنف وکالت گفت: ما امروز شاهد اتحاد و تعامل سازنده میان جامعه بزرگ حقوقی و کارشناسان رسمی کشور هستیم. لذا با تمام وجود بدنبال  آن هستیم  تا به عنوان نهاد ملی توسعه و ارائه دهنده خدمات حقوقی و امر کارشناسی در سطح کشور از دستاوردها و ارزش های انقلاب اسلامی دفاع کرده و  از هرگونه تفرقه جلوگیری کنیم. 

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.