×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کدام مددجویان از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز معافند؟

به گزارش Jتهران۲۴، حسین خدرویسی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران، با اعلام آخرین آمار مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، اظهار کرد: براساس آخرین آمار ما بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵ میلیون نفر را تحت پوشش داریم که از خدمات حمایتی ما بهره مند می شوند. 

وی افزود: ما برای مددجویان خود بیش از ۱۲۰ خدمت سیاست گذاری کرده‌ایم که عمدتاً بر توانمندسازی مددجویان متمرکز هستیم، اشتغال مددجویان، مسکن، فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی و پرداخت مستمری از خدماتی است که ما به مددجویان ارائه می دهیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) با اعلام خبر افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، عنوان کرد: براساس پیگیری های صورت گرفته، با نظر مساعد دولت سیزدهم و مجلس در نیمه دوم سال، موضوع افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان را همزمان با افزایش ترمیمی حقوق کارکنان لشکری و کشوری در پیش خواهیم داشت.

وی با اشاره به موضوع معافیت مددجویان از پرداخت هزینه آب، برق و گاز، به تشریح چگونگی این معافیت پرداخت و اظهار کرد: یکی از معافیت ها، خدمات دولت در قانون بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است که می‌توان به معافیت از پرداخت هزینه آب و برق و گاز اشاره کرد.

خدرویسی یادآور شد: معافیت مددجویان از پرداخت هزینه آب، برق و گاز شامل تمام مددجویان کمیته امداد نمی شود بلکه مددجویانی که کم مصرف هستند در قالب این طرح قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه تمامی مددجویان کمیته امداد از خدمت معافیت از پرداخت هزینه آب، برق و گاز برخودار نیستند، به علل این موضوع پرداخت و گفت: تعدادی از مددجویان ما در نزد فرزندان خود زندگی می کنند و تعدادی دیگر از آنها در روستاها زندگی می کنند که تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب نیستند یا گاز کشی در آن مناطق صورت نگرفته،برخی دیگر در اماکن عمومی مانند کارخانجات، حسیینه ها و درمانگاه و … زندگی می‌کنند که نمی توانند از این معافیت برخو ار باشند. برخی دیگر از مددجویان ما نیز در واحدهای بزرگ و مجتمع هایی مستاجر هستند که انشعابات آب و برق و گاز آنها به صورت مشاع است؛ در هر حال تمام مددجویان ما از این معافیت برخوردار نیستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد،  به آمار مددجویان مشمول معافیت از پرداخت هزینه آب، برق و گاز، اشاره و خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمار،۸۷۵هزار خانوار مددجو از طرح معافیت از پرداخت گاز استفاده کرده اند. حدود ۱۰۵ هزار خانوار نیز از معافیت آب و حدود ۶۵۶ هزار خانوار نیز در سامانه های شرکت برق شناسایی شده اند.

وی تأکید کرد: مددجویان در جابجایی‌های منازل به مددکاران ما اطلاع دهند و شماره های اشتراک جدید خود را به این مددکاران تحویل دهند تا بتوانند از خدمات این نهاد بهره مند شوند. این طرح زمان بندی خاصی ندارد و مددجویان در هر زمان خاصی که سکونت خود را تغییر دادند می‌توانند مددکاران ما را از این امر مطلع کنند.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.