×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دو هفته مانده به انتخابات کنگره؛ محبوبیت بایدن به ۳۹ درصد سقوط کرد

به گزارش تهران۲۴، نظرسنجی رویترز/ایپسوس که سه‌شنبه انجام شد نشان داد محبوبیت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در فاصله تنها دو هفته مانده به انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره این کشور که بقیه دوره او را شکل خواهد داد، به پایین‌ترین سطح دوران ریاست‌جمهوری وی نزدیکتر شد. 

در این نظرسنجی ملی دو روزه، ۳۹ درصد آمریکایی عملکرد بایدن را تایید کردند که یک درصد کمتر از هفته قبل بود. پیش از این میزان رضایت از بایدن در ماه‌‌های مه و ژوئن به ۳۶ درصد رسیده بود. 

عدم محبوبیت بایدن تقویت‌کننده این دیدگاه است که جمهوری‌خواهان کنترل مجلس نمایندگان آمریکا و احتملاً سنا را در هشتم نوامبر (۱۷ آبان) به دست خواهند گرفت.

به نوشته رویترز، کنترل حتی یکی از این دو نهاد قانونگذاری آمریکا به جمهوری‌خواهان این قدرت را می‌دهد که دستورکار وابسته به قانونگذاری بایدن را متوقف کنند. 

در نظرسنجی این هفته رویترز/ایپسوس یک سوم پاسخ‌دهندگان اقتصاد را بزرگترین مشکل آمریکا خواندند که در مقایسه با یک به ده نفری که جرم و جنایت را انتخاب کردند، بسیار بیشتر بود.

این نظرسنجی به صورت آنلاین به زبان انگلیسی در سراسر ایالات متحده انجام شد و نظرات ۱۰۰۵ بزرگسال از جمله ۴۴۷ دموکرات و ۳۶۹ جمهوری‌خواه را جمع‌آوری کرد. 

پیش‌تر نتایج نظرسنجی انجام شده توسط شبکه ای‌بی‌سی نیوز و روزنامه واشنگتن پست که ۲۵ سپتامبر منتشر شد، نشان داد تنها حدود یک سوم دموکرات‌ها و مستقل‌های متمایل به دموکرات‌ها (۳۵ درصد) خواستار نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هستند. ۵۶ درصد گفتند که می‌خواهند حزب دموکرات شخص دیگری را انتخاب کند. 

به طور کلی، تنها ۳۹ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی عملکرد بایدن را تایید کردند، در حالی که ۵۳ درصد آن را رد کردند. عملکرد او در اقتصاد با ۳۶ درصد مقبولیت بدترین نمره را کسب کرد. 

اخیراً دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتقاد دوباره از جو بایدن گفت که ایالات متحده بسرعت به جهنم می‌رود و به یک رهبر قوی در رأس نیاز دارد. وی در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت: سیاست و مسائل جمهوری‌خواه و دموکرات و چپ‌های افراطی و همه چیز را فراموش کنید. کسی را می‌خواهم که رهبری بزرگ باشد. کسی را می‌خواهم که بتواند رو در روی شی رئیس‌جمهور چین بایستد. 

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.