×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آقای ربیعی! آتش زدن مأمور پلیس و شکنجه طلبه بسیجی را ندیدید؟!/ اصلاح طلبان و اینترنشنال سعودی برای داعش سنگ تمام گذاشتند

به گزارش تهران۲۴، خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

آقای ربیعی! آتش زدن مأمور پلیس و شکنجه طلبه بسیجی را ندیدید؟

«علی ربیعی» فعال سیاسی که در دولت روحانی در کسوت وزیر کار آنچنان ضعیف عمل کرد که از سوی مجلس دهم (مجلس همسو با دولت روحانی) استیضاح شد، در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «صدای خیابان ترسناک نیست» نوشت:«صداها و فریادهای بلند در خیابان‌ها و دانشگاه‌ها و بوق‌های اعتراضی ماشین‌ها ‌ترسی ندارد.»

وی در ادامه نوشت:«غمگینانه نشسته‌ام و حوادث چهل روز اخیر ایران را با دقت دنبال می‌کنم. می‌اندیشم، دریغا علائمی که اندیشمندان علوم اجتماعی مطرح کردند از سوی متولیان و سیاستگذاران درک نشد و حتی بیان‌کنندگان واقعیت‌های پیش روی جامعه مورد بی‌مهری قرار ‌گرفتند. هنوز هم بر اساس آنچه نوشته‌ام، معتقدم فقر نهادینه شده – فقری که دامن دهک‌های زیادی را گرفت و سبب سقوط طبقه متوسط شد – نسل‌هایی که خواسته‌ها، نیازها و سبک‌های زندگی پر از رمز و رازهای ناشناخته را در خود داشت، دیده نشدند؛ زنانی که سال‌ها درصدد دیده شدن و انسدادشکنی بودند اما درک نشدند.»

جریان به ظاهر اصلاح طلب به طرق مختلف در پی تطهیر و بزک آشوبگران و اوباشی است که در هفته های گذشته نظم و آرامش مردم را سلب کرده و به بازی گرفتند.

آقای ربیعی مدعی شده است که صداها و فریادهای بلند در خیابان‌ها و دانشگاه‌ها و بوق‌های اعتراضی ماشین‌ها ‌ترسی ندارد. گویا وی آتش زدن مأمور پلیس توسط اوباش داعشی را ندیده است؛ پاره کردن گلوی یکی از مدافعان امنیت هم همینطور؛ شکنجه طلبه بسیجی نیز همینطور؛ و کشیدن چادر از سر زنان محجبه و آتش زدن مسجد و قرآن و ترور کودکان معصوم و…

آقای ربیعی! بهتر است کلاهتان را کمی بالاتر بگذارید. یک پیشنهاد این است که به عیادت آرتین در شیراز بروید و همچنین با فرزندان و خانواده شهدای اغتشاشات اخیر رودررو شوید، بلکه کمی هم خجالت بکشید.

***اصلاح طلبان و اینترنشنال سعودی برای داعش سنگ تمام گذاشتند!

دیروز مراسم تشییع باشکوه و تماشایی شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) در شیراز، همدان و مشهد برگزار شد. این شهدا در اقدام تروریستی داعش به شهادت رسیدند.

از همان لحظه ای که این اتفاق تلخ رخ داد، رسانه های معاند دست به کار شده و با تطهیر و بزک داعش مدعی شدند که این گروهک تکفیری تروریستی نقشی در این حادثه نداشته است و حاکمیت در ایران مسبب آن است. این در حالی است که گروهک داعش در اطلاعیه ای، این اقدام جنایتکارانه و ددمنشانه را بر عهده گرفت.

همزمان با فضاسازی رسانه های «انگلیسی-سعودی-اسرائیلی» در تطهیر داعش، افراطیون به ظاهر اصلاح طلب در داخل نیز ضمن تشکیک در نقش داعش در این اقدام تروریستی، مدعی شدند که باید تا بررسی همه جوانب صبر کرد و از موضعگیری عجولانه درباره مسببین این حادثه تروریستی پرهیز کرد.

در ادامه این همصدایی، روزنامه های به ظاهر اصلاح طلب در اقدامی هماهنگ و زنجیره ای، تصاویر زیبای تشییع باشکوه شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) را سانسور کردند. این دقیقا همان رویکردی بود که دیروز رسانه های وابسته به آل سعود و حکومت موروثی و دیکتاتوری انگلیس در پیش گرفتند.

دلتنگی روزنامه کرباسچی و BBC برای آشوب در خیابان‌ها

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی حرم احمدبن‌موسی(ع) که صبح جمعه با حضور پرشکوه مردم برگزار شد، گفت:«ما به جوانان و آن عده‌ای که فریب خوردند، می‌گوییم امروز روز پایان اغتشاشات است و دیگر به خیابان نیایند؛ از جان این ملت چه می‌خواهید؛ فکر نکنید که بایدن و سایر مقامات رژیم صهیونیستی و آل سعود باید به شما تلفن کند تا به خیابان بیایید، بلکه از طریق رسانه‌هایشان شما را وادار می‌کنند و بدانید که این فتنه هیچ عاقبتی ندارد و از سرزمین تسلط دشمن خارج و به دامن دشمن برگردید.»

بی بی سی فارسی در واکنش به اظهارات سردار سلامی در مطلبی نوشت«فرمانده سپاه پاسداران می گوید “ما به جوانانمان و آن عده قلیل که گول خورده اند باز هم می گوییم شرارت را کنار بگذارید. امروز روز پایان اغتشاشات است. دیگر به خیابان نیایید، از جان این ملت چه می خواهید؟»

این رسانه وابسته به حکومت موروثی و دیکتاتوری انگلیس در ادامه نوشت:«آقای سلامی پیشتر در ۲۸ مهر هم در سخنانی در قم گفته بود اعتراض ها پایان یافته است. او با تاکید بر اینکه “تمام قدرت آمریکا آتش زدن چند سطل زباله در خیابان است”، گفت:”فتنه لحظه های پایانی عمر خود را طی می کند و این فتنه یک نوزاد مرده و تاریخ ننگین برای آمریکا خواهد بود.»

رسانه هایی از جمله بی بی سی فارسی و اینترنشنال سعودی و صدای آمریکا و رادیو فردا و…این روزها یک نگرانی بزرگ دارند و آن خاموش شدن آتش آشوب و اغتشاش در کف خیابان است. این واکنش بی بی سی فارسی به اظهارات سردار سلامی نیز از همین نگرانی نشأت می گیرد.

و اما در سوی دیگر، روزنامه هم میهن- به مدیرمسئولی «غلامحسین کرباسچی»- نیز در رویکردی مشابه با بی بی سی فارسی، اظهارات فرمانده کل سپاه را اینگونه پوشش داد:«فرمانده کل سپاه: دیگر به خیابان نیایید»

این تیتر تقطیع شده و غیرحرفه ای، از یک نگرانی مشترک پرده برمی دارد و آن هراس از پایان آشوب ها و اغتشاشات خیابانی است. طیف تندرو به ظاهر اصلاح طلب کارنامه سیاهی در فتنه ۸۸ و غائله آبان ۹۸ دارد. این طیف همواره حامی آشوب و التهاب بوده است.

لازم به ذکر است که در روزهای گذشته در بخشی از بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه تاکید شد که «الهه محمدی» یکی از خبرنگاران روزنامه هم میهن «با استفاده از پوشش خبرنگاری با حضور فوری در شهرستان سقز، به تحریک اطرافیان مهسا امینی، کارگردانی برخی صحنه‌­ها و انعکاس اخبار و تصاویر جهت­‌دار از مراسم تشییع، تدفین و تجمعاتِ شکل‌­گرفته در آن شهر به ایفای مأموریت پرداخت. این فرد آموزش­‌دیده­ دوره‌­های رژیم مافیایی آمریکا در کشورهای خارجی است؛ ضمن آن­که وی نقش منابع اولیه خبرسازی برای رسانه‌­های بیگانه را ایفا کرده‌­ است.»

پایان پیام/.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.