×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نشنال اینترست: حزب‌الله در راهبردهای نفوذ چندوجهی تبدیل به یک قدرت شده است

به گزارش تهران۲۴، نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» امروز چهارشنبه (۲نوامبر) در مطلبی تاکید کرده که جنبش «حزب‌الله لبنان که جنگ‌های نامنظم را با روش‌های روان‌شناختی پیشرفته ترکیب می‌کند، در هنر راهبردهای نفوذ چندوجهی تبدیل به یک قدرت پیشگام» شده است.

طبق گزارش وبگاه شبکه «المیادین»، نشریه آمریکایی در این باره می‌نویسد: این قدرت نفوذ چندوجهی حزب‌الله را قادر می‌سازد تا منافع راهبردی را پیش برده و در عین حال از نبرد مستقیم با دشمنان نظامی خود نیز اجتناب کند. حزب‌الله موفق شد در هنر دیپلماسی عمومی نوعی انگیزه تسلط بر مردم عرب علیه واشنگتن ایجاد کند.

این نشریه به نقل از «رون شلیفر» از دانشگاه آریل افزود: «روابط اسرائیل و حزب الله در سال ۲۰۰۶ نمونه آشکار جنگ روانی نامتقارن بود؛ که نشان می‌دهد چگونه یک حریف ضعیف‌تر می‌تواند زمین بازی را مساوی کند و ابتکار عمل را در مقابل حریف سنتی خود به دست بگیرد».

نشنال اینترست در ادامه نوشت: از دیدگاه چشم‌انداز سیاسی اسرائیلی‌ها، ایران و متحدانش کسانی هستند که تا حد زیادی در جنگ تصویر پیروز شده‌اند؛ و این موضوع با تمرکز بر تکنیک‌های ارتباطی و روش‌های انتشار پیام اتفاق افتاد و  در نتیجه برتری قابل توجهی را به نسبت حریف خود تضمین کرد.

این نشریه آمریکایی گزارش داد که «شبکه تلویزیونی المنار (وابسته به حرب الله) ثابت کرده است که یک سلاح اقناع جمعی تعیین‌کننده است». 

نشریه آمریکایی نشنال اینترست خاطرنشان کرد که نفوذ حزب الله در اینترنت «به حدی از نبوغ رسیده است که باعث می‌شود این جنبش در فضای مجازی وزن داشته باشد».

پیش از این رسانه‌های رژیم موقت صهیونیستی اذعان کرده بودند که جنبش حزب الله در جریان مذاکرات غیر مستقیم ترسیم مرزها با این رژیم موفق شده است دستاوردهای مهمی به دست آورد. شبکه خبری المیادین به نقل از این رسانه‌ها گزارش داده بود توافق مرزهای دریایی لبنان و فلسطین اشغالی، باعث تقویت جایگاه حزب الله در داخل لبنان خواهد شد.

این رسانه‌ها همچنین اذعان کرده بودند: حزب الله بار دیگر ثابت کرد که می‌تواند با کمک قدرت نظامی خود، اهداف سیاسی و راهبردی خود را در منطقه و لبنان محقق کند و دیگر نمی‌توان  این جنبش را تضعیف کرد یا در هم شکست.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.