×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خط ویژه| علی مطهری: هدف «جنبش سبز» تحقق دموکراسی و انتخابات آزاد بود/ تبلیغ حمله نظامی آمریکا به ایران در روزنامه کرباسچی

به گزارش تهران۲۴،خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

تبلیغ حمله نظامی آمریکا به ایران در روزنامه کرباسچی

در روزهای گذشته «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان گفت:«آمریکایی‌ها گفتارشان با رفتارشان متناقض است. حتی سه روز پیش پیامی بین طرف آمریکایی و ما منتقل شد و پیامی از طرف آمریکایی دریافت کردیم. آمریکایی‌ها در تبادل پیامهایشان حتی تعجیل کردند در این‌که هر چه زودتر به نقطه توافق برسیم.»

مقامات آمریکایی برای حفظ پرستیژ خود، در ظاهر مدعی هستند که تمرکز اصلی شان بر آوشب ها در ایران است و حتی از گزینه نظامی هم سخن می گویند، اما واقعیت ماجرا در پشت صحنه در حال وقوع است و آن تقلای طرف آمریکایی برای مذاکره و توافق با ایران است.

با اینحال رسانه های معاند با ضریب دادن به ادعاهای مقامات آمریکایی، تلاش می کنند تا چهره طرف آمریکایی را بزک کرده و آن را در موضع قدرت نشان داد. اما نکته قابل تأمل اینجاست که برخی رسانه های اصلاح طلب در داخل دقیقا همصدا با رسانه های «سعودی-اسرائیلی-انگلیسی» با بزک چهره واقعی آمریکا، طوری وانمود می کنند که آمریکا در موضع قدرت است و ایران در موضع ضعف قرار دارد.

در همین رابطه روزنامه هم میهن- به مدیرمسئولی غلامحسین کرباسچی- در مطلبی با عنوان «توقف دوماهه به ضرر ایران» نوشت: «دوشنبه‌شب، رابرت مالی، نماینده ویژه جو بایدن در امور ایران و مذاکره‌کننده هسته‌ای این کشور در خصوص برجام در گفت‌‌وگویی با آرون میلر که با میزبانی بنیاد کارنگی انجام شد، صراحتا اعلام کرد که اگر دیپلماسی برای احیای برجام شکست بخورد، گزینه نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران همچنان روی میز خواهد بود. رابرت مالی البته تاکید کرد که “دیپلماسی کماکان ترجیح آمریکا در کنار ابزار فشار و تحریم است، اما همان‌طور که پرزیدنت بایدن گفته است، اگر دیگر گزینه‌ها شکست بخورد، گزینه نظامی به عنوان آخرین راه‌حل روی میز خواهد بود… اگر حاکمیت ایران به رویه کنونی خود ادامه دهد، آمریکا دیگر وقت خود را تلف نخواهد کرد.”

در ادامه این مطلب آمده است: «داستان احیای برجام یکی از برجسته‌ترین مصداق‌های فرصت‌سوزی در سیاست خارجی دولت ابراهیم رئیسی است. حسن روحانی، رئیس‌جمهوری پیشین، پرونده برجام را در وضعیتی به دولت رئیسی تحویل داد که به گفته خودش برای احیا، فقط به یک امضا نیاز داشت… وقتی به لحن و کلماتی که رابرت مالی در سخنان‌اش مطرح کرده بیشتر توجه می‌کنیم، می‌توان دریافت که آمریکایی‌ها بوی فرصت بادآورده به مشام‌شان خورده و برای استفاده از آن در راستای اعمال فشار بیشتر بر ایران و گرفتن امتیاز، دورخیز کرده‌اند. سوال این است که چه کسی این فرصت را در اختیار آمریکا قرار داده است؟»

لازم به ذکر است که پیش از این، کرباسچی در اظهاراتی تأمل برانگیز به مدافعان حرم و سربازان حاج قاسم توهین کرده بود.

هدف «جنبش سبز» تحقق دموکراسی و انتخابات آزاد بود

«علی مطهری» نماینده سابق مجلس در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:«یکی از آفت‌های جنبش‌های اجتماعی این است که افرادی که سنخیتی با آن ندارند وارد آن می‌شوند و مسیر آن را تغییر می‌دهند و در نتیجه آن جنبش ابتر می‌ماند. نمونه آن، جنبش سبز است که در سال ۸۸ توسط کسانی که معتقد به تقلب در انتخابات بودند حرکتی ایجاد شد و هدف اصلی آن تحقق دموکراسی و انتخابات آزاد بود ولی به مرور افرادی وارد صحنه شدند و شعارهایی مانند «نه غزه نه لبنان» را مطرح کردند که این حرکت را از مسیر خود منحرف کرد و به سمت مخالفت با اصل نظام سوق داد و در نتیجه راه به جایی نبرد.»

وی در ادامه نوشت:«امروز نیز مرگ جانسوز مهسا امینی عواطف جامعه را جریحه‌دار کرد و موجب اعتراضاتی شد و چون جامعه از جنبه‌های مختلف نارضایتی‌هایی داشت این حادثه بهانه‌ای شد برای ادامه اعتراضات که توأم با تحریکات خارجی و تبدیل به اغتشاشات گردید…غرض اینکه عده‌ای هدف‌های یک جنبش را به مسائل سخیف و کم‌ارزش تنزل می‌دهند… شبیه آفتی که در سال ۸۸ بر جنبش سبز وارد شد و رهبران آن را که به‌زعم خود دنبال اصلاح امور بودند ناکام گذاشت، امروز بر اعتراضاتی که انجام شد وارد گردید و آن را به سوی اغتشاش برد و ناکام گذاشت.»

آنچه که آقای علی مطهری آن را جنبش سبز نامیده، در حقیقت «کودتای مخملی» و به عبارتی «انقلاب رنگین بود» و هدف اصلی آن نیز براندازی و روی کارآوردن حاکمیتی در ایران زیر پرچم آمریکا بود.

بر همین اساس قطعنامه ۱۹۲۹ در سالگرد فتنه ۸۸- خرداد ۱۳۸۹(ژوئن ۲۰۱۰) – با هدف ترغیب و تشویق جریان فتنه(جنبش سبز) صادر شد. جریان فتنه در سال ۸۹ رو به افول بود و آمریکا و شرکای واشنگتن برای کمک‌رسانی به فتنه گران و تحت فشارقراردان مردم و به خیال خام اینکه نظام جمهوری اسلامی ضعیف و دچار بی‌ثباتی داخلی شده است، این قطعنامه را صادر کردند.

در همان مقطع «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه وقت آمریکا در پاسخ به سؤال خبرنگار واشنگتن پست که پرسیده بود قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت علیه ایران چه اثر قابل توجهی دارد؟ گفته بود: «این قطعنامه در حمایت از جنبش سبز صادر شده است.»

در سال ۸۸ فتنه گران صراحتا شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» را سر دادند. در آشوب های اخیر نیز اغتشاشگران و اوباش صراحتا اعلام کردند که مسئله فوت مهسا امینی بهانه بوده و هدف اصلی براندازی و تغییر نظام است.

متاسفانه امثال آقای علی مطهری هیچگاه نقش آشکار دشمن و در رأس آن آمریکا را در وقایع و رخدادهای مهم نمی بینند.

پایان پیام/.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.