×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خط ویژه| شراکت اصلاح‌طلبان تندرو با دشمن در پروژه ضدایرانی «مهسای ۲»/ این صدای جمهوری اسلامی است یا «صدای آمریکا»؟

تهران۲۴ – خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

شراکت اصلاح طلبان تندرو با دشمن در پروژه ضدایرانی «مهسای ۲»

متاسفانه بخش افراطی و تندرو جریان موسوم به اصلاحات، در بزنگاه ها و مقاطع مختلف، کاملا با دشمن همصدا بوده و به قول معروف، آب در آسیاب بدخواهان مردم ایران می ریزد.

در ماجرای مسمومیت دانش آموزان در مدارس نیز شاهد همین روند هستیم. مسمومیت دانش آموزان در چندین مدرسه، مسئله بسیار مهمی و دستگاه های مختلف در پی شناسایی عوامل دخیل در این ماجرا هستند. اما نوع مانور رسانه ای دشمن و بخش تندرو جریان اصلاحات در این مسئله، قابل تأمل است.

در همین رابطه، اینترنشنال سعودی در مطلبی به نقل از علی کریمی نوشت:«نام مهسای بعدی، فاطمه رضایی است.» رسانه های معاند و فعالین ضدانقلاب در خارج از کشور مدعی شده اند که خانم فاطمه رضایی، دختر ۱۱ ساله قمی در جریان مسمومیت های سریالی در مدارس فوت کرده است. این در حالی است که مرحومه خانم فاطمه رضایی سه هفته بوده که مدرسه نرفته است و از سوی دیگر هیچ حادثه مشکوک به مسمومیت در مدرسه محل تحصیل وی گزارش نشده است.

مسیح علینژاد نیز در رویکردی مشابه نوشت: «مسمومیت دختران مدرسه‌ای، انتقام رژیم تروریست ایران از زنان شجاعی است که حجاب اجباری را پرچم کردند…می‌خواهند انقلاب #زن_زندگی_آزادی را متوقف کنند. در سراسر جهان صدای قربانیان مسمومیت‌های عمدی باشیم. اگر سکوت کنیم از مسمومیت زنجیره‌ای به قتل‌های زنجیره‌ای زنان روی می‌آورند.»

این ادعاها در حالی است که پدر مرحومه فاطمه رضایی دختر ۱۱ ساله قمی با رد ادعاهای مطرح‌شده در خصوص علت مرگ دختر خود گفت:«درد و عفونت دخترم، از حدود یک هفته قبل از فوت آغاز شد و ایشان حتی تا قبل از شروع درد، مجموعا سه هفته به صورت حضوری به مدرسه نرفته بود. دخترم وقتی مدرسه می‌رفت هیچ‌وقت دچار مسمومیت نشده بود و در زمان حضور وی در مدرسه هیچ مشکلی یا اعلام حادثه‌ای به وجود نیامده بود.»

برادر مرحومه فاطمه رضایی نیز خطاب به فضاسازی رسانه های معاند تاکید کرد که خواهر وی در اثر مسمویت فوت نکرده و نوشت:«با خون خواهر من بازی نکنید.»

نکته اینجاست که طیف تندرو اصلاح طلب در داخل به این پروژه ضدایرانی ضریب داده اند. مصاحبه «محمدتقی فاضل میبدی» فعال اصلاح طلب با روزنامه شرق به تاریخ ۷ اسفندماه، در همین خصوص است. وی مدعی شده است که مذهبی ها در ماجرای مسمویت سریالی در مدارس نقش دارند.

نوع عملیات رسانه ای دشمن در ماجرای مسمویت دانش آموزان در مدارس حکایت از یک پروژه با اسم رمز «مهسا ۲» دارد. پروژه ای با محوریت زنان و دختران و موج سواری بر اخبار دروغ و تحریک احساسات مردم و سپس کلیدزدن آشوب خیابانی.

در ماجرای مهسا امینی، روزنامه شرق یکی از آتش بیارها بود. این رسانه اصلاح طلب، در یک نمونه، تصویری دروغین از وداع پرسنل بیمارستان با پیکر مهسا امینی منتشر کرد. علاوه بر این، خبرنگار این روزنامه اصلاح طلب به اتهام همکاری با سرویس جاسوسی آمریکا و شرکت در دوره های آموزشی سازمان سیا بازداشت شد.

این صدای جمهوری اسلامی است یا «صدای آمریکا»؟!

دولت آمریکا یکی از مخالفان اصلی افزایش تعامل ایران با شرق و همچنین یکی از مخالفان جدی افزایش تعاملات منطقه ای ایران است. این کاملا طبیعی است که دولت آمریکا در راستای جنگ اقتصادی علیه ایران، از افزایش تعاملات اقتصادی و دیپلماتیک ایران عصبی و آشفته شود.

اما مسئله اینجاست که برخی رسانه ها در داخل، به نیابت از آمریکا، دقیقا همان خواسته واشنگتن را مطرح می کنند. این رویکرد برخی رسانه های داخلی، استقبال رسانه های وابسته به کاخ سفید را در پی دارد.
در جدیدترین نمونه، صدای آمریکا- ارگان رسانه ای دولت آمریکا- در مطلبی با عنوان «انتقاد دوباره روزنامه جمهوی اسلامی: سیاست نگاه به شرق خسارت بار است» نوشت:«یک روزنامه در ایران، عوامل خسارت‌زا در حکمرانی را اصرار بی‌مورد بر نفی برجام، کوتاهی در اعلام صریح بی‌طرفی در جنگ اوکراین و ادامه سیاست نگاه یکطرفه به شرق و ایجاد تنش در روابط با غرب دانسته است.»

این رسانه ضدایرانی در ادامه نوشت:«روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی نوشت:”جمهوری اسلامی، براساس سیاست پایه‌ای و اصولی «نه شرقی – نه غربی» می‌تواند با تمام کشورهای جهان رابطه داشته باشد و طبعاً حفاظت از منافع ملی را محور این رابطه قرار دهد.” به نوشته این رسانه «نباید تحت تأثیر توهمات القائی عناصر افراطی که سیاست موازنه مثبت در روابط بین‌الملل را نفی می‌کنند قرار بگیریم و عوارض بشدت منفی این سیاست غلط را به مردم تحمیل کنیم.» در هفته‌ها و ماه‌های گذشته، با شدت گرفتن نابسامانی‌های اقتصادی، بازار ارز و افزایش تورم رسانه‌های داخلی انتقاد از مقامات دولتی را افزایش داده‌اند.»

ناراحتی رسانه سعودی و بخشی از جریان اصلاح طلب از کاهش قیمت دلار

یکشنبه‌شب شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا بسته پیشنهادی بانک مرکزی را برای دریافت اختیارات لازم با هدف مهار قیمت ارز و حفظ ارزش پول ملی تصویب کرد.سخنگوی اقتصادی درباره این مصوبه توضیح داد: «بانک مرکزی به مجموعه‌ای از اختیارات جدید برای مداخله ارزی موثر نیاز داشت که در شورای عالی هماهنگی سران قوا مطرح و با این اختیارات ویژه موافقت شد.»

در جریان معاملات دو روز اخیر، دلار با کاهش قیمت رو‌به‌رو شده است. کارشناسان اقدامات بانک مرکزی در آزاد‌سازی نرخ‌های صرافی را یکی از دلایل این موضوع بیان می کنند.  در حالی که از روز یکشنبه روند ریزشی در بازارهای سفته‌بازی شروع شده بود، با تصویب اختیارات جدید بانک مرکزی، روند کاهشی ارز و طلا هم ادامه یافت.

اما این خبر قطعا برای رسانه های معاند، خبر خوبی نیست. به همین دلیل است که این رسانه ها به هر طریقی در پی آن هستند تا از روند کاهش قیمت دلار جلوگیری کنند. اما نکته تأمل برانگیز اینجاست که رسانه های دشمن، برای اعتباردادن به پروژه رسانه ای خود علیه مردم ایران، به برخی رسانه های داخلی استناد می کنند.

در همین رابطه رسانه سعودی-انگلیسی اینترنشنال در مطلبی نوشت:«روزنامه دنیای اقتصاد در مطلبی تحت عنوان «نوسانات نرخ ارز و بازار سرمایه» نوشت: صحبت‌‌‌های سیاستگذاران و مدیران اقتصادی دولت درباره سیاست‌‌‌های ارزی، کافی‌بودن موجودی ارزی، کنترل هیجانات بازار معاملات خرد و… چندان موجبات کاهش ریسک در بازار را فراهم نکرده است.»

ناراحتی و عصبانیت دشمن از کاهش قیمت دلار کاملا طبیعی است. سوال اینجاست که چرا بخشی از جریان اصلاح طلب همصدا با دشمن، از کاهش قیمت دلار ابراز ناراحتی می کنند؟!

پایان پیام/.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.