×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
واکنش مصری به اظهارات عجیب نماینده سیستان و بلوچستان + فیلم

به گزارش تهران۲۴، معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۱۵ آبان در تذکری با اشاره به اتفاقات ۸ مهر زاهدان و اتفاقات اخیر در خاش، اظهار کرد: بلوچستان مظلوم پاره تن ایران عزیز داغدار است؛ آن از جمعه خونین زاهدان و شهادت ده‌ها نمازگزار بی‌گناه و این از حادثه جانگداز خاش؛  احساسات مردمی که به تعبیر رهبری عزیز مرزداران غیور ایران هستند، جریحه‌دار شده است.

وی با انتقاد از برخورد مسلحانه، خواستار همدردی مسئولان با مردم و مجازات عاملان این حوادث در هر لباس و جایگاهی شد.

نماینده مردم چابهار در مجلس با اشاره به آمار کشته‌شدگان ناآرامی‌های اخیر در بلوچستان اظهار کرد: دشمن که کارش دشمنی است، پس هنر مسئولین کجاست؟ آبروی نظام را با چند مسئول نامسئول گره نزنید؛  آنانی که هم به مردم جفا کردند و هم به نظام؛ ندای مردم داغدار استان را بشنوید و از آن‌ها دلجویی کنید.

سعیدی در ادامه خطاب به مردم سیستان و بلوچستان گفت: مردم سر فراز، پیش‌شرط توسعه حفظ امنیت است؛ شما همواره با حفظ وحدت باعث ناامیدی دشمن خارجی بوده‌اید؛ در این آوردگاه سخت هم اجازه ندهید غفلت بر وحدت غلبه کند و به دشمن بگویید که آرزوی تجزیه ایران را به گور خواهد برد.

همچنین، برخی نمایندگان مجلس از جمله علی خضریان، مجتبی توانگر، محمدتقی نقدعلی و برخی دیگر از نمایندگان هنگام بیان تذکر سعیدی به هیئت‌رئیسه مجلس اعتراض کردند و خواستار تذکر آیین‌نامه‌ای به وی نیز مانعت از ادامه صحبت‌های نماینده چابهار شدند.

براساس این گزارش، عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی مجلس را به عهده داشت، در واکنش به تذکر شفاهی معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار درباره اتفاقات ۸  مهر زاهدان و اتفاقات روزهای اخیر خاش که با واکنش تعدادی از نمایندگان مواجه شد، اظهار کرد: آقای سعیدی آیا وقتی که در منطقه یا محلی، گذشته از اینکه در چه منطقه جغرافیایی در ایران عزیز قرار گرفته، نیروی مسلح و نیروی انتظامی ما حمله مسلحانه صورت می‌گیرد، شما می‌خواهید که برای آن‌ها شیرینی پخش کنیم؟

وی افزود: آیا شما می‌خواهید که ما از کیان مملکت دفاع نکنیم و آیا می‌خواهید در مقابل کسانی که تجزیه ایران را در سر دارند، سر تعظیم فرود آوریم؟

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: ما از ملت سیستان و بلوچستان دفاع می‌کنیم و دفاع نیروی انتظامی ما به خاطر عِرض و ناموس مردم سیستان و بلوچستان بوده است.

براساس این گزارش، مصری خطاب به نماینده چابهار گفت: از دغدغه جنابعالی ممنونیم، اما نیروی انتظامی در همه دنیا باید مقتدرانه به وظیفه خود عمل کند، الان هم مردم عزیز و نیروی انتظامی دل‌نگران و ناراحت هستند از اینکه که نیروی انتظامی دارد مقداری با تساهل کار را از پیش می‌برد؛ انتظار مردم در روز ۱۳ آبان انتقام خون شهیدان مظلوم بوده و باید انتقام خون شهدا گرفته شود.

پایان پیام/ 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.