×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ائمه جمعه چه نکات مهمی گفتند؟/ از لزوم پیگیری مطالبات به حق مردم تا کابوس هایپرسونیک برای دشمنان

به گزارش تهران۲۴، نماز عبادی و سیاسی جمعه نیز همانند هفته‌های گذشته در سراسر کشور با حضور نمازگزاران برگزار شد که در گزارش زیر به بیان مهم‌ترین محورهای سخنان ائمه جمعه مراکز استان‌ها و نمایندگان ولی‌فقیه در خطبه‌های امروز خواهیم پرداخت.

تهران| ابوترابی‌فرد: جهش نسلی صنعت موشکی را تبریک می‌گویم/ مشکلات امروز به فاصله ما با شایسته‌سالاری برمی‌گردد

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه اظهار‌کرد: بسیاری از مشکلات امروز ما و اعتراضات به فاصله‌ ما از شایسته‌سالاری بازمی‌گردد. شایسته‌سالاری در نظام دینی به دو اصل تقوا و تخصص باز می‌گردد.

وی افزود: سمَت‌‌های کلیدی در کشور را باید به دست کسانی بسپاریم که امین باشند و از تخصص لازم بهره‌مند باشند و دفاع مقدس به دلیل سپردن مسئولیت‌ها به اهلش قله اقتدار ایران شد. اگر مسئولیت‌ها به اهلش سپرده نشود، عدالت در جامعه قطعا محقق نخواهد شد.

امام جمعه موقت تهران بیان‌کرد: شایسته‌سالاری مقدمه عدالت‌گستری است. باید همه اندیشه و تفکر مدیران معطوف به بسط عدالت در جامعه باشد. عدالت‌خواهی و عدالت‌گستری مهم است و این مسئولیت خطیر بر عهده همه ماست.

آذربایجان شرقی| آل هاشم : نباید کشورهای همسایه به سکوی ارسال تروریست به کشورهای دیگر تبدیل شود

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تبریز خطاب به کشورهای همسایه با بیان اینکه سخنی با همسایگان ایران دارم، گفت: همسایگان در نگاه ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران همواره محترم بودند و ما در مسائل منطقه‌ای در موضع صلح و برادری ایستاده‌ایم و هیچ وقت به حقوق همسایگان تجاوز نکرده و اجازه هم ندادیم که کشوری حقوق ما پایمال کند. 

وی ادامه داد: انتظار داریم تا همسایگان نیز در موضع صلح و برادری با ما تعامل کنند. جهموری اسلامی ایران بارها تاکید کرده است رزمایش اخیر جمهوری اسلامی نه بر له و علیه هیچ یک از همسایگان نبود و اهداف مشخص خود را داشت. 

خطیب نماز جمعه تبریز متذکر شد: ما معتقدیم مداخله خارجی در روابط کشورها مضموم است و نباید کشورهای همسایه به سکوی ارسال تروریست به کشورهای دیگر تبدیل شود.  

اردبیل| دستاوردهای جدید نظامی کابوس کدخداهای خودخوانده خواهد بود/ مقصراصلی کمبود دارو به قوه قضاییه معرفی شود

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: رونمایی از توانمندی های جدید دفاعی و فضایی ایران که در هفته گذشته صورت گرفت دنیا را در حیرت فرو برد، دستیابی به این تکنولوژی ها در محاصره تکنولوژی که بدترین محاصره است واقعاً حیرت آور و نشان از نبوغ حیرت آور ایرانی ها است دستیابی به این تکنولوژی ها در محاصره تکنولوژی نشان می دهد که ایران در این مسیر توقف نخواهد داشت و این کابوس بزرگی برای کدخداهای خود خوانده دنیا است.

آیت الله عاملی با تاکید بر اینکه در حوادث اخیر دشمن نتوانست به هیچ یک از اهداف از پیش تعیین شده خود برسدگفت: امروز دشمن در نهایت ناراحتی و عصبانیت است و معلوم بود برای جبران این شکست به اقدامات خاصی دست بزند و از ملت ما انتقام بگیرد آن ها از عدم همراهی ملت ما در حوادث اخیر به شدت عصبانی هستند و علت آن را فقط عدم همراهی ملت می دانند تمام تحریم های آن ها اول برای انتقام از ملت ما به عنوان عنصر اصلی مقاومت است ثانیاً برای این است که ایران در مذاکرات برجام به آن ها باج بدهد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تبیین ابعاد ارائه اینترنت توسط شرکت استارلینک به مردم ایران گفت: شرکت استارلینک شرکت غیردولتی است از دولت آمریکا پول گزافی گرفته حاضر شده در ایران اینترنت پرسرعت بدهد اما شرط کرده که هزینه ایستگاه های زمینی را باید خودتان پرداخت کنید آمریکا متعهد شده هم هزینه احداث ایستگاه را پرداخت کند و هم به کشور میزبان هزینه استفاده از خاک آن کشور علیه ایران را پرداخت کند متاسفانه تا حال دو همسایه ما به ما خیانت کرده و با اخذ وجه سنگین از آمریکا اجازه احداث ایستگاه برای استارلینک را داده اند من اسم آن ها را نمی گویم تا روابط دو کشور ضربه نخورد، هر کشور به دنبال منافع خود می باشد بنابراین باید خودمان به دنبال حفظ کشور از گزند دشمنان خطرناک باشیم.

کردستان| کردستان همواره پشتیبان نظام بوده است

ماموستا فایق رستمی در خطبه های نماز جمعه سنندج اظهار کرد: کردستان همواره پشتیبان نظام بوده است.

وی افزود: امروز مردم از وضعیت معیشتی، گرانی و تورم ناراضی هستند و انتظار دارند مسوولان اقدامی جدی انجام دهند.

ماموستا رستمی توسعه استان و کشور را نیازمند وجود مدیرانی خداباور، جهادی و خودباور دانست و عنوان کرد: دشمن برای ایجاد اختلاف و تشتت بین مسلمانان تمام توان خود را بکار گرفته مسلمانان باید مواظب هجمه های دشمنان باشند.

وی در ادامه اعتراض قانونی و انتقاد سازنده را ارزشمند و جایز خواند و گفت: اعتراض با تخریب تفاوت دارد تخریب اموال عمومی تنها زیان به بیت المال است.

خراسان رضوی| آیت‌الله علم‌الهدی: امروز فضای مجازی عرصه تحقق جهاد تبیین است/ دین‌ستیزی محور جنگ ترکیبی دشمن است

امام جمعه مشهد گفت: اگر امروز شاهد هستیم که لبنان و یمن در آغوش اسلام است و با تهدید حزب‌الله لبنان، صهیونیست‌ها دست از استخراج نفت از دریا برمی‌دارند و بر خود می‌لرزند، این شرایط متعاقب وضعیتی است که ۴۳ سال قبل اسرائیل فراتر از سرزمین‌های جنوبی، حتی منطقه ضاحیه بیروت را هم اشغال کرده بود.

وی با بیان اینکه اندیشه انقلاب اسلامی، شعار «مرگ بر آمریکا» را از ایران فراتر برده است، تصریح کرد: آن زمان که انقلاب پیروز شد، فقط در ایران اسلامی بود که «مرگ بر آمریکا» می‌گفتند، اما امروز این شعار از سرزمین‌های منطقه هم فراتر رفته و حتی ملت آمریکا هم این شعار را سر می‌دهند.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: بر این اساس آن‌ها به این نتیجه رسیدند که یک جنگ ترکیبی به راه بیندازند و همزمان به‌صورت رسانه‌ای و میدانی، با انقلاب اسلامی وارد جنگ شوند. طرح بیش از ۳۸ هزار دروغ در پنج رسانه اصلی جریان استکبار همچون “BBC” وابسته به انگلیس، «اینترنشنال» وابسته به دولت سعودی، «من و تو» وابسته به بهاییت و «رادیو فردا» وابسته به دولت آمریکا آن‌هم در بازه زمانی کوتاه ۲۸ شهریور تا ۹ آبان، تنها یک مصداق از این جنگ ترکیبی است.

قم| آیت‌الله حسینی بوشهری: نظام تک‌قطبی آمریکایی به زباله‌دان تاریخ خواهد پیوست

آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه قم با اشاره به اینکه جهان در حال تغییر است و نظام تک‌قطبی آمریکایی به زباله دان تاریخ خواهد پیوست، بیان کرد: آنها می‌گویند تروریست، ناامنی غذایی، کمبود انرژی (سرمای اروپا)، تغییرات آب و هوایی و بیماری های واگیردار چالش‌های مشترک در دنیا است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آن‌ها می‌گویند یکی از چالش‌هایی که ما داریم مربوط به ایران است و از آن به عنوان تضعیف کننده دموکراسی غربی یاد می‌کنند و می‌گویند ایران ما را آزار می‌دهد و هویت ما را از بین برده است و ایران دشمن معمولی نیست و رقیب ما است.

وی ادامه داد: آنها می‌گویند باید کشورهای اطراف ایران را بی‌ثبات کنیم تا ایران بی‌ثبات شود که به فضل الهی در عراق شکست خوردند و در لبنان نیز با یک تهدید حزب‌الله لبنان، رسماً اعلام کردند هرچه آنها بخواهند، می‌دهیم.

امام جمعه قم بیان کرد: اغتشاش در ایران کار دیگری است که دشمن به دنبال آن است و آن را راهبرد خود می‌داند و می‌خواهند اجماع بین‌المللی ایجاد کنند در حالی که نگاه این دولت ارتباط با جهان است و در این راه هم موفق نخواهند شد.

آذربایجان غربی| امام جمعه ارومیه: اقتدار امروز نتیجه تلاش های شهدایی همچون تهرانی مقدم است

حجت‌السلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان غربی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه اظهار‌کرد: در قضایای فتنه اخیر نیز مقام معظم رهبری به خواص و افراد موثر جامعه توصیه نمودند که بی تفاوت نبوده و با اعلام نظر خود در تبیین حق فعال باشند.

قریشی در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه ارومیه با اشاره به پیشرفت های نظام اسلامی در عرصه های مختلف فتنه اخیر را برای مقابله با این پیشرفت ها عنوان کرد و افزود:دشمن تحمل پیشرفت های بی نظیر انقلاب اسلامی را نداشت به همین دلیل تمام قدرت خود را به کار گرفت تا در برابر این موج خروشان مانع ایجاد کند و الحمدلله موفق نشد.

امام جمعه ارومیه ضمن گرامیداشت یادو خاطره شهید تهرانی مقدم گفت: اقتدار امروز اما مرهون از خودگذشتگی و تلاش های جهادگونه شهدا از جمله شهید تهرانی مقدم پدر موشکی ایران است و باید این شهدا به نسل جدید به بهترین شکل معرفی شوند.

سیستان و بلوچستان| اقدامات صورت‌گرفته در خصوص اتفاقات اخیر استان مبتنی بر دخالت و سلیقه نبود

آیت الله مصطفی محامی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای قدس زاهدان با اشاره به حوادث رخ داده در استان در هفته‌های اخیر اظهار کرد: متاسفانه در سیستان و بلوچستان در طول هفته‌های اخیر اتفاقاتی رخ داد که دشمن موج سواری و از آن‌ها به نفع خود استفاده کرد چه تخلفات انجام شده و چه ضعف و کم کارهایی که از اطراف مختلف صورت گرفت که دشمن به خوبی در راستای اهداف خود از آن استفاده کرد.

امام جمعه زاهدان افزود: از آغاز ماجرا بنده خط سیری را دنبال و به طور مکرر تاکید کردم که بر اساس حق، عدل و انصاف پیش برویم و تلاش شود همه بر سر این خط بیایند و افراط گری به همین خط حق و عدل برگشته و اگر دیگری نیز کم کاری می کند باز به همین خط عدل و حق تن بدهد.

آیت الله محامی ضمن قدردانی از عنایت رهبر معظم انقلاب و زحمات پیگیری های دفتر مقام معظم رهبری و شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد: به توصیه مقام معظم رهبری جلسات متعددی در شورای عالی امنیت ملی برگزار و مصوبات خوبی داشت که به تایید مقام معظم رهبری رسید و برخی اجرایی شده و در ادامه نیز سایر موارد اجرا خواهد شد و آنچه در استان اجرا شده بر اساس مصوبات شورای عالی امنیت ملی بوده و بر اساس دخالت اشخاص و سلایق شخصی نیست بلکه مصالح نظام و خط عدالت و انصاف است و خط کلی آن نیز بر اساس برخورد با متخلف و احقاق حق مردم از اطراف مختلف قضایاست و در ادامه نیز همین مسیر دنبال خواهد شد.

هرمزگان| تجلیل امام جمعه بندرعباس از سپاه برای ساخت موشک هایپرسونیک/ ارتباط مسئولین و حکمرانان با جوانان تقویت شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امام جمعه بندرعباس در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به رونمایی موشک مافوق صورت ایران، خاطرنشان کرد: دنیا باید چند نسل تلاش کند تا بتواند توانایی مقابله با موشک بالستیک مافوق صوت ایران را پیدا کند که این موفقیت‌ها نتیجه تلاش‌های نخبگان و مهندسانی نظیر شهید طهرانی‌مقدم است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، گفت: از کشورهای غربی که حرف از دموکراسی می‌زنند سوال می‌پرسم که آیا تاکنون کشوری از شما مدعیان، اصل حکومت و قانون اساسی خود را به رای مردم گذاشته است؟ آیا مردم میان نظام‌های مختلف نظری حق انتخاب داشته‌اند و رای داده‌اند؟

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده افزود: در تاریخ تنها یک کشور وجود دارد که اصل نظام و قانون اساسی خود را به رای مردم گذاشته باشد و آن هم ایران است. کشورهای غربی تا کنون هیچ نظام خود و قوانین اساسی کشور خود را به رای مردم نگذاشته‌اند و الان مدعی دموکراسی نیز هستند.       

همدان| امام جمعه همدان: آنهایی که غیرت دینی و ملی دارند، کشور را قوی می‌کنند

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز همدان با بیان اینکه امروز دشمن تلاش می‌کند تا با بهانه‌های مختلف در جامعه تفرقه ایجاد کند ادامه داد: شوکت و عظمت جامعه در رعایت وحدت است.

امام جمعه همدان بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند مردم نسبت به حاکمان جامعه خیرخواه باشند و در مقابل آنها اظهار نظر کنند از این رو شما به عنوان یک شهروند حق اعتراض و انتقاد دارید اما انتقادی که همراه با خیرخواهی و قصد اصلاح باشد.

وی با اشاره به اینکه گاهی کسی قصد اعتراض دارد اما قصد او اصلاح نبوده و به دنبال براندازی است گفت: انتقاد باید مبتنی بر اصلاح و همراه با راهکار باشد.

امام جمعه همدان با این توضیح که انتقاد سازنده منجر به آشوب و آتش کشیدن نمی‌شود بلکه سبب اصلاح است اضافه کرد: انتقاد کردن حق مردم بوده و مسئول نیز باید نقاط ضعف خود را بشنود تا اصلاح شود.

البرز| بانیان وضعیت اقتصادی امروز نباید سرکار باشند/ بی احترامی به پرچم و سرود ملی معادل بی هویتی است

آیت‌الله حسینی همدانی خطیب نماز جمعه کرج در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز ضمن تقدیر از حضور یکپارچه مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، اضافه کرد: این حضور چشم گیر و باشکوه دهان یاوه گویان را بست و به مستکبرین نشان دادند، علیرغم تمام مشکلات که خود آن‌ها (مستکبران) به وجود آوردند از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب عقب نشینی نخواهند داشت.

وی افزود: مردم با حضور خود در به رخ کشیدن ایران قوی از خودگذشتگی کردند اما در این میان عده ای دیگر هستند که در مسیر باطل حرکت می‌کنند و دین فروشی می‌کنند.

امام جمعه کرج این قشر را حقیر و پست نمک نشناس خواند و اضافه کرد: این افراد با پول ملت و اعتبار و اقتدار جمهوری اسلامی در جامعه بین المللی قد علم کردند و شناخته شدند مقابل چشم همه ذات بی هویت خود را نشان می‌دهند.

خطاب به آن‌ دسته از ورزشکارانی که از خواندن سرود ملی خودداری می‌کنند: سرود و پرچم هویت شماست؛ شما به واسطه جایگاه این کشور در آن موقعیت قرار گرفتید و نسبت به آن مسؤولید؛ شما با پول مردم به آن جایگاه رسیدین و باید پاسخگو باشید، مسؤولانی که در این خصوص سکوت کردند هم باید پاسخگو باشند.

خطیب نماز جمعه کرج خطاب به این افراد ادامه داد: پرچم جمهوری اسلامی و سرود ملی هویت شماست، شما به واسطه این ارزش و هویت در آن جایگاه قرار گرفته اید، اگر این هویت را قبول نداشتید حق نداشتید در آن جایگاه قرار بگیرید، بدانید که حق ملت و مالی که شما را به آن جایگاه رسانده است ضایع کرده اید.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.