×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در نشست امروز مجلس چه گذشت/ از حضور دو وزیر تا بررسی کمبود دارو

به گزارش تهران۲۴، نشست علنی امروز( ۲۴ آبان ماه)  مجلس شورای اسلامی در حالی آغاز شد که محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود روز بزرگداشت آیت‌الله علامه سیدمحمدحسین طباطبایی و البته روز کتاب و کتابخوانی را تبریک گفت و از کمیسیون فرهنگی مجلس خواست تا در رفع موانع صنعت نشر ازجمله توزیع عادلانه کاغذ به عنوان یکی از مشکلات این حوزه، تلاش کند.

 در ادامه سه شنبه نظارتی امروز، میزبان وزیر ارتباطات بود تا به سوالات مجتبی رضاخواه نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم و تعداد ۷۴ نفر دیگر از نمایندگان پاسخ دهد چراکه همان طور که مطرح شد؛ امروز مصادف با روز انجام وظایف نظارتی نمایندگان در صحن علنی است به همین منظور طرح سوال نمایندگان از وزراء در دستور کار صحن قرار می‌گیرد.

رضاخواه: شبکه فیبر نوری باید تا پای منازل و محل استقرار کسب و کارها برود/ برنامه وزارت ارتباطات برای توسعه نسل پنجم تلفن همراه چیست؟

اما مجتبی رضاخواه به عنوان نماینده سوال کننده از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سوالات خود را در دو موضوع دسته‌بندی و مطرح کرد، یکی توسعه اینترنت پرسرعت ثابت و دیگری شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها.

او پس از اشاره به موضوعاتی همچون شبکه ملی اطلاعات، توسعه فیبر نوری و اینترنت پرسرعت ثابت، استانداردهای دوگانه شبکه‌های اجتماعی و… گفت: شبکه‌های اجتماعی خارجی معایبی دارند و رفتارهای علیه امنیت ملی کشور انجام داده‌اند و بسته می‌شوند اما کسب و کار مردم در این موضوع با مشکل مواجه می‌شود. این بساط را در بستری بیاورید که این شبکه‌ها نه تعطیل شوند نه مردم با مشکل مواجه شوند. تا رسیدن به این نقطه فاصله زیاد است و نمی‌دانم که وزیر ظرف چه مدتی می‌تواند این کار را انجام دهد.

زارع پور: پیشرفت ۵۹ درصدی شبکه ملی اطلاعات در کمتر از دو سال

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری نیز پشت تریبون قرار گرفت و در پاسخ به سوالات نمایندگان مذکور از  پیوستن ۱۷ میلیون کاربر به پلتفرم داخلی خبر داد و گفت: در یک برنامه داخلی، کاربرها ماهانه بیش از ۳۵ میلیون نفر از آن استفاده کردند و ترافیک اینترنت داخلی در مقابل شبکه های خارجی ۶۰ بــــــــــــه ۴۰ شده است و این برای نخستین بار است که ترافیک تولید داخل بیش از دو برابر شده که نشان می‌دهد مردم اقبال و اعتماد کرده اند. او همچنین خبر داد: کسب و کارهای خرد خانگی که سابقه پرداخت مالیات ندارند، پس از پیوستن به شبکه های داخلی تا دو سال از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود.

رضاخواه از توضیحات وزیر ارتباطات قانع شد/فرصت سه ماهه به زارع پور برای رفع مشکلات کسب و کارهای اینترنتی

پس از بررسی و کندوکاو بسیار و شنیدن پاسخ‌های وزیر ارتباطات مجتبی رضاخواه نهایتا اعلام کرد از پاسخ های وزیر به صورت مشروط قانع شده است البته وی از وزیر ارتباطات و اطلاعات خواست ظرف مدت ۳ ماه مشکلات کسب وکارهای اینترنتی را برطرف کرده و شرایطی را فراهم کنند تا این کسب و کارها بتواند در شبکه ملی اطلاعات و پیام رسان های داخلی فعالیت کنند.

قالیباف: انتقال کاربران از پلتفرم خارجی به پلتفرم داخلی به صورت دستوری امکان پذیر نیست/پیام‌رسان‌ها باید دسترسی به بخش خارجی داشته باشند

البته رئیس مجلس نیز به این موضوع مهم ورود کرد و در سخنانی  کوتاه، ضمن تاکید بر اینکه کسب و کار مردم در فضاهای مجازی بسیار مهم است لذا باید امنیت آن‌ها تضمین شود، گفت: کوچ کاربران باید توام با تسهیل‌گری و انگیزه باشد چراکه انتقال مردم از یک پلتفرم خارجی به پلتفرم داخلی به صورت دستوری امکان پذیر نیست.

اما اندراحوالات قصه پر غصه دارو همان که می‌توان به عنوان شوک این روزهای بازار از آن یاد کرد، به عنوان دستور کار بعدی مجلس مورد توجه و بررسی نمایندگان قرار گرفت چراکه نمایندگان پس از وزیر ارتباطات این بار میزبان وزیر بهداشت و درمان بودند تا وی درباره وضعیت نامناسب بازار دارو توضیح دهد.  

متاسفانه به دلیل وجود برخی از ناهماهنگی‌ها و ضعف‌های عملیاتی دستگاه‌های مسئول، امروز از یکسو شاهد افزایش قیمت برخی از اقلام دارویی و بعضاً افزایش پرداخت از جیب بیماران هستیم. از سویی کمبودهای دارویی در بازار، موجب اخلال و رنج در زندگی روزمره مردم شده است.

شیخی: عدم اقدام به موقع سازمان غذا و دارو سبب ایجاد شوک در زنجیره تامین دارو شده است/نقش برخی شرکت‌های تولیدکننده دارو در کمبود دارو واضح است

به همین دلیل زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم در نشست علنی نوبت صبح امروز ضمن تشریح گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص بررسی نحوه مدیریت زنجیره تامین و توزیع دارو و علل کمبودهای اخیر در کشور، گزارشی از نحوه اجرای طرح دارویار ارائه داد و گفت: بررسی‌های این کمیسیون حاکی از آن است که این سازمان تاکنون نه تنها در تخمین و پیش‌بینی داروهای مورد نیاز جامعه عملکرد مناسبی نداشته، بلکه با عدم اتخاذ یک مکانیسم دقیق و کارشناسی شده برای قیمت گذاری داروها در کمیسیون قیمت گذاری، زمینه ایجاد شوک در ابتدای زنجیره تامین دارو به ویژه در روزها و هفته های اخیر را فراهم کرده است.

وزیر بهداشت: طرح دارویار مانع قاچاق دارو/یارانه دارو در طرح دارویار به مصرف کننده نهایی دارو تعلق می گیرد

در ادامه بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از قرائت گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی نحوه مدیریت زنجیره تأمین و توزیع دارو و علل کمبودهای اخیر در کشور، گفت: طرح دارویار مانع قاچاق دارو شده و یارانه دارو در طرح دارویار به مصرف کننده نهایی دارو تعلق می‌گیرد.

البته عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی، سید مرتضی خاتمی، فاطمه محمدبیگی و سیدجلیل میرمحمدی میبدی به عنوان اعضای کمیسیون بهداشت و درمان نیز در ادامه نظرات و انتقادات خود را نسبت به این موضوع مطرح کردند و ضمن تاکید بر ضرورت همراهی سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد در اجرای طرح دارویار، نسبت به عدم پرداخت یک ریال از بودجه شبکه سلامت الکترونیک پرداخت انتقاد داشتند و مشکل کنونی دارو ناشی از عدم مدیریت بهنگام و شخص وزارت بهداشت مسئول کمبود دارو در هفته های اخیر دانستند.  

رئیس مجلس خطاب به وزیر بهداشت: غافلگیری در تأمین دارو پذیرفتنی نیست/بیمه تأمین‌اجتماعی در حوزه خدمات درمانی با تأخیر عمل می‌کند

و اما محمدباقر قالیباف در پایان رسیدگی به گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره نحوه مدیریت زنجیره تامین و توزیع دارو و علل کمبودهای اخیر در کشور پس از استماع توضیحات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به وزیر بهداشت، گفت: موضوع سلامت آنقدر مهم و حساس است که هم هیات دولت و جناب رئیس جمهور هم مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان به آن حساس هستند و جنابعالی را به عنوان وزیر بهداشت، مسئول این هماهنگی ها می دانیم. دولت و مجلس در خدمت شما بوده تا در ابتدای فصل زمستان این اتفاق نیفتد که مثلاً حدود ۹۰ قلم دارو کمیاب باشد و حدود ۳۰۰ قلم دارو  به زحمت پیدا شود.

نیکزاد: نمایندگان در تذکراتشان به سمت وحدت حرکت کنند

به میانه‌های صحن علنی امروز رسیده‌ایم که ریاست صحن را علنی نیک زادثمرین نائب رئیس مجلس بر عهده گرفت و در پاسخ به تذکر کیوان مرادیان کوچکسرائی نماینده مردم قائمشهر در مجلس درباره حواشی پیرامون بیانیه اخیر نمایندگان، گفت: هیچ اتهامی علیه نظام اسلامی از طرف شیعه و سنی پذیرفته نیست بنابراین رهبر معظم انقلاب گروه ویژه ای را به سیستان و بلوچستان اعزام کرده‌اند و این موضوع با دستور رهبر معظم انقلاب در حال رسیدگی است.

مجلس با تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان شهرک های صنعتی موافقت نکرد

در ادامه نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، با اجرای این تحقیق و تفحص با ۹۷ رأی موافق، ۷۹ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

اما شاید این سوال برای خواننده مطرح باشد دلیل این مخالفت چه بود؟ باید گفت؛ آنطور که نمایندگان اذعان کردند؛ رهبر انقلاب سال گذشته در دیدار با کارگران تأکید کردند؛ کسانی که کارخانه‌ها را تعطیل می‌کنند دچار کار باطل و حرام می‌شوند لذا این موضوع خیانت به مردم محسوب می‌شود، ضمن آنکه این تحقیق و تفحص مربوط به دولت گذشته بود و ارتباطی با دولت فعلی ندارد

سوال ملی از وزیر اطلاعات اعلام وصول شد

همچنین محمد رشیدی موارد اعلام وصولی را به این شرح قرائت کرد: سوال ملی معصومه پاشایی بهرام نماینده مرند و جلفا و تعدادی از نمایندگان از وزیر اطلاعات درخصوص علت ضعف رصد اطلاعاتی و حوادثی از قبیل ترور و خرابکاری عوامل رژیم صهیونیستی.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.