×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افول ترامپ؟/ تمایل جمهوریخواهان به «دی‌سانتیس» برای انتخابات ۲۰۲۴

به گزارش تهران۲۴، بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید که جمعه منتشر شد، جمهوری‌خواهان و مستقل‌های متمایل به آن‌ها، ران دی‌سانتیس فرماندار فلوریدا را به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق این کشور برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات سال ۲۰۲۴ ترجیح می‌دهند. 

به گزارش وبگاه خبری «هیل» وابسته به کنگره آمریکا، در نظرسنجی انجام شده توسط موسسه یوگاو، ۴۲ درصد جمهوری‌خواهان و مستقل‌های متمایل به آن‌ها گفتند دیستانتیس را به ترامپ برای نامزدی در سال ۲۰۲۴ ترجیح می‌دهند. فقط ۳۵ درصد گفتند ترامپ را به دی‌سانتیس ترجیح می‌دهند. 

طبق این گزارش، آن دسته از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی که خود را جمهوری‌خواهان راسخ می‌دانند، احتمال بیشتری داشت که نامزد سومی را (۴۵ درصد) به ترامپ بجای فرماندار فلوریدا که در انتخابات میان‌دوره‌ای توانست بار دیگر صاحب این سمت شود، ترجیح دهند. چهل و سه درصد جمهوری‌خواهان راسخ گفتند که دی‌سانتیس را ترجیح می‌دهند. 

در عین حال، دی‌سانتیس در بین رای‌دهندگان متمایل به جمهوری‌خواهان حمایت بیشتری کسب کرد و ۴۵ درصد از افراد این گروه نامزدی وی را در مقابل ۲۱ درصد حمایت از نامزدی ترامپ، ترجیح دادند. 

با این حال، ۳۸ درصد پاسخ‌دهندگانی که خود را جمهوری‌خواهان نه چندان راسخ توصیف کردند، گفتند دی‌سانتیس را ترجیح می‌دهند، در مقابل ۳۱ درصد از افراد این گروه همین نظر را درباره ترامپ داشتند. 

این نتایج بعد از یک هفته تنش بین ترامپ و دی‌سانتیس پس پیروزی قاطع وی در فرمانداری فلوریدا منتشر شده است. دی‌سانتیس در کنار ترامپ به عنوان نامزد اصلی بالقوه برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته می‌شود. 

ترامپ سه‌شنبه تهدید کرد اطلاعات خصوص درباره رقیب اصلی بالقوه‌اش را که «خیلی جذاب نخواهد بود»، اگر وی تصمیم بگیرد با او رقابت کند، به اشتراک خواهد گذاشت. ترامپ گفت: فکر می‌کنم اگر نامزد شود، خیلی بد به خود آسیب خواهد زد. من بیشتر از هر کسی، افراد دیگر، شاید همسرش درباره او می‌دانم. 

در حالی که جمهوری‌خواهان خود را برای موج قرمز بزرگ آماده کرده بودند، با پیروزی «کاترین کورتز ماستو» سناتور ایالت نوادا در مقابل رقیب جمهوری‌‌خواه وی «آدام لاکسالت»، دموکرات‌ها ۵۰ کرسی سنا را در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره به دست آوردند و کنترل سنا در دست حزب جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا باقی ماند.

پیش‌تر وبگاه «آکسیوس» در گزارشی به وضعیت نامزدهای تحت حمایت ترامپ در انتخابات جاری آمریکا در ایالت‌های کلیدی و رقابتی پرداخت و گزارش داد آن‌ها وضعیت خوبی در جدول شمارش آرای این ایالت‌ها ندارند.

با این‌حال،‌ جمهوری‌خواهان همچنان شانس پیروزی در مجلس نمایندگان آمریکا را دارند اما در آنجا هم اکثریت آن‌ها در مقایسه با دموکرات‌ها چندان بالا نخواهد بود. طبق تحلیل‌ها، پیروزی جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا حتی با اختلاف اندک هم همچنان می‌تواند برای رئیس‌جمهور دموکرات ایالات متحده آمریکا دردسرساز شود.

بایدن پیش از این با ابراز رضایتمندی از نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، در یک نشست خبری خطاب به جمهوری‌خواهان گفت: «موج قرمز بزرگ (اصطلاحی که جمهوری‌خواهان درباره پیروزی احتمالی خود به‌کار می‌بردند) رخ نداد».

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.