×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نظرسنجی نشان داد؛ محدود بودن تفکرات ضد روسی به لیبرال دموکرات‌های غربی

به گزارش تهران۲۴، علی‌رغم تلاش‌های مکرر رسانه‌های غربی برای ترویج سیاست روس‌هراسی و دامن زدن به تفکرات منفی علیه این کشور، یک نظرسنجی جدید در سطح جهانی نشان داد که این تلاش‌ها با شکست مواجه شده است.

روزنامه «گاردین» طی گزارشی در این‌باره نوشت: «دو قطبی شدن شدید بین دولت‌های لیبرال دموکرات غربی و دیگر کشورهای جهان درخصوص دیدگاه نسبت به روسیه، در یک نظرسنجی جهانی سالانه درباره نگرش نسبت به دموکراسی مشخص شد».

این نظرسنجی نشان می‌دهد که در اروپا، ۵۵ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که طرفدار قطع روابط اقتصادی با روسیه به دلیل حمله به اوکراین هستند، در حالی که بیشتر کشورهای آسیایی با این نظر مخالف بودند، و در آمریکای لاتین نیز نظرات به طور مساوی تقسیم بود.

بر اساس این گزارش، دیدگاه‌های منفی در مورد روسیه عمدتاً به اروپا و سایر دولت‌های لیبرال دموکرات غربی محدود می‌شود.

دیدگاه های مثبت درباره روسیه اما در بیشتر کشورهای جهان از جمله قدرت‌های اقتصادی و سیاسی منطقه‌ای مانند چین، اندونزی، مالزی، عربستان سعودی، مصر، ویتنام، الجزایر، مغرب و پاکستان حفظ شده است.

به نوشته گاردین، «شاخص سالانه درک دموکراسی» که پس از حمله به اوکراین انجام شد، ۵۲ کشور پرجمعیت در آسیا، آمریکای لاتین، اتحادیه اروپا و ایالات متحده را پوشش داد.

در مجموع ۲۰ کشور معتقد بودند که روابط اقتصادی با روسیه نباید به دلیل جنگ در اوکراین قطع شود. این کشورها شامل یونان، کنیا، ترکیه، چین، فلسطین اشغالی، مصر، نیجریه، اندونزی، آفریقای جنوبی، ویتنام، الجزایر، فیلیپین، مجارستان، مکزیک، تایلند، مغرب، مالزی، پرو، پاکستان، عربستان سعودی بودند.

نظر کلمبیایی‌ها در این مورد به طور مساوی تقسیم بود.در مقابل، از میان ۳۱ کشوری که خواستار قطع روابط با روسیه بودند، ۲۰ دولت اروپایی دیده می‌شود.

طبق این افکارسنجی، کشورهایی که بیشترین دیدگاه منفی را نسبت به روسیه داشتند شامل لهستان (۸۷%)، اوکراین (۸۰%)، پرتغال (۷۹%)، ایتالیا (۶۵%)، بریتانیا (۶۵%)، سوئد (۷۷%)، ایالات متحده (۶۲%) و آلمان (۶۲%) بودند.

به نوشته گاردین، در مجارستان نیز – که «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر این کشور از متحدان روسیه محسوب می‌شود – ۳۲ درصد دیدگاه منفی نسبت به روسیه دارند. در ونزوئلا، که اغلب توسط روسیه حمایت می‌شود، جمعیت محلی ۳۶ درصد دیدگاه منفی نسبت به روسیه دارند.

پیش از این، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه با انتقاد از نبود رویکرد عینی‌گرایانه در رسانه‌های غربی نسبت به جنگ اوکراین، گفت رویکرد روس‌هراسی در این رسانه‌ها حاکم است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.