×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مقام‌های اطلاعاتی آمریکا: ایران به رهبر دنیا در تولید پهپادهای ارزان و موثر تبدیل شده است

به گزارش تهران۲۴، از زمانی که مقام‌های آمریکایی ادعا می‌کردند پهپادهای ایران فوتوشاپ هستند زمان زیادی نمی‌گذرد، اما مقام‌های اطلاعاتی آمریکا امروز سه‌شنبه در اظهارنظری متناقض گفته‌اند ایران به رهبر دنیا در تولید پهپادهای ارزان‌قیمت و موثر تبدیل شده است. 

روزنامه گاردین امروز سه‌شنبه به نقل از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی شده ایران در حال ظهور به عنوان یک رهبر جهانی در تولید پهپادهای ارزان‌قیمت و مرگبار است. 

طبق این گزارش، تحلیلگران در آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در حال توضیح درباره این هستند که ایران چگونه از یک بازیگر منطقه‌ای در زمینه پهپادی به یکی از حامیان اصلی روسیه تبدیل شده است.

روزنامه گادرین ادعا کرده مقام‌های آمریکا گزارشی را از رده محرمانه خارج کرده‌اند که نشان می‌دهد پهپادهای مورد استفاده روسیه در جنگ اوکراین تمامی ویژگی‌های پهپادهای مورد استفاده ایران در خاورمیانه را دارد. 

گاردین نوشته یک مقام آمریکایی تهران را به عنوان یک رهبر جهانی در تولید پهپادهای ارزان و موثر توصیف کرده است. 

این روزنامه انگلیسی نوشته هدف آمریکا از انتشار اینگزارش متقاعد کردن طرف‌هایی است که به استفاده از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین به دیده تردید نگاه می‌کنند.  

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا همچنین درگزارش مذکور به توضیح درباره این پرداخته‌اند که استفاده ایران از پهپادها چگونه از سال ۲۰۱۴ توسعه پیدا کرده است. تحلیلگران دستگاه های اطلاعاتی آمریکا می‌گویند باورشان این است که تهران به سرعت در حال گردآوری تجربه در خصوص پهپادهایی است که از آنها در اوکراین استفاده شده و احتمالاً درس‌های ارزشمندی برای بهبود بخشیدن به هواپیماهای بدون سرنشین خودش آموخته است. 

پایان پیام/ 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.