×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پنتاگون: ایران مسئول حملات به نیروهای ما در خاورمیانه است

به گزارش تهران۲۴، «دانا استرول» معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور غرب آسیا شامگاه دوشنبه ضمن متهم کردن ایران به اشاعه هواپیماهای بدون سرنشین به بازیگران غیردولتی در منطقه، گفت این اقدام شهروندان خاورمیانه را تهدید می‌کند.

استرول طی نشست خبری در پنتاگون با بیان اینکه ایران برای نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه تهدید محسوب می‌شود، مدعی شد: «ستیزه‌جویی ایران در دریا هم کماکان یک نگرانی جدی است».

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی پنتاگون، وی ضمن متهم کردن ایران به ارسال غیرقانونی تسلیحات به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، اظهار داشت: «ما درباره اینکه چگونه همکاری نظامی روزافزون بین ایران و روسیه می‌تواند عواقبی برای ثبات و امنیت در خاورمیانه داشته باشد، صحبت کردیم».

این مقام وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به سوالی درباره ارسال ادعایی سلاح توسط ایران برای یمنی‌ها ادعا کرد: «ما هیچ تغییری در تمایل یا فعالیت‌های ایران برای ارسال تسلیحات به حوثی‌ها، علی‌رغم همکاری نظامی روزافزون آنها با روسیه، مشاهده نکردیم».

استرول با بیان اینکه واشنگتن به تلاش برای پاسخگو کردن ایران به‌دلیل ارسال تسلیحات به روسیه ادامه می‌دهد، افزود: «ما با تمام شرکای خود در خاورمیانه و تمام جهان درباره نگرانی‌های فزاینده خود نسبت به همکاری نظامی ایران و روسیه و عواقب آن در میدان نبرد گفتگو می‌کنیم».

وی در پاسخ به سوالی درباره تهدید ادعایی ایران برای نظامیان آمریکایی در منطقه غرب آسیا نیز مدعی شد: «نیروهای ما در معرض تهدید مداوم گروه‌های شبه‌نظامی همسو با ایران قرار دارند که می‌خواهند نیروهای ما را آزار دهند».

معاون دستیار ویر دفاع آمریکا همچنین افزود: «ما ایران را مسئول حملات [به نیروهای خود در خاورمیانه] می‌دانیم و آن را پاسخگو خواهیم کرد زیرا ایران این گروه‌ها را مسلح کرده، آموزش می‌دهد، به آنها تجهیزات داده و هدایتشان می‌کند».

پیش از این نیز «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه در گفتگوی تلفنی با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود، ضمن درخواست واکنش بین‌المللی قوی‌تر به برنامه موشکی بالستیک ایران، گفته بود که تهران باید با آژانس اتمی همکاری کامل داشته باشد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.