×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ماموریت سردار رادان در فرماندهی انتظامی چیست؟

به گزارش تهران۲۴، پلیس از جمله نیروها و سازمان های محوری در هر کشوری است که علاوه بر رسالت بزرگ ایجاد نظم و امنیت در کشورهای مختلف دارای کارویژه های جدیدی هم شده است که در حوزه فرهنگ امنیت تعریف می شود‌.

بدین معنا که پلیس مدرن در کشورهای مختلف تنها مقابله با تخلفات مختلف را اساس کار خود قرار نمی دهد بلکه در مجموعه اقدامات مختلف به دنبال ایجاد رفاه جمعی است که در سایه امنیت و بازدارندگی و پیشگیری از جرایم و بزه های مختلف حاصل می شود.

نیروی انتظامی در کشورمان نیز در زمان های مختلف همین شیوه و رویکرد را در پیش گرفت و نگاهی به عملکرد نیروی انتظامی در کشورمان و تشکیل واحدهای مختلف در همین حیطه می گنجد؛ از تشکیل پلیس ۱۱۰ گرفته که سرعت در عملکرد را سرلوحه کار خود قرار داده بود تا گشت های ویژه پلیس که این روزها دیده می شوند رویکرد تحولی پلیس برای ایجاد رفاه عمومی در سایه فرهنگ امنیت است.

اما حساسیت کار نیروی انتظامی بسیار بالاست تا جایی که رهبر معظم انقلاب بیان می کنند، نیروی انتظامی باید اقتدار داشته باشد اما ایشان عوامل پلیس را از رفتار بی مهار باز می دارند.

از همین روست که “سردار احمدرضا رادان” فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی مطرح می کند:” پلیس در همه جای کشور برای مردم پیام خدمتگزاری، رافت و مهربانی دارد.”

انتخاب سردار رادان هم در همین منظر مورد توجه است؛ وقتی وی که سابقه قابل توجهی در حوزه مدیریتی این نیرو دارد به عنوان فرمانده آن انتخاب شد، نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرد. بسیاری مطرح می کردند که این انصاب  داری ابعاد مختلفی است؛ خصوصا وقتی که وی اخیرا ۱۰ تحول ویژه در پلیس را کلید زد، مشخص شد که انتخاب او جهت ایجاد تحولات جدید در این راه خطیر است.

این دستورات و تغییرات محوری هم به مردم باز می گردد و هم به نیروهای پلیس و هم به مجموعه فرماندهی نیروی انتظامی‌ کل کشور. بدین معنا که دستورات اخیر در وهله اول نگرش مردم نسبت به پلیس و همچنین تسهیل و تسریع و نتیجه بخش کردن خدمات نیروی انتظامی به جامعه را شامل می شود. سرقت هایی که تعداد آن خصوصا در مواردی چون دزدی های کوچک مانند سرقت گوشی همراه در حال فزونی یافتن است در این حیطه مورد توجه قرار گرفته تا جایی که سردار “سعید منتظرالمهدی” معاون فرهنگی و اجتماعی با اشاره به ۱۰ فرمان تحول گرا پلیس اظهار کرد: “اقدامات عاجل برای برخورد با سارقان و مالخرها به عنوان عاملان مخل امنیت صورت و نتیجه اقدامات به مردم اعلام می شود.”

همچنین یکی از فرامین به “اتخاذ تمهیدات قانونیِ فوری برای تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌ها و استرداد به صاحبان خودرو” اشاره دارد.

موضوع دیگر که به عملکرد نیروهای انتظامی باز می گردد از افزایش اضافه کار و ساعت کاری آنان گرفته تا تامین رفاه و معیشت نیروهای پلیس برای خدمت بی دغدغه به مردم و همچنین بازنگری در جذب نیروها و … می شود.

بعد دیگر این ۱۰ دستور سردار رادان به ایجاد تحول در ساختار پلیس از اقدامات سریع، گزارش قبل، حین و بعد از ماوریت های پلیس، آشنایی با فناوری های نوین و روزآمد کردن تجهیزات پلیس برای خدمت رسانی سریع و با کیفیت، اصلاح روش ها در حوزه ” ترافیک شهری و جاده ای” و مهمتر از همه استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و اقدامات ایجابی و … اشاره دارد.

با این حال به نظر می‌رسد سردار رادان با ماموریت ویژه تحول آفرینی در پلیس برای فرماندهی آن انتخاب شده و قرار است پلیس علاوه بر خدمت رسانی همیشگی خود که دارای دستاوردهای مختلفی بوده با طرح های جدید فعالیت های خود را ارتقا دهد‌.

منبع: جهان نیوز

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.