×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اکران خصوصی مستند «غیررسمی»/ صدری‌نیا: تلاش غیر رسمی روایت وجوه شخصیتی رهبر انقلاب در دیدارهای خصوصی است

به گزارش تهران۲۴، اکران خصوصی مستند غیررسمی برای اهالی رسانه با موضوع دیدار پنج شنبه‌‌ای رهبر انقلاب اسلامی با نمایندگان گروه‌های جهادی، یکشنبه ۲۲ آبان در دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب با حضور علی صدری نیا کارگردان مستند غیر رسمی و ایمان عطار زاده معاون هماهنگی و رئیس حوزه دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب برگزار شد.

در قسمت پنجم مستند غیررسمی، تصاویری از حضور سرزده رهبر انقلاب پس از حادثه زلزله بم و فعالیت‌های جهادی ایشان از سال‌های پیش از انقلاب اسلامی تا دوره‌های مسئولیت ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تصویر کشیده شده است.

ایمان عطار زاده معاون هماهنگی و رئیس حوزه دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در ابتدای این جلسه گفت: حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب یکی از مأموریت‌های اصلی دفتر حفظ و نشر آیت الله خامنه‌ای است و تلاش می‌کنیم در قالب‌های مختلف فرهنگی، هنری، پژوهشی و …، اندیشه و سیره ایشان را به گوش مخاطبان و علاقه‌مندان به گفتمان رهبری برسانیم. رساندن پیام و اندیشه رهبری به مخاطبان، در داخل و خارج از کشور نیاز به یک حرکت انقلابی دارد و بخش زیادی از فعالیت‌های ما در سایت و شبکه‌های اجتماعی معطوف به همین موضوع است.

وی افزود: غیر رسمی در ادامه حرکتی است که از گذشته در دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری جریان داشته و فیلم‌های مستندی در موضوعات مختلف تولید می‌شده است. از سال ۱۳۸۲ که سایت خامنه‌ای دات‌ آی‌آر راه افتاد، تولید مستندهای متفاوتی را درباره رهبر انقلاب دنبال کردیم.

علی صدری‌نیا کارگردان غیر رسمی نیز در این جلسه ضمن اشاره به جزئیات قسمت پنجم غیر رسمی گفت: قسمت پنجم غیر رسمی شهریورماه امسال آماده شد و رونمایی آن نیز در جمع فعالان جهادی شهر فردوس انجام گرفت. در ماه‌های اخیر اکران‌های میدانی و استانی آن انجام شد شد و قرار است این هفته به پخش تلویزیونی برسد. ما یک مسیذی را برای غیررسمی ها طی کردیم که شاید گفتن آن خالی از لطف نباشد؛ ما می‌توانستیم برای روایت این جلسات صرفا به روایات درون جلسات اکتفا کنیم و فقط جلسات پنجشنبه‌ای را روایت کنیم.

*روایتگر روحیه جهادی رهبر انقلاب

او ادامه داد: در غیر رسمی ۵ سراغ وجه تازه‌ای رفتیم. می‌توانستیم به روایت جلسه‌ای که افراد علاقه‌مند به خدمت رسانی به مناطق محروم هستند بپردازیم ولی به ذهنمان رسید که آن حرفی که باید زد، روحیه جهادی رهبر انقلاب است و روحیه‌ای که ایشان پیش از انقلاب داشته‌اند، دارند و در حوادث مختلف در سال‌های بعد از رهبری نیز دنبال کرده‌اند.

*علاقه‌مندی مخاطب به بازنمایی زندگی غیر رسمی شخصیت‌های سیاسی

علی صدری نیا کارگردان مجموعه مستند غیر رسمی، در گفتگو با خبرنگار فارس با اشاره به ویژگی‌های مستند غیر رسمی در روایتگری جلسات رهبر انقلاب با فعالان حوزه‌های مختلف گفت: یکی از نکاتی که از ابتدای شروع مستند در ذهن تیم سازنده اثر بود، در رابطه با اقبال نسبت به نمایش ابعاد غیر رسمی حوزه‌های فعالیت و زندگی شخصیت‌های سیاسی و بزرگ دینی و توجه و علاقه‌مند بودن مخاطب به وجوه غیر رسمی زندگی این شخصیت‌ها بوده است. هر چه جایگاه این افراد بالاتر باشد، از سوی مخاطبان این علاقه‌مندی هم بیشتر می‌شود، زیرا با توجه جایگاه فرد، میزان محدودیت‌ها در به تصویر کشیدن وجوه غیر رسمی زندگی شخصیت‌های بزرگان نیز بیشتر است.

 کارگردان غیر رسمی ادامه داد: در دهه‌های گذشته آن چیزی که در بازنمایی تصویری رهبر انقلاب غالب بود، تصاویر رسمی، سخنرانی‌های رسمی و ابعاد رسمی از زندگی ایشان است و در این میان دیدارهای غیر رسمی همچون دیدار با خانواده شهدا و دیدارهای سالانه دانشجویان همواره بازخوردهای مثبتی داشته است. اما جلساتی که وجه خصوصی‌تر دارد هیچگاه پخش نمی‌شده و این ابعاد از شخصیت ایشان کمتر روایت شده است.

صدری نیا افزود: تلاش مجموعه غیر رسمی روایتی از وجوه شخصیتی رهبر انقلاب در دیدارهای خصوصی پنجشنبه‌ای ایشان بود که از ابتدا به بهانه این دیدارها به سراغ روایتگری آن‌ها رفتیم و حتی تصمیمی برای انتشار آن گرفته نشده بود. در برخی از تصاویر منتشر شده این دیدارها، از نبودن میکروفن در برخی جلسات و نوع فیلمبرداری این نکته مشهود است. کم کم افراد حاضر در جلسه این استقبال و علاقه‌مندی را برای پخش این جلسات نشان دادند و برخی‌ها روایت‌هایی از این دیدارها را منتشر می‌کردند. این اشتیاق در نهایت باعث شد تا موسسه حفظ و نشر رهبر انقلاب به سمت انتشار این جلسات برود.

بر اساس اعلام کارگردان مجموعه مستند «غیر رسمی»، این مجموعه جمعه ۲۷ آبان‌ماه ساعت ۱۵ از شبکه سه سیما، جمعه ۲۷ آبان‌ماه ساعت ۲۰ از شبکه یک سیما، شنبه ۲۸ آبان ساعت ۲۱ از شبکه افق سیما و یکشنبه ۲۹ آبان ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.