×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دخالتی در اجرا نمی‌کردیم، برنامه توسعه بیشتر محقق می‌شد

به گزارش تهران۲۴، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست سراسری دبیران و اعضای شورای مرکزی مجمع جوانان انقلاب اسلامی که شامگاه جمعه برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت حضرت زهرا (س)، گفت: همه مشکلاتی که داریم به این بر می‌گردد که نظام جمهوری اسلامی یک نظام قوی و مقتدر است؛ در حقیقت حرکت‌هایی که امروز به صورت یکپارچه از رژیم صهیونیستی، آمریکا و اروپا و در یک کلام از جبهه غرب می‌بینیم، به دلیل این است که آنها، مهم‌ترین مزاحم بر سر راه خود و مهم‌ترین قدرتی که در مقابل آن‌ها ایستاده و به صورت مؤثر گام برداشته را انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی می‌دانند.

وی با اشاره به تحولات سال ۶۰ بیان کرد: ما روزهایی داشتیم که هر روز در جبهه‌ها، دشمن با قدرت به یکی از شهرهای ما حمله می‌کرد، یک بخشی سقوط می‌کرد، مهماتی که لازم داشتیم، در دسترس نبود، انسجام لازم وجود نداشت، کسی مانند بنی صدر فرمانده کل قوا بود، نیروهای سپاه و بسیج به این شکل قوی نبودند، تجربه کافی را نداشتیم، صنعتمان در این حد نبود، انسجام و سازماندهی وجود نداشت و … در این شرایط در بهار سال ۱۳۶۰ منافقان هر روز یک انفجار در خیابان‌ها و در سراسر کشور انجام می‌دادند و از مسئولان تا افراد حزب‌اللهی که آدم‌های مؤثر در محلات بودند، ترور می‌کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من به عنوان یک راوی از آن زمان می‌گویم در آن برهه دو رکن اساسی «مردم‌باوری» و «خداباوری» در انقلاب اسلامی حاکم بود؛ خداباوری به معنای اعتماد به سنت‌های الهی در ذهن، روح، روان و جسم همه بود، یعنی همه مطمئن بودند وقتی برای خدا کار می‌کنند نتیجه می‌گیرند، چراکه خدا تضمین کرده که اگر در این راه گام بردارید، پیروز هستید؛ باور همه ما این بود که بتوانیم با حداقل امکانات در مقابل حداکثر توان دشمن بایستیم، یعنی فضای انقلاب و روحیه انقلاب این گونه بود و در عمل هم این اتفاق افتاد.

قالیباف تاکید کرد: در پی همه تحولات این ۴ دهه، امروز می‌بینیم که انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت از شبه قاره هند تا حاشیه مدیترانه ایستاده و اجازه قدرت‌نمایی به آمریکا در منطقه نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه ترامپ اذعان کرد که آمریکا در فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است، ادامه داد: امروز ما در شرایطی که در بیشترین فشار اقتصادی هستیم توانستیم ۶۰ میلیارد دلار صادرات در بخش‌های مختلف انجام دهیم و این موضوع در فشارهای موجود نشان‌دهنده قدرت و حرکت ایران است؛ اما در مقابل باید بگوییم که در حوزه مسائل داخلی به خصوص در دهه‌های اخیر در بخش اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، در روش حکمرانی‌، به دلیل تضعیف دو اصلی که به آن اشاره کردم یعنی اعتماد به سنت‌های الهی و مردم‌باوری، دچار مشکلاتی شده‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح معنای «مردم‌باوری» عنوان کرد: مردم‌باوری یعنی اینکه قدرت خود را در مردم بینیم. یعنی همان که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «ایران قوی، ایران قوی به دولت قوی نیست، ایران وقتی قوی است که تک تک مردم ایران قوی باشند». مردم باید قوی باشند نه دولت به معنای عام. اگر مردم قوی باشند دولت هم قوی است. اگر مردم حضور داشته باشند، می‌توانیم در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی بایستیم.

قالیباف با اشاره به صحبت یکی از حاضران مبنی بر اینکه رشد اقتصادی در سال‌های اخیر منفی یا صفر بوده، اظهار کرد: به عنوان خدمتگذار شما می‌گویم که می‌شود این‌ها را حل کرد و اگر کسی گفت نمی‌شود حل کرد، این سخن را از او نپذیرید. هر چند ممکن است بحث‌هایی از مسائل به سیاست خارجی ارتباط داشته باشد، اما حتماً در حوزه خنثی‌سازی، بخشی از آن به اقتصاد ما برمی‌گردد؛ اقتصاد باید مردمی شود. اقتصاد مردمی، اقتصاد خصوصی نیست؛ اقتصاد مردمی، اقتصاد تعاونی نیست و به طریق اولی اقتصاد دولتی هم نیست.

وی با اشاره به تحقق ۲۵ تا ۳۰ درصد برنامه‌های توسعه سوم، چهارم، پنجم و ششم، بیان کرد: این میزان از تحقق به معنای آن است که اگر کار را رها می‌کردیم خود به خود ۲۵ درصد اهداف محقق می‌شد، حتی من می‌گویم اگر در آن دخالت نیز نمی‌کردیم شاید ۳۵ درصد محقق می‌شد و چون دخالت کردیم ۲۵ تا ۳۰ درصد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در اقتصادی که پیشران آن معلوم نباشد، به جایی نمی‌رسیم، تصریح کرد: ما می‌توانیم ۱۰ مسئله را حل کنیم، اما آن ۱۰ مسئله باید مسائلی باشند که وقتی حل شد، هر کدام ۱۰۰ مسئله دیگر را حل کنند. ما قادریم این کار را انجام دهیم. این کشور سرمایه‌های مادی و سرمایه‌های انسانی مناسبی برای تحقق این دو موضوع دارد و در یک برنامه پنج ساله بدون شک می‌توانیم به ثبات اقتصادی برسیم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.