×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شیعیان در هر کجای دنیا مدیون حضرت زهرا (س) هستند

به گزارش تهران۲۴، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی ظهر یکشنبه در دیدار جمعی از اعضای شورای علمای شیعه افغانستان در سخنانی با تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: حقی که حضرت فاطمه زهرا (س) به گردن شیعیان دارند بسیار بالاست.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) افزود: مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی در این موضوع تاکید داشتند که حضرت فاطمه (س) دو حق بزرگی بر گردن شیعیان دارند اول اینکه امامان معصوم فرزندان آن بانوی بزرگ هستند که از این طریق اسلام حقیقی امروز به ما رسیده است و دیگری آنکه حمایت‌های حضرت فاطمه (س) از امام علی (ع) پس از رحلت نبی مکرم اسلام بسیار حائز اهمیت بوده است.

آیت الله فاضل لنکرانی ابراز داشت: شیعیان امروز در هر کجای دنیا که هستند مدیون حضرت فاطمه زهرا (س) می‌باشند و امید است مکتب شیعه در کشور افغانستان هر روز با عظمت تر شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با بیان اینکه شورای علمای شیعه افغانستان جایگاه مهمی در این کشور دارند افزود: این شورا با درک عمیق از شرایط تشکیل شده و ثمرات آن بیش از هر زمان دیگری قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود تا این شورا حفظ و حراست شود ادامه داد: دشمنان به دنبال تضعیف این شورا خواهند بود و اعضای شورا باید تعاملات خود را با مراجع عظام تقلید در قم، مشهد مقدس و نجف اشرف افزایش و تقویت کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه افغانستان می‌بایست در اقصی نقاط این کشور تقویت شود افزود: این امر از آن جهت دارای اهمیت است که این حوزه‌های علمیه و علما هستند که می‌توانند مکتب شیعه را حفظ کنند.

آیت الله فاضل لنکرانی با ابراز خرسندی از حضور علمای شیعه در کشور افغانستان بیان داشت: ماندن علمای شیعه در این کشور در کنار سایر مردم موضوع مهمی است و نشان می‌دهد که علما مردم بی‌پناه را رها نکردند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با بیان اینکه مکتب شیعه همواره در طول تاریخ بر اساس تعقل، بینش و بصیرت محفوظ مانده است افزود: در زمان رژیم ستم شاهی در ایران مراجع و علما با درک شرایط آن زمان، توانستند حکومت طاغوت را ساقط کنند و از این طریق مکتب شیعه را گسترش دهند.

وی تصریح کرد: ارتباط اعضای شورای علمای شیعه افغانستان با با سایر اقشار این کشور همانند دانشگاهیان، معلمان و نخبگان علمی و فرهنگی این کشور باید تقویت شود.

وی افزود: باید مراقبت کرد تا شعائر اسلامی و مکتب شیعه در کشور افغانستان کمرنگ نشود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) اضافه کرد: در ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) می‌بایست مجالس عزاداری و سوگواری در این کشور همانند سایر مناسبت‌های مذهبی چون محرم و صفر باشکوه برگزار شود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.