×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پلیس و میزبانی هیاتهای مذهبی/ ابتکار پلیس برای همراهی با عزاداران

به گزارش تهران۲۴، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: یکی از وظایف همه ما به عنوان مسلمان این است که تلاش کنیم شعائر دینی و مذهبی به خصوص در مناسبت‌های مختلف را پر شورتر برگزار کرده در مسیر تبیین هر چه بیشتر آن قدم برداریم.

وی با بیان اینکه باید فضا برای برگزاری مراسم عزاداری به نوعی فراهم شود تا متدینین بتوانند از این فضاها به راحتی استفاده کنند، افزود: فرماندهی انتظامی تهران بزرگ بیش از ۲ سال است که بخشی از محوطه این فرماندهی را در اختیار هیأت‌های مذهبی قرار داده است.

رئیس پلیس پایتخت بیان کرد: حسینیه‌ای که در اختیار داشتیم از محرم ۲ سال قبل بنا به درخواست خودمان و همراهی و کمک هیأت مکتب الزهرا با انجام فضاسازی مناسب در اختیار مردم قرار گرفته تا بتوانند در فضایی مناسب به عزاداری بپردازند.

سردار رحیمی بیان کرد: درست است که این محوطه یک منطقه نظامی و پادگانی است اما می‌شود در راه امام حسین (ع) و حضرت زهرا (س) میزبان مردم باشد، برای همین ما به هیأت الزهرا پیشنهاد دادیم که مراسمات خود را در این محل برگزار کنند.

وی با بیان اینکه اکثر افرادی که به این هیأت می آیند از افراد غیرنظامی هستند، گفت: در زمان برگزاری مراسمات مذهبی تمامی همکاران ما در شهر حضور دارند تا بر نظم امنیتی و ترافیکی نظارت کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: ما سعی داریم در این محل بهترین خدمات به مردم ارائه شود تا عزادار اهل بیت راضی از حضور خود در این هیأت و در این محل باشد.

سردار رحیمی با بیان اینکه پلیس و سایر دستگاه‌ها باید سرمایه اجتماعی خود را افزایش دهد، گفت: در ماه محرم هر شب بالغ بر ۱۵ هزار نفر زن و مرد به این محل می‌آمدند و در هیأت شرکت می‌کردند و بازخوردهای زیادی از مردم برای همراهی با پلیس گرفتیم.

وی با بیان اینکه پلیس با این کار خود در واقع جهاد تبیین می‌کند، گفت: پلیس به مردم نشان می‌دهد که پلیسشان یک پلیس مسلمان است که به شعائر مذهبی اهمیت می‌دهد.

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: در ماه رمضان هر ۳۰ شب پلیس در این حسینیه میزبان روزه داران و عزاداران امیرالمومنین بود و بازخورد خوبی از همراهی پلیس با هیأت‌های مذهبی سراسر کشور دریافت کردیم.

رحیمی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا سایر فرماندهی‌ها در استان‌های دیگر از این رفتار استقبال کردند و خواستند که چنین همراهی با هیأت‌های مذهبی داشته باشند یا خیر، گفت: چنین چیزی در هیچ استان و هیچ فرماندهی نداشتیم.

وی ادامه داد: البته آن زمان که من فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بودم چنین مراسماتی را در شهر زاهدان راه اندازی کردم که هنوز هم این مراسمات در آن محل ادامه دارد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: تمامی هزینه‌های برگزاری این مراسمات بر عهده خیرین و بانیان هیأت است و پلیس ریالی از بودجه نظامی خود را در این زمینه خرج نمی‌کند.

سردار رحیمی در پایان گفت: اگر ما از امکاناتی که در اختیار داریم در جهت نظام و اسلامی استفاده نکنیم با توجه به شرایطی که دشمنان قسم خورده در حال تلاش برای ضربه زدن به اسلام و نظام هستند؛ قطعاً می‌بازیم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.