×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زرادخانه هسته‌ای روسیه،غرب را از اعلام جنگ علیه مسکو بازداشته است

به گزارش تهران۲۴، به نقل از رویترز، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه بر این باور است که زرادخانه هسته‌ای و قوانینی که مسکو برای استفاده از این سلاح‌ها وضع کرده، تنها دلایلی هستند که غرب را از به‌راه انداختن جنگ علیه مسکو، منصرف کرده است.

رئیس جمهور اسبق روسیه همچنین اضافه کرد که مسکو همچنان به جنگ در اوکراین ادامه خواهد داد تا سرانجام «رژیم نفرت‌انگیز و تقریبا فاشیستی» کی‌یف حذف و این کشور به طور کامل خلع سلاح و غیرنظامی شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیروز(یکشنبه) در گفت‌وگویی اعلام کرد که روسیه آماده مذاکره با تمام طرفین جنگ است اما کی‌یف و حامیان غربی آن از ورود به مذاکرات خودداری کرده‌اند.

مدودف در واکنش به این اظهارات گفت: آیا غرب برای به‌راه انداختن جنگی تمام‌عیار علیه ما از جمله جنگ هسته‌ای و به دست کی‌یف، آماده است؟

وی افزود: تنها چیزی که امروز دشمنان ما را متوقف کرده، این است که آنها فهمیده‌اند که روسیه تحت رهبری و هدایت اصول سیاست دولتی مبتنی بر بازدارندگی هسته‌ای است. و در صورتی که تهدیدی واقعی بروز کند، بر اساس این سیاست عمل خواهد کرد.

پوتین و سایر مقامات روسیه به دفعات اعلام کرده‌اند که سیاست این کشور درباره سلاح هسته‌ای مقرر می‌کند که اگر تهدیدی تمامیت ارضی روسیه را تهدید کند، این کشور می‌تواند از این سلاح‌ها استفاده کند.

به گفته کارشناسان، روسیه بزرگ‌ترین زرادخانه هسته‌ای جهان را با حدود ۶هزار کلاهک دارد. پوتین اوایل ماه جاری اعلام کرد که خطر بروز جنگ هسته‌ای در حال افزایش است اما به گفته وی، روسیه «عقلش را از دست نداده» و به زرادخانه هسته‌ای خود صرفا به چشم دفاع بازدارنده نگاه می‌کند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.