×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حاج قاسم آرزوی شهادت داشت/ مردمداری و کار برای محرومان

به گزارش تهران۲۴، علی زمانی از همرزمان شهید سلیمانی است که سال‌ها در کنار سردار دل‌ها در جبهه‌ها حضور داشته است، در آستانه سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی با او به گفتگو نشستیم.

تکریم مادران شهدا

زمانی با اشاره به انتخاب شعار «جان فدا» در سال جاری گفت: از ابتدای دفاع مقدس با حاجی آشنا شدم و از آن زمان تا شهادتش هیچ گاه ندیدم یک روز این شهید در کرمان بدون برنامه ریزی برای حضور میدانی در کنار مردم و حل مشکلات آنها سپری شود.

هیچ گاه ندیدم یک روز این شهید در کرمان بدون برنامه ریزی برای حضور میدانی در کنار مردم و حل مشکلات آنها سپری شود

وی گفت: شهید سلیمانی هر زمان که از مأموریت‌های خارج از کشور باز می‌گشت و وارد شهر کرمان می‌شد یکی از مهمترین برنامه‌هایش دیدار با خانواده‌های شهدا و رزمندگان بود، با تک تک خانواده‌های شهدا تماس می‌گرفت و مانند یک فرزند به مادران شهدا سر می‌زند و امور آنها را پیگیری می‌کرد.

این همرزم شهید سلیمانی افزود: هر چند آرزوی شهید سلیمانی شهادت بود و بارها در سخنرانی‌هایش و در جمع دوستانش آرزوی شهادت می‌کرد اما وقتی در مقابل دشمن قرار می‌گرفت با تمام توان برای شکست دشمن تلاش می‌کرد و هدفش سر بلندی انقلاب و نظام و دفاع از مظلومان بود.

وی افزود: چنین مردی که بدون شک یکی از شجاع‌ترین مردان میدان نبرد بود وقتی در کرمان در کنار مادران شهدا بود دو زانو می‌نشست و به شدت آداب و ادب را رعایت می‌کرد و آنها را تکریم می‌کرد.

از مهمترین نکات زندگی شهید سلیمانی ساده زیستی و پیگیری مشکلات مردم بود

وی با اشاره به اینکه از مهمترین نکات زندگی شهید سلیمانی ساده زیستی و پیگیری مشکلات مردم بود گفت: وقتی مردم از حضور حاجی با خبر می‌شدند برای حل مشکلاتشان نزد شهید سلیمانی می‌آمدند و از آنها می‌خواستند مشکلاتشان را روی یک کاغذ شرح دهند و هر قدر زمان نیاز بود می‌ایستاد تا این نامه‌ها را دریافت کند، تک تک این نامه‌ها را پیگیری می‌کرد تا به نتیجه برساند و مشکلات مردم را رفع کند.

وی گفت: گاه در کنار مردم در بیت الزهرا یا گلزار شهدا و حسینه ثارالله مدت‌ها در جمع می‌نشست و حرف مردم را می‌شنید و در تمام این مدت لبخند از صورتش محو نمی‌شد و به محافظانش اجازه نمی‌داد بین او و مردم فاصله ایجاد کنند.

در جمع می‌نشست و حرف مردم را می‌شنید و در تمام این مدت لبخند از صورتش محو نمی‌شد و به محافظانش اجازه نمی‌داد بین او و مردم فاصله ایجاد کنند

زمانی افزود: این مرد که در کنار مردم مهربان و مردم دار بود اما در میان جنگ خود را فدای مردم می‌کرد و به سخت‌ترین دشمن برای دشمنان اسلام تبدیل می‌شد.

وی ادامه داد: شما به خانه پدری او در قنات ملک نگاه کنید یک خانه روستایی عادی که هیچ چیز از خانه سایر مردم بیشتر نداشت و پدر و مادرش تا پایان عمرشان پا به پای مردم روستا کار می‌کردند، خود حاجی نیز در کرمان یک خانه معمولی داشت که در نهایت این خانه را هم وقف عزاداری برای اهل بیت (ع) کرد.

حاج قاسم سرباز ولایت بود

این همرزم شهید سلیمانی بیان کرد: در همه ابعاد سعی می‌کرد زندگی اش مانند مردم عادی باشد و مهمترین درخواستش از مردم توجه به دین و اهل بیت (ع) و ولایتمداری بود.

وی گفت: شهید سلیمانی خودش را سرباز ولایت می‌دانست و هیچ جایگاهی دنیایی برای خودش قائل نبود و همه چیزش را وقف انقلاب و مردم کرد.

وی اخلاص، شجاعت و عدم ترس از دشمن و توکل به خدا و توسل به حضرت فاطمه (س) را از ابعاد زندگی شهید دانست و گفت: می‌توانم بگویم این شهید به جز از خدا از هیچ چیز ترس و واهمه نداشت و در این مسیر گوش به فرمان ولی فقیه بود و مانند سربازی عادی در این راه شبانه روز تلاش می‌کرد.

وی در خصوص اینکه چرا مردم به شهید سلیمانی علاقه فراوان دارند گفت: وقتی مردم سلامت نفس، ساده زیستی و تلاش شبانه روزی او و البته شجاعتش را در مقابل دشمن می‌دیدند این اخلاص را با تمام وجود حس می‌کردند و او را از خودشان می‌دانستند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.