×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سردار قاآنی به تماشای نمایش «جان فدا» نشست/ صابر خراسانی: مردم شیفته قهرمان‌های واقعی از جنس حاج قاسم هستند

به گزارش تهران۲۴، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران شب گذشته به تماشای نمایش میدانی «جان فدا» در بوستان ولایت تهران نشست.

نمایش میدانی «جان فدا» به کارگردانی حسن بزرا و تهیه‌کنندگی علی اسماعیلی، روایتی است از زندگی و زمانه شهید حاج قاسم سلیمانی، که هر شب در بوستان ولایت روی صحنه می‌رود.

این نمایش از ۸ دی‌ماه لغایت ۲۸ دی‌ماه هر شب در بوستان ولایت تهران به روی صحنه می‌رود که هر شب میزبان ۳ هزار نفر مخاطبان خواهد بود.

«جان فدا» محصول مکتب «حاج قاسم» و سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که توسط موسسه هنری رسانه‌ای سیمای ققنوس اجرا می‌شود.

*صابر خراسانی: مردم شیفته قهرمان های واقعی از جنس حاج قاسم هستند

صابر خراسانی شاعر و مجری تلویزیون، نمایش میدانی «جان فدا» را اثری دانست که قهرمان واقعی را معرفی می کند. به گفته او، مردم شیفته قهرمانانی از جنس شهید حاج قاسم سلیمانی هستند.

نمایش میدانی «جان فدا» به کارگردانی حسن بزرا و تهیه‌کنندگی علی اسماعیلی، روایتی است از زندگی و زمانه شهید سلیمانی که هر شب در بوستان ولایت روی صحنه می رود.

صابر خراسانی درباره«جان فدا» گفت:«این نمایش برایم دوست داشتنی بود؛ نمایش مملو از لوکیشن، نور، انفجار و هنر است و همین عناصر بر جذابیت داستان آن افزوده است.»

او ادامه داد:« کاش خیلی سال‌ها پیش‌تر برای بزرگان‌ کشورمان این چنین کارهای فاخری را تولید می‌کردیم ؛ چون مردم نمایش‌های میدانی و مشارکت در چنین آثاری را دوست دارند. عقیده مردم این است که خودشان را قطعه‌ای از پازل نمایش می بینند و به همین خاطر نمایش میدانی بیشتر از سینما و … مخاطب را جذب خود می‌کند.»

خراسانی همچنین بیان کرد:« سعی کردم در طول تماشای نمایش همه زوایایی آن را به عنوان کسی که کار صحنه انجام داده است،نگاه کنم. مردم را تماشا کردم و دیدم با چه لذتی نمایش را می ببینند. به نظرم این نمایش باید در همه استان‌ها، شهرها و روستاها اجرا شود؛ چرا که جای کارهای فاخر از این نوع در سبد فرهنگی خانواده ها بسیار خالی است.»

این شاعر با اشاره به علاقمندی مردم به قهرمانان واقعی گفت:«مردم ما قدر شناس هستند؛ من بارها این حرف را در جاهای مختلف گفته‌ام که اگر جایی کوتاهی دیده می‌شود به این خاطر است که دستگاه های فرهنگی ما نتوانسته اند قهرمان، پهلوان، دانشمند و … کشورمان را به درستی معرفی کند و به همین خاطر دشمن سوء استفاده می‌کند و قهرمان‌های پلاستیکی‌اش را به جای قهرمان‌های واقعی جا می زند.»

صابر خراسانی در پایان یک بیت شعر را تقدیم حاج قاسم سلیمانی کرد:«بگویم حاج قاسم را چرا کشتند / میگویم میان شیعه و سنی زبان مشترک او بود.»

«جان فدا» محصول مکتب «حاج قاسم» و سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که توسط موسسه هنری رسانه‌ای سیمای ققنوس اجرا می‌شود.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این نمایش که تا ۲۸ دی ماه روی صحنه است، می‌توانند به سامانه NAMATICKET.IR مراجعه کنند.

عوامل نمایش «جان فدا» عبارتند از: مجری طرح: امیرحسین طهرانی، مدیر تولید: داود طامهری، طراح نور: عباس رحمانی‌پور، طراح صحنه و دکور: مرتضی پورحیدری، طراح صدا: عرفان حسن زاده، مجری دکور: امید دهقان، مجری صحنه: کاظم غیاثوند، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: یاسر یارمحمدی و مدیر تدارکات: تورج سلیمانی.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.