×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایران و ونزوئلا برای ایجاد پارک مشترک اعلام آمادگی کردند

به گزارش تهران۲۴، به نقل از دانشگاه تهران، علی اسدی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران عصر دیروز با سفیر ونزوئلا در محل پارک علم و فناوری دانشگاه دیدار کرد.

وی با برشمردن اشتراکات دو کشور ایران و ونزوئلا در زمینه استکبارستیزی، گفت: ویژگی استکبارستیزی دو کشور و همچنین تحریم‌های ظالمانه‌ای که دو کشور ایران و ونزوئلا متحمل می‌شوند، ایجاب می‌کند تا همکاری‌های خود را در همه زمینه‌ها بویژه در حوزه همکاری‌های تکنولوژیکی توسعه دهیم.

۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در نوبت استقرار در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

استاد دانشگاه تهران با یادآوری اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با ۲۰ سال سابقه فعالیت، قدیمی‌ترین پارک علم و فناوری و مرجع پارک‌های ایران است، افزود: در حال حاضر ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در اکثر حوزه‌ها و رشته‌های تخصصی در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر هستند و بیش از ۱۰۰ شرکت جدید نیز در نوبت استقرار در پارک علم و فناوری دانشگاه قرار دارند.

پارک دانشگاه تهران در چه حوزه‌هایی از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند

وی مهمترین برنامه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران را توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری دانست و گفت: در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران حمایت‌های متنوعی اعم از تخصیص فضای فیزیکی، ارائه تسهیلات کم‌بهره و همچنین ارائه مشاوره‌های حقوقی، مالی، مالیاتی و بیمه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک تعلق می‌گیرد.

شرکت‌های دانش‌بنیان اثرات تحریم‌ها را کمرنگ کرده‌اند

اسدی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و همچنین پارک‌های سراسر کشور با ظرفیت‌هایی که از خود نشان داده‌اند، اثرات تحریم‌ها را کمرنگ کرده‌اند.

نفت و کشاورزی دو زمینه همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان ایران و ونزوئلا

وی با اعلام آمادگی جهت به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های دانشگاه تهران در حوزه فناوری و نوآوری با دانشگاه‌های و مراکز فناورانه کاراکاس، از دستور رئیس دانشگاه تهران برای امکان‌سنجی و ارائه سازوکارهای لازم درباره توسعه زمینه‌های همکاری بین پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و مراکز علمی و فناوری ونزوئلا خبر داد و گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که آغاز این همکاری می‌تواند با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان مشترک در حوزه‌های پتروشیمی، نفت و گاز و کشاورزی و منابع طبیعی همراه شود.

ایجاد پارک مشترک ایران و ونزوئلا

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از ایجاد شعبه این پارک علم و فناوری در ونزوئلا یا شعبه مشترک بین پارک دانشگاه تهران و پارک ونزوئلا، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در ونزوئلا و بالعکس، همکاری در زمینه برگزاری رویدادهای مشترک مانند نمایشگاه‌ها و همچنین اختصاص فضا به واحدهای فناور ونزوئلایی در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به عنوان زمینه‌های همکاری مشترک نام برد.

پهنه ۲۰ کیلومتری «زون نوآوری» در تهران

ایرج اله‌دادی، معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز در این دیدار، ضمن اعلام آمادگی جهت به میدان آوردن تجربیات پارک دانشگاه تهران برای ایجاد پارک مشترک ایران و ونزوئلا، گفت: یک ناحیه نوآوری برای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با عنوان «زون نوآوری» تعریف کرده‌ایم که تقریباً حدود ۲۰ کیلومتر مربع از شمال تا جنوب تهران را شامل می‌شود و شرکت‌های فناوری که در این پهنه قرار می‌گیرند، می‌توانند تحت پوشش حمایت‌های پارک علم و فناوری قرار گیرند.

رضا محمدکاظمی، مدیر مرکز ترویج و توسعه کسب‌وکار پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز با بیان اینکه هر دو کشور به بیماری اتکای اقتصاد به نفت دچار است، اظهار کرد: راه حل درمان این بیماری، حرکت از اقتصاد عامل محور به اقتصاد کارایی محور است. فلسفه ایجاد پارک‌های علم و فناوری نیز همین است که بتوانیم اقتصاد کشور را بر پایه بدون نفت ساماندهی کنیم.

موضوع مطرح شده از سوی محمدکاظمی، به عنوان اولین محور سخنان سفیر ونزوئلا در ایران قرار گرفت. «خوزه رافائل سیلوا آپونته» سفیر جدید جمهوری بولیواری ونزوئلا در جمهوری اسلامی ایران که مأموریتش از آبان ماه ۱۴۰۱ در تهران آغاز شده است، گفت: یکی از دستورهای رئیس جمهور ونزوئلا این است که وابستگی اقتصاد کشورمان به نفت را از بین ببریم.

روایت سفیر ونزوئلا از واکنش مادورو در پی بازدید از یک پارک فناوری ایرانی

وی با اشاره به بازدید اخیر آ مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا از یک پارک علم و فناوری در ایران، اظهار کرد: رئیس‌جمهور در پی این بازدید خیلی خوشحال بودند و این ایده را داشتند که ونزوئلا باید در زمینه توسعه فناوری و نهادسازی فناورانه مانند ایران باشد. آقای مادورو در همین بازدید به معاون خود که وزیر علم و فناوری ونزوئلا نیز است دستور راه‌اندازی پارک علم و فناوری با بهره‌گیری از تجربه‌های جمهوری اسلامی ایران را صادر کردند.

سفیر جمهوری بولیواری ونزوئلا در جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اعتقاد رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر دوستی و برادری با ایران، گفت: از صمیم قلب می‌گویم که این شایستگی که ملت و دولت ایران دارد را واقعاً باید الگو قرار داد و لازم است برای تقویت پیوندهایمان و به اشتراک‌گذاری دانش و ظرفیت‌هایمان، گام‌های عملی بیشتری برداریم.

سفیر ونزوئلا در تهران در ادامه حضور در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این پارک بازدید کرد و دکتر علی اسدی رئیس پارک، دکتر ایرج اله‌دادی و مهندس محمدعلی گودرزی معاونان پارک، دکتر رضا محمدکاظمی مدیر مرکز ترویج و توسعه کسب‌وکار پارک و دکتر بهاره حیدری مسئول روابط بین‌الملل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به تشریح فرصت‌هایی که پارک در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر قرار می‌دهد، پرداختند.

تهارن۲۴/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.