×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شهید حاج قاسم سلیمانی، بنیانگذار راهبردهای جدید مقاومت بود

به گزارش تهران۲۴، ویرانگر دشمنان از دورترین نقطه شهر آمد، او نوری از نور مکتب ولایت حضرت امام خمینی (ره) بود، با دشمنان و ظالمان هیچ گونه رأفت و بیعتی نمی‌کرد.. با قلبی که مملو از شجاعت حیدری بود در برابر تروریست‌ها ایستاد و آنها را نابود کرد، با روحیه حسینی در برابر رژیم اشغالگر قدس مقاومت و در برابر ارتشی که ادعای شکست ناپذیری داشت، پیروز شد و امروزه جنوب لبنان و حومه جنوبی آن، فلسطین اشغالی، سوریه و عراق دارند از ثمره پیروزی‌های وی بهره می‌برند.

هنوز نام حاج قاسم سلیمانی رعب و وحشت را در دل دشمنان بر می‌انگیزد. این شهید بزرگوار موفق شد «مکتب سلیمانی» را بر پایه اصولی چون برنامه ریزی راهبردی، بصیرت و مقابله با دشمنان از طریق اندیشه، فرهنگ و ایمان تأسیس کند و هزاران جوان از سرتاسر دنیا را به خود جذب کند که ضمن پایبندی به اصول آن، درس‌هایش را عملی سازند… او رهبر و الگوی همه این جوانان بود… حاج قاسم قهرمان شجاع و رهبر برجسته ای بود که پرچم حق را در نقاط مختلف جهان برافراشت.

محله‌های حومه جنوبی و روستاهای جنوب لبنان گواه مبارزات وی در جریان تجاوزات جولای ۲۰۰۶ رژیم صهیونیستی است. شهید حاج قاسم زندگی خود را در معرض خطر قرار داد، او معمار پیروزی، و یک نصر آشکار برای جنوب لبنان بود. … دبیرکل حزب الله جناب سید حسن نصرالله درباره ایشان می‌گوید: «مرد حاضر در مصیبت بود، در روزهای سخت، مثلاً در جنگ تموز ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ از تهران به دمشق آمد و با ما تماس گرفت و گفت: «می‌خواهم در حومه جنوبی پیش شما بیایم. به او گفتیم چطور میشه، این ممکن نیست، پل‌ها مورد اصابت قرار گرفته، جاده‌ها توسط هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی مسدود شده، اوضاع کاملاً جنگی است و نمی‌توان به ضاحیه یا همان بیروت رسید. اما ایشان خیلی اصرار کرد و گفت حتی اگر شما ماشین دنبال من نفرستید، من باز می آیم، او اصرار کرد و بالاخره به ضاحیه رسید و کلی پیش ما ماند.»


در سوریه، در جریان جنگ جهانی علیه آن، حاج قاسم در هماهنگی، مدیریت و پشتیبانی از نبرد، خلاقیت ممتازی از خود نشان داد و همیشه در خط مقدم بود و نبرد دفاعی را تا پیروزی رهبری کرد… حتی در روسیه او را می‌بینیم. دو ساعت و نیم در کنار پوتین رئیس جمهور روسیه نشست و به ارائه راهبرد محور مقاومت و ابعاد آن پرداخت، امری که رحیم صفوی، فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشاور عالی حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) آن را فاش کرد..همچنین باید به قهرمانی بزرگ وی در کردستان عراق اشاره کنیم که داعش را شکست داد و در این باره دولت کردستان گفت که اگر حاج قاسم سلیمانی نبود کردستان عراق سقوط می‌کرد…

وقتی این وقایع و مواضع را ذکر می‌کنیم، باید گذشته را به حال پیوند بزنیم و اینکه چگونه در دسامبر ۲۰۱۷ حاج قاسم به رهبری پیام داد که داعش را در عراق و سوریه شکست دادیم و چگونه در همان زمان دشمنان جمهوری اسلامی برای ایجاد فتنه و هرج و مرج در داخل آن تلاش می‌کردند. اما در نهایت با دعای شهید حاج قاسم و علو درجات شهدای صالح و آگاهی رهبری، ایران بر همه تلاش‌های دشمنانش پیروز شده است.

و چگونه می‌توان از دلاورمردی‌های شهید حاج قاسم صحبت کرد، اما از عشق وی به فلسطین و فداکاری‌هایی که در راه آزادسازی آن تقدیم کرد، صحبت نکرد. همه رزمندگان مقاومت و همه احرار شریف جهان این فداکاری‌ها را دیدند. فرمانده کمیته‌های مقاومت فلسطین «محمد البریم ابومجاهد» می‌گوید که شهید سپهبد قاسم سلیمانی، نماد چالش و مقابله با استکبار «صهیونیست آمریکایی» و نماد شجاعت و پیروزی برای همه آزادگان و شرافتمندان این جهان است. ابومجاهد می‌افزاید که شهید سلیمانی، چالش بزرگی برای موجودیت رژیم صهیونیستی ایجاد کرد و در برابر طمع و دسیسه‌های آمریکا جهت تسلط بر منطقه و غارت ثروت آن، سد بزرگی شد.

او در ارسال سلاح برای رزمندگان مقاومت در فلسطین اشغالی و ترسیم نقشه رویارویی و پیروزی محور مقاومت نقش اساسی داشت. در نوامبر سال ۲۰۱۹ به پاس زحمات بی‌نظیر ایشان در شکست تروریسم، عالی‌ترین مدال سپاه پاسداران که همان مدال ذوالفقار است، به این سردار شهید اهدا شد. آیا او فرشته‌ای نیست که در میان ما رفت و آمد می‌کرد؟ چنانکه حضرت امام خامنه ای (دام الله ظله الشریف) این را در مورد ایشان فرمودند و عبای خود را که چهارده سال با آن نماز شب می‌خواند به همراه انگشتر شخصی خود، پرچم امام حسین (علیه السلام) و نامه‌ای از جانب شهدای بزرگوار در قبر این شهید بزگوار قرار دادند.. شهید سلیمانی، ملتی بود در بدن انسان و او سید شهدای محور مقاومت جهان است.

*نسربن نجم، نویسنده جهان عرب

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.