×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تناقضات امام جماعت مسجد مکی زاهدان/ هزاران نفر از مردم: با رفتارهای ضد ملی عبدالحمید برخورد کنید

به گزارش تهران۲۴،  اتفاقات و اغتشاشات اخیر ایران از جنبه های مختلف قابل بررسی است. مشخص است دشمن سناریوهای متعددی را از مدت‌ها قبل با هدف تجزیه ایران طراحی کرده است. سوار شدن بر گسلهای قومیتی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی به وضوح در سیاست‌های آنها قابل مشاهده است که البته تبیین این موضوعات می تواند مدتها جامعه ایرانی را نسبت به این خباثتهای پیچیده واکسینه کند.

به نظر می رسد بعد از تحریک اقوام مختلف با سناریوهای دختران کشته شده از اقوام کرد، ترک، لر و بلوچ حالا نوبت به ایجاد تقابل مذهبی بین شیعه و سنی شده باشد. موضوعی که نقش امام جماعت مسجد مکی در آن قابل بررسی است.

یک بام و دو هوای عبدالحمید

عملکرد و رفتارهای متناقص امام جماعت مسجد مکی زاهدان معطوف به اغتشاشات اخیر کشور نمی‌شود، عبدالحمید از سال‌ها پیش و در اتفاقات مختلف کشور و منطقه، موضع گیری‌های تحریک آمیز و بدون پشتوانه کم نداشته است.

به طور مثال امام جماعت مسجد مکی که از گذشته به عنوان یکی از حامیان طالبان شناخته شده است و صحبتهای زیادی را در تعریف و تمجید از طالبان به میان آورده این روزها مدافع حقوق زنان شده، زنان و دخترانی که در حاکمیت مورد علاقه‌اش حتی اجازه حق تحصیل و ساده ترین حقوق اجتماعی را ندارند.

عبدالحمید ۱۳ آبان ماه سال جاری در خطبه های خود می‌گوید: «رفراندومی فوری با حضور ناظران بین‌المللی برگزار کنید». برخی منتقدین وی می‌گویند عبدالحمید چیزی از حاکمیت خواسته است که در فقه اهل سنت اصلاً وجود ندارد. عناد با حکومت مستقر در مذهب برادران اهل سنت نیز جزو بالاترین گناهان تئوریزه شده است. این افراد به سخنان عبدالله بن عمر بن خطاب درباره حکومت یزید اشاره می کنند که می‌گوید که بالاترین گناه، شکستنِ بیعت با یزید است.

منتقدان عبدالحمید به کنایه می گویند: مولوی عبدالحمید درحالی معترض حاکمیت است که نظر صریح یکی از پیشوایان خود را زیر پا گذاشته است.

کرامت زنان در حاکمیت عربستان حفظ شده یا طالبان؟

نکته جالب ماجرا آنجاست که در اتفاقات اخیر ایران و صحبت‌های عبدالحمید که این روزها مدعی حقوق زنان شده هیچ صحبتی از حقوق زنان اهل سنت و تضعیف حقوق زنان در کشور‌هایی که عبدالحمید حامی آن‌ها است دیده نمی‌شود.

در کدام یک از این کشورها کرامت زن حفظ شده است؟ در عربستانی که روزی زنان را برای نداشتن نقاب تازیانه می‌زد و امروز به دادن حق رانندگی به آنان، به خود می‌بالد؟ یا در قطر که به بهانه‌ی جام جهانی موازین اسلامی را زیر پا گذاشته؟ یا در امارات که موج هوسرانی و لاابالی‌گری را در جهان عرب راهبری می‌کند؟ یا در مصر که قوانینی برای محدودیت اجتماعی زنان محجبه وضع می‌کند؟ یا برخی کشورهای غربی که رسما زن را در ویترین‌ها می‌فروشند و دستکم چاشنی فروش کالا در تبلیغات بازرگانی می‌کنند! 

آیا عبدالحمید مبانی از مبانی اهل سنت عبور کرده است؟

وی در تازه ترین اقدام تحریک آمیز خود هم در جملاتی می‌گوید که حتی با فقه بزرگان اهل سنت نیز در تعارض است؛ او می‌گوید: «اگر در نسل‌های گذشته مذاهبی مانند بهائیان هم مرتد شمرده می‌شوند، نباید این حکم را به نسل‌ جدید تسری داد و در حق آنان تبعیض قائل شد.»

این در حالی است که علمای اهل سنت رسما درباره ارتداد بهائیت و بهائیان اعلام نظر کرده‌اند. «شیخ جادالحق علی جاد الحق» از معروف ترین شیوخ الازهر مصر در عبارتی صریح چنین می‌گوید: «بهائیت مذهب باطلی است که نه تنها اسلام را رد می‌کند، بلکه ارتباطی با مسیحیت و یهود ندارد. بهائیت گروهی است که تابع صهیونیسم بین الملل بوده و ماموریت دارد تا برنامه های تبهکارانه آن را در کشورهای اسلامی و عربی به اجرا در آورد؛ و دلیل آشکار آن، پذیرفتن حیفا به عنوان قبله بهائیان است» (مرعشی، سید ملک محمد، بهائیت زدایی اهل سنت، ص۴۶، تهران، نشر راه نیکان، چاپ اول، ۱۳۸۹ه‌ش.)

علمای اهل سنت در ایران نیز مخالف جریان بهائیت بوده و پیروان این جریان را منحرف می‌دانند. به عنوان مثال ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام جمعه اهل سنت ارومیه معتقد است «امروز دشمنان اسلام هر لحظه به دنبال پرتاب تیرهای سهمگین خود به سمت جوانان هستند تا آنها را مسموم و دین‌گریز کرده و بهائیت و شیطان‌پرستی را جایگزین دین کنند.»

در سوی دیگر اما اظهارات امام جمعه مسجد مکی به مذاق رسانه‌های ضد انقلاب خوش آمده و از هر جمعه که اظهارات وی شروع می شود نقل محافل این رسانه های ضدانقلاب می شود. بی‌بی‌سی فارسی، شبکه بهائی منوتو،‌ رادیو فردا و از همه پرشورتر رسانه صهیونیستی سعودی اینترنشنال ضمن استقبال از سخنان عبدالحمید ساعت‌ها روی آن تحلیل رفتند تا ثابت کنند حقوق بهائیت در ایران رعایت نمی شود.

مطالبه هزاران نفر از مردم: با اقدامات ضد ملی امام جماعت مسجد مکی برخورد کنید

در همین راستا تعداد زیادی از مردم با راه اندازی پویش‌های مختلف مثل(با تحریکات تفرقه‌افکن مولوی عبدالحمید برخورد شود، مماشات با مولوی عبدالحمید تا کی، اقدامات لازم در برابر فعالیت‌های مخرب عبدالحمید انجام شود و با اقدامات ضدملی مولوی عبدالحمید برخورد شود) در سامانه «فارس من» که هزاران نفر در امضای آن سهیم بوده اند، خواستار برخورد نهادهای امنیتی و قوه قضائیه با امام جماعت مسجد مکی زاهدان شدند.

دربیانیه یکی از این پویش آمده است: «چندین هفته هست که آقای مولوی عبدالحمید برخلاف موازین دین اسلام در خطبه‌های نماز جمعه موجب تحریک مردم زاهدان شده و باعث ریخته شدن خون مسلمین و حدوث خسارت به بیت المال می‌گردد. از نهادهای ذیصلاح ( قوه قضائیه و وزارت اطلاعات) درخواست رسیدگی به اقدامات مخرب ایشان را داریم.»

از مصاحبه مشاور عبدالحمید با بی بی سی همه چیز مشخص شد!

احسان کوتاهی از تبریز که این پویش را به ثبت رسانده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس می‌گوید: اگر نگاهی به حوادث اخیر و مواضع عبدالحمید داشته باشیم متوجه خط دهی شبکه‌های معاند به امام جماعت مسجد مکی می‌شویم و مصاحبه یکی از اعضای دفتر عبدالحمید با بی بی سی دیگر همه را به طور واضح مشخص کرد.

سردبیر این پویش در ادامه می‌گوید: باید به امام جماعت مسجد مکی زاهدان گفت، حداقل به مبانی خود اسلام و اهل سنت پایبند باشید، کجا در اسلام گفته که می‌توان با کافر برادر بود که شما در نماز جمعه چنین سخنی می‌گویید یا مثال دیگر اصلا مبانی اسلام و اهل سنت در رابطه با بهاییت را خوانده‌اید که این چنین در دافع از بهاییت سخت می‌گویید!

این دانشجوی تبریزی معتقد است: ظاهراً خبری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که فرزند ایشان، یکی دوماه قبل از اتفاقات اخیر در ایران به کردستان عراق سفر کرده‌است که می‌تواند قابل توجه باشد، امیدوارم قوه قضائیه و وزارت اطلاعات این موضوعات را به جد پیگیری کنند.

اگر اقدامات عبدالحمید را یک روحانی شیعه در عربستان انجام میداد، چه می‌شد!

احمد کنجوری سردبیر پویش «مماشات با عبدالحمید تا کی؟» هم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس می‌گوید: از نهادهای نظارتی و امنیتی درخواست داریم که در این موضوع ورود کرده و با اقدامات تفرقه انگیزانه امام جماعت مسجد مکی زاهدان برخورد کنند.

این شهروند کرمانشاهی در ادامه می‌گوید: کشور قانون دارد و اگر قرار باشد که هر کسی هرحرفی که دلش می‌خواهد بگویید و آشوب به راه اندازد که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، در پایان بنده یک سوال از آقای عبدالحمید دارم؛ به عنوان مثال اگر همین اقدامات را به عنوان یک روحانی شیعه در عربستان انجام می‌دادید چه برخوردی با شما صورت می‌گرفت!

در پایان شما هم اگر مایل باشید می‌توانید از اینجا در امضای این پویش‌ها سهیم باشید.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.