×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ادارات کدام استانها پنجشنبه تعطیل شد؟

به گزارش تهران۲۴، افزایش بارش نعمت الهی برف در تعدادی از استان‌های کشور طی روزهای اخیر و چند روز آینده موجب برودت هوا و افت شدید در این استان‌ها شده است و بدین سبب بر اساس تصمیم استانداری ها، برخی ادارات و سازمان، بانک‌ها طی امروز چهارشنبه و فردا پنجشنبه تعطیل شدند. 

با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی کشور، انتظار می رود روزهای پنج‌شنبه و جمعه سردترین دما را در برخی استان‌های کشور شاهد باشیم.

البرز:

بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری و همچنین مصوبه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان البرز ، چهارشنبه ۲۱ دی ماه، با هدف مدیریت مصرف گاز، تمامی بانک‌های استان البرز به جز شعب کشیک تعطیل شد.

شعب کشیک بانک‌ها چهارشنبه ۲۱ دی ماه به جهت ارائه خدمات به مراجعین و مشتریان همچون روزهای عادی باز بوده و ضرورت دارد برنامه ریزی لازم در شعب یاد شده صورت پذیرد. بر همین اساس کلیه بانک‌ها روز پنج شنبه تعطیل و شعب کشیک در روز پنجشنبه ۲۲ دی ماه فعال نخواهد بود.

گیلان:

به پیشنهاد قرارگاه مدیریت جهادی گاز گیلان و براساس دستور استاندار فردا پنجشنبه تمامی ادارات، نهادها، سازمان‌ها و بانک‌های استان به منظور مدیریت مصرف گاز، تعطیل هستند. بر اساس این تصمیم، ادارات در ایام تعطیلی، موظف به خاموش کردن موتورخانه ها و وسایل گرمایشی هستند.

خراسان جنوبی:

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت:کلیه اماکن ورزشی اعم از سالن ها، استخرها و غیره در سطح شهرستان‌های استان تعطیل شد.

وی افزود: در راستای بارندگی ها و افت فشار و همچنین پیش بینی تامین سوخت هموطنان کلیه اماکن ورزشی اعم از سالن ها، استخرها و غیره از امروز تا صبح شنبه ۲۴ دی ماه تعطیل می باشد. بیش از ۲۵۰ سالن ورزشی، استخر سرپوشیده و باشگاههای ورزشی در خراسان جنوبی فعالیت دارند.

همدان:

محمدصادق محبی نظر دبیر کارگروه مدیریت مصرف انرژی در همدان اظهار کرد: طبق تصمیم ستاد مدیریت بحران استانداری همدان و با توجه به برودت هوا و به منظور کاهش مصرف انرژی دستگاه‌های اجرایی، مراکز دانشگاهی شامل بخش اداری و آموزشی و همه مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش، سازمان‌ها، نهادها، شرکت‌ها و موسسات فردا پنجشنبه بیست و دوم دی‌‌ماه تعطیل هستند.

وی با بیان اینکه این تصمیم شامل حال مراکز امدادی، خدماتی، بهداشتی و درمانی و بانک‌ها نمی شود گفت: امتحانات هماهنگ سراسری پایه دوازدهم آموزش و پرورش در زمان خود برقرار و و در همه مراکز آموزشی، آموزش به صورت غیر حضوری است.

دبیر کارگروه مدیریت مصرف انرژی در همدان اضافه کرد: همه دستگاه‌ها و مراکز یاد شده ملزم به خاموش کردن سیستم گرمایشی از ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۲۱ دی تا صبح روز شنبه ۲۴ دی ماه سال جاری هستند.

هرمزگان:

محسن خاکی نهاد معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان از تعطیلی پنجشنبه ها تا پایان سال با هدف مدیریت مصرف انرژی خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: کلیه دستگاه های اجرایی، مجموعه ستادی بانکها، بیمه ها، شهرداری ها و موسسات عمومی از پنجشنبه این هفته (۲۲ دی ماه) تا پایان سال جاری، تعطیل خواهند بود.

خاکی نهاد درباره تغییر ساعت کاری ادارات در روزهای شنبه تا چهارشنبه گفت: ساعت کار ادارات از ساعت ۷:۰۰ تا ۱۵ تعیین شده است.

لرستان:

حمید کشکولی معاون استاندار لرستان صبح امروز در شورای اداری استان از تأخیر نیم ساعته شروع به کار ادارات خبر داد و اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و ورود جبهه سرد و به منظور کاهش مصرف گاز، ادارات استان با نیم ساعت تاخیر یعنی از ساعت ٨ صبح فعالیت خود را شروع می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر تأخیر نیم ساعته پنج‌شنبه‌ها نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است. مراکز درمانی و دستگاه‌های خدمات‌رسان اضطراری از این قاعده مستثنی هستند.

کهگیلویه و بویراحمد:

سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس شهرستان‌های بویراحمد، دنا،مارگون، دیشموک و چاروسا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۱ و ۲۲ دی ماه خبر داد. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بعلت برودت هوا و یخبندان و به منظور صرفه‌جویی در مصرف گاز همه ادارات و مدارس این مناطق تعطیل هستند.

وی بیان کرد: این تعطیلی شامل دستگاه‌های خدمات‌رسان و بانک‌ها نبوده و این دستگاه‌ها طی این دو روز آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

اصفهان:

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، اظهار داشت: براساس تصمیم کمیته مدیریت بحران استان، کلیه ادارات، دستگاه های اجرایی، بانک ها و مراکز آموزشی استان اصفهان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۱ و ۲۲ دی ماه با هدف مدیریت مصرف انرژی تعطیل شدند.

وی افزود: این تصمیم با هدف مدیریت مصرف انرژی در استان و با توجه به شرایط جوی و برودت شدید دما در روزهای آینده هفته اتخاذ شده است. مراکز امدادی، خدمات رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه روزی کماکان در این ایام ارائه خدمت خواهند کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان عنوان کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده، امتحانات نهایی مدارس و آزمون‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مطابق با برنامه قبلی برگزار خواهد شد.

کردستان:

با توجه به اخطار وضعیت نارنجی هواشناسی و برودت هوا، بنا به پیشنهاد شرکت گاز استان و موافقت استاندار کردستان به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۱ و ۲۲ دی‌ماه جاری، ادارات و دستگاه‌های اجرایی و نیز مدارس و مراکز آموزشی استان کردستان بجز مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، اورژانس ۱۱۵، بخش‌های دارای نوبت کاری و عملیاتی، بیمارستان‌ها و آتش نشانی‌ها تعطیل خواهند بود.

۱٫ بانک‌ها با دو ساعت تاخیر، از ساعت ۹:۳۰ صبح دایر هستند و خدمات بانکی را به مردم ارایه خواهند نمود. ۲٫ مطابق تصمیم آموزش و پرورش، خدمات آموزشی همه مدارس به استثنای دانش‎‌آموزانی که امتحان نهایی دارند به صورت غیر حضوری خواهد بود. ۳٫ مطابق تصمیم مراکز دانشگاهی، امتحانات دانشجویان برگزار خواهد شد.

سمنان:

محمد حمیدی، جانشین ستاد مدیریت بحران استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: تمام ادارات و سازمان‌های دولتی استان سمنان روز پنج‌شنبه، ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۱ به علت برودت هوا و شرایط نامساعد جوی و پیش‌بینی کاهش دما به میزان ۱۵ درجه زیر صفر تعطیل خواهد بود.

وی بیان کرد: این تعطیلی با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی و تأمین گاز طبیعی برای مشترکان خانگی و کمک به بخش صنعت فعال استان انجام می‌گیرد.

جانشین ستاد مدیریت بحران استان سمنان افزود: تمام ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی استان سمنان به‌استثنای ادارات خدمات‌رسان و مراکز بهداشتی روز پنج‌شنبه، ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۱ تعطیل است.

زنجان:

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استان، در پی سرمای شدید هوا و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی، ادارات استان زنجان امروز چهارشنبه ۲۱ دیماه با ۲ ساعت تاخیر و از ساعت ۹ صبح کار خود را آغاز کردند.

وی گفت: همچنین روز پنج‌شنبه ۲۲ دی‌ماه نیز همه ادارات استان زنجان به جز دستگاه‌های خدمات‌رسان، بانک‌ها و امدادرسان تعطیل اعلام شده است. کلیه مقاطع تحصیلی به غیر از مقطع ابتدایی و دانشگاه‌ها در روز چهارشنبه ۲۱ دی‌ماه دایر بوده و امتحانات دانش‌آموزان نیز برگزار خواهد شد.

خراسان شمالی:

محمد تقی ولیان، مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: با دستور محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی و با توجه به افت شدید دما و مصوبه کارگروه هماهنگی و تامین پایدار سوخت زمستانی کلیه فعالیت ادارات، سازمانها، بانک ها، بیمه ها، شهرداری ها و نهادهای عمومی از بیستم دی ماه تا بیست و دوم دی ماه تعطیل و فعالیت ها به صورت دور کاری انجام می‌شود.

وی گفت: مراکز امدادی، عملیاتی، خدمات رسان، بهداشت و درمان از اجرای این طرح مستثنی هستند.

اردبیل:

کاظم دبیر ظهر معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با موافقت استاندار اردبیل و به دلیل بارش برف و برودت هوا، روز پنج‌شنبه ۲۲ دی، همه دستگاه‌های اجرایی از طریق دورکاری ارائه‌ خدمت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: همچنین بانک‌های استان اردبیل با ۲ ساعت تأخیر و سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان نیز طبق روال پیشین نسبت به فعالیت خود اقدام خواهند کرد.

گفتنی است؛ امروز هم دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل به غیر از دستگاه‌های خدمت‌رسان، دورکاری کردند و فعالیت بانک‌ها هم با ۲ ساعت تأخیر آغاز شد.

آذربایجان شرقی:

استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرد: با توجه به برودت هوا و به منظور مدیریت بهینه مصرف و حامل های انرژی به استناد اختیارات حاصله از مصوبات هیات وزیران، ساعات کاری تمام دستگاههای اجرایی دولتی و دانشگاههای استان ، فردا ساعت ۱۵: ۱۲ دقیقه پایان می‌یابد.

این دستورالعمل شامل دستگاه‌های خدمات رسان، امدادی و درمانی نمی‌شود.

قم:

اطلاعیه استانداری قم در خصوص وضعیت فعالیت مراکز آموزشی، ادارات و نهادهای استان در روز پنجشنبه ۲۲ دی ماه به شرح زیر است: 

با توجه به برودت هوا و به منظورکاهش مصرف انرژی، کلیه دستگاه‌های اجرایی، مراکز دانشگاهی (بخش آموزشی و اداری) کلیه مقاطع تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش، سازمانها، نهادها، شرکت‌ها و موسسات به استثناء مراکز امدادی، خدماتی، بهداشتی ودرمانی و بانک ها در روز پنج شنبه مورخ ۲۲ دیماه ۱۴۰۱ در سطح استان فعالیت آنها بصورت دور کار خواهد بود.

ضمنا امتحانات هماهنگ سراسری پایه دوازدهم آموزش و پرورش در زمان خود برقرار و در تمامی مراکز آموزشی؛ آموزش بصورت غیر حضوری می‌باشد. همچنین کلیه دستگاهها و مراکز یاد شده ملزم به خاموش نمودن سیستم های گرمایشی از ساعت ۱۴ روز چهار شنبه مورخ ۲۱ دی ماه تا صبح روز شنبه مورخ ۲۴ دی ماه می باشند.

خراسان رضوی:

اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بنا به پیشنهاد ستاد انرژی استان و موافقت استاندار خراسان رضوی با توجه به برودت هوا و سرمای شدید و به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی، مهدهای کودک و مدارس خراسان رضوی تا پایان هفته تعطیل و فعالیت‌های آموزشی به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: فعالیت کارکنان دستگاه‌های اجرایی، ادارات، بانک‌ها ، مراکز آموزش عالی و نهادهای عمومی به استثناء مراکز امدادی، خدماتی، درمانی و شعب منتخب بانک‌ها در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه دورکار خواهد بود.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.