×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تجمع اعتراضی مردم و دانشجویان تهران در مقابل سفارت فرانسه/ دانشجویان خواستار ابطال استوارنامه سفیر فرانسه در ایران شدند

به گزارش تهران۲۴،  جمعی از مردم و دانشجویان ظهر امروز (۲۱ دی) در اعتراض به اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به مقدسات روبروی سفارت فرانسه در تهران تجمع کردند.

تجمع کنندگان با سردادن شعارهایی مانند «فرانسه حیا کن، دشمنی را رها کن»، «مکرون جنایت می‌کند، غرب حمایت می‌کند»، «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن»، «توهین به مرجعیت محکوم باید گردد»، «ای رهبر آزاده آماده‌ایم‌ آماده»اقدام این نشریه فرانسوی در توهین به مقام مرجعیت و ولایت را محکوم کردند.

مردم و دانشجویان حاضر در تجمع توهین به مقدسات  را محکوم کرده و از مسئولین وزارت خارجه درخواست کردند پیگیری های لازم را برای برخورد با عاملان این توهین انجام دهند و از مسئولین خواستند استوارنامه سفیر فرانسه در ایران باطل شود.

یکی از دانشجویان حاضر در تجمع در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: دولت فرانسه باید پاسخگوی اقدامات خصمانه علیه مرجعیت و ولایت ایران باشد و از مسئولین وزارت خارجه مطالبه داریم اقدام قاطعانه‌ای  انجام دهد. این اقدامات نشانه استیصال و شکست دشمنان در فتنه اخیر است و به همین دلیل به چنین اقدامات خصمانه ای روی آوردند‌. 

یکی دیگر از دانشجویان حاضر در تجمع از مسئولان وزارت خارجه خواست استوارنامه سفیر فرانسه در تهران را باطل کند و گفت: ما از دانشگاه‌های تهران جمع شدیم تا حرفی را به دنیا منتقل کنیم، همین کشور فرانسه که دم از آزادی می‌زند در کشور خودش حرف زدن از هولوکاست ممنوع است، ولی در عین حال اجازه توهین به مقدسات مسلمانان را می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این نشریه موهن با این کارها میخواهد تیراژ نشریه اش را بالا ببرد افزود: ما از مجامع بین‌المللی میخواهیم جلوی این خشونتی که به اسم آازادی بیان راه افتاده را بگیرد.

این تجمع اعتراضی با صدور قطعنامه‌ای پایان یافت.

متن کامل قطعنامه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آنچه در چند هفته اخیر شاهد آن بودیم، هرچند در بطن خود ترس و اضطراب دشمنان را از پیشرفت و پیروزی‌های پیاپی اسلام عزیز و برد ایدئولوژیک و میدانی جبهه حق در مقابل جبهه باطل، در بطن لاییک‌ترین کشور جهان نمایان کرد؛ پوسته دروغین آزادی بیان و دموکراسی پوشالی را نیز برای چندمین بار از چهره کشور‌های مدعی کنار زد و صراحت و حجم دشمنی آنها با تفکر متعالی انقلاب شکوهمند اسلامی را در بیان و عمل آشکار نمود. در این میان اما منطق ما در مقابل مستکبرین و جنایتکاران عالم، منطق مبازه و جهاد است. امروز نیز ماجرا تغییری نکرده است و به حکم آیه شریفه «إِنْ نَکَثُوا أَیْمَانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا فِی دِینِکُمْ فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ ۙ إِنَّهُمْ لَا أَیْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَنْتَهُونَ» به مستکبرین عالم هشدار می‌دهیم یا دست از خباثت و دشمنی بردارند و یا باید منتظر عواقب و انتقام سخت ما در هر کجای دنیا باشند.

البته دیگر حنایشان برای خود شان هم رنگی ندارد و از پوستین آزادی بیانشان جز پاره دلقی نخ نما شده و چرک چیزی به جا نمانده. آزادی و دموکراسی در این کشورها تبدیل به ملعبه دلقک‌بازی‌های سیاستمدارانشان شده تا به وسیله آن آزادیخواهان واقعی که مظلومان و مستضعفان جهان هستند را سربریده و با بدترین روش‌ها سرکوب کنند و چند صباح بیشتر قدرت پوشالی خود را حفظ نمایند. به عنوان مثال در منطق ایشان انکار هولوکاست در بیش از ۱۶ کشور جهان جرم بوده و حتی محققین و پژوهشگران مجاز به بحث علمی پیرامون آن نیستند اما اهانت به مقدسات تقریبا ۲ میلیارد مسلمان در سراسر جهان با آزادی بیان منافاتی ندارد!

ما با عنایت به سابقه سیاه و رذالت بار نشریه صهیونیتی شارلی ابدو در اهانت مکرر به مقدسات مسلمانان و اقدام شنیع اخیر ایشان در توهین به مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای؛ از مجموعه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران توقع و درخواست داریم به‌هیچ عنوان بهانه عدم ارتباط دولت فرانسه با این نشریه موهن را نپذیرفته و به شدید‌ترین وجه نسبت به توهین جدید و مورد حمایت الیزه علیه مقدسات مردم ایران و مسلمانان و شیعیان دیگر کشورهای جهان اقدام کند. این در حالی است که جوابیه دولت فرانسه به اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران، نه تنها نشانه‌ای از عذرخواهی و اصلاح روند خصمانه و کینه‌توزانه ایشان در قبال افکار عمومی ملت شریف ایران اسلامی نداشت، بلکه گستاخی و وقاحت حداکثری دولت مذکور را برای همگان نمایان کرد. دولتی که با حمایت‌های آشکار و نهان از عناصر معاند و برگزاری دیداری خصوصی میان بالاترین مقامات سیاسی فرانسه و عناصر شناخته‌شده ضدایرانی  رویکرد خصمانه خود درقبال مردم ایران را به وضوح به اثبات رسانید.

ما باور داریم ادامه هرگونه مماشات با این هتاکی‌های ‌مکرر سیستماتیک و تحت حمایت دولت فرانسه علیه مقدسات مردم ایران و مسلمانان دیگر کشورها، توهین‌کنندگان را نسبت به تحریک بیشتر احساسات مسلمانان و دیگر آزادگان سراسر جهان جری‌تر خواهد کرد؛ بنابراین توقع و تقاضا داریم با برخوردی عبرت‌آموز و محکم همچون ابطال استوارنامه سفیر فرانسه، پاسخی قاطع داده و هتاکان مورد حمایت دولت‌های سفاکی که قرن‌هاست تخصصشان نقض گسترده حقوق بشر در سراسر جهان از جمله الجزایر ، مصر و… است را با اقدام قاطع خود، پشیمان‌ سازید.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.