×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خط ویژه| همکاران داخلی BBC فارسی مشغول کارند/ تبلیغ پیوستن به FATF در رسانه منتسب به اعضای فراری جریان فتنه

به گزارش تهران۲۴- خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

همکاران داخلی BBC فارسی مشغول کارند!

پیش از این در این ستون، به این نکته اشاره کردیم که رسانه های معاند برای فعالیت در ایران با محدودیت مواجه هستند. این رسانه ها برای تهیه مطالب ضدایرانی بر طبق دستورالعمل سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی غربی-عبری-عربی، باید در مقاطع خاص و حساس، به سرعت عمل کرده و با سوژه های موردنظر ارتباط برقرار کنند.

اما دسترسی سریع به سوژه موردنظر و تهیه خوراک رسانه ای، برای رسانه های معاند سخت است. از سوی دیگر مردم کشورمان نسبت به دولت خبیث انگلیس و رسانه های فارسی زبان منتسب به انگلیس، نگاه منفی دارند و همین مسئله نیز کار این رسانه ها را برای تهیه خوراک ضدایرانی به صورت دوچندان، سخت می کند.

اما در این میان، برخی رسانه ها در داخل کشور که منتسب به جریان اصلاحات هستند و از بودجه بیت المال نیز ارتزاق می کنند، وارد میدان شده و مشکلات و نقاط ضعف رسانه های معاند را پوشش داده و این رسانه ها را برای رسیدن به مقاصد ضدایرانی خود یاری می کنند.

در جدیدترین نمونه بی بی سی فارسی با ذوق زدگی به بازنشر مطلب تولیدی روزنامه اعتماد پرداخته و نوشته:« روزنامه اعتماد چاپ تهران می‌گوید میثم، پدر کیان پیرفلک، کودک ۱۰ ساله‌ای که در جریان سرکوب اعتراضات توسط ماموران مسلح جمهوری اسلامی در ایذه کشته شد، به دلیل شدت جراحات ناشی از شلیک مستقیم ماموران عملا توانایی حرکتی از ناحیه پایین‌تنه ندارد و حتی نمی‌تواند بنشیند . برادر آقای پیرفلک به روزنامه اعتماد درباره وضعیت جسمی میثم پیرفلک، واکنش به خبر کشته شدن فرزندش و روند درمانی او گفته است.»

بی بی سی در ادامه نوشت:«سجاد پیرفلک گفته برخی از داروهای مورد نیاز برای درمان پدر کیان، فوق‌العاده هم گران بودند و کمیاب. مردم برای پیدا کردن دارو خیلی به ما کمک کردند و همدلی زیادی با ما داشتند». او از رد پیشنهاد کمک‌های دولتی گفته و خبر داده هرگونه کمکی از طرف دولت را منوط به شناسایی قاتل کیان کردیم». پیشتر مهرداد پیرفلک، عموی دیگر کیان پیرفلک نیز در اینستاگرام خود در مورد وضعیت عمومی برادرش نوشته بود و گفته بود که روند مداوای او چندین ماه ادامه خواهد داشت.»

تبلیغ پیوستن به FATF در رسانه منتسب به اعضای فراری جریان فتنه

سحام نیوز- رسانه منتسب به اعضای فراری جریان فتنه- در مطلبی مدعی شده است که وضعیت فعلی تأمین گاز در کشور به دلیل نپیوستن به FATF است. همزمان با فضاسازی این رسانه ضدایرانی، برخی رسانه های منتسب به جریان اصلاحات نیز در داخل به تبلیغ جهت پیوستن به FATF پرداختند.

در همین رابطه روزنامه شرق در مطلبی نوشت:«شرایط سخت اقتصادی این روزهای ایران، برخی از چهره‌های اصولگرا را بر آن داشته تا موافق مذاکرات برای رفع تحریم‌ها و احیای برجام شوند؛ اما همچنان بر مخالفت خود برای پیوستن ایران به لوایح FATF استوار هستند. این در‌حالی است که حتی اگر شاهد رفع کامل همه تحریم‌های برجامی هم باشیم، محدودیت‌های حاصل از عدم عضویت ایران در گروه اقدام ویژه مالی، مانع تحقق اهداف رفع تحریم‌ها و سد محکمی برای برقراری مراودات مالی و‌ تجاری میان ایران و دنیا خواهد شد؛ زیرا نه‌تنها آمریکا و کشورهای اروپایی‌ بلکه حتی کشورهای دوست و همسایه نیز بعضا ریسک رابطه تجاری، مالی و بانکی با ایران را نمی‌پذیرند.»


فضاسازی مشترک رسانه های اصلاح طلب و رسانه ی منتسب به اعضای فراری جریان فتنه در حالی است که همین دیروز خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد که صادرات نفت ایران در ۲ ماه آخر ۲۰۲۲ به بالاترین حد رسید و با وجود تحریم آمریکا، سال ۲۰۲۳ را با ارسال محموله های بیشتر به چین و ونزوئلا آغاز می کند. در حقیقت صادرات نفت ایران بدون برجام به بالاترین حد خود در ۲۰۲۲ رسید.

جریان اصلاح طلب همسو با جریان معاند و همچنین همراستا با خط رسانه ای جریان فتنه، مدعی است که رفع مشکلات اقتصادی در گرو احیای برجام و پیوستن به FATF است. این در حالی است که این ادعا پیش از این در مقاطعی همچون پیوستن به شانگهای، فروش نفت، صادرات غیرنفتی، تبادلات منطقه ای، سوآپ گازی و…مردود شده بود.


بنابر مستندات موجود، علت اصلی ناترازی گاز، انحلال شرکت ذخیره سازی در سال ۹۷ و در مقطعی است که دولت روحانی و بیژن زنگنه بر سر کار بوده اند. نکته اینجاست که این مسئله مهم به هیچ عنوان توسط رسانه های اصلاح طلب و همچنین رسانه های جریان معاند بررسی نشده و به آن اشاره نمی شود.

در حال حاضر زمستان ایران با وجود پیک سرمای بی‌سابقه در کشور هزینه چندانی را در پی نخواهد داشت و فقط ممکن است برای برخی شهرهای شمالی کشور با افت فشار گاز مواجه باشیم و این به معنای قطعی گاز نیست.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.