×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صهیونیست‌ها به خیابان آمدند؛« آنچه ساخته‌ایم را با دستان خود ویران می‌کنیم»

به گزارش تهران۲۴، شنبه‌های سرزمین‌های اشغالی به روزهای سیاه «بنیامین نتانیاهو» تبدیل شده‌اند. صدها هزار شهرک‌نشین صهیونیست در اعتراض به تندروی‌ها، اقدامات غیرقانونی و جولان کابینه افراطی راست‌گرایان اسرائیلی به خیابان‌ها می‌آیند و تا سرنگونی حزب «لیکود» و متحدانش، قصد تداوم اعتراضات را دارند. معارضان و مخالفان نتانیاهو به خیابان‌ها می‌آیند تا درگیری‌ها درون اسرائیلی شود و این بار آتش بی‌ثباتی و ناآرامی از خانه به سرزمین‌های پرتاب شده است.

خروش خیابان‌های تل‌آویو برای نجات

طبق گزارش وبگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، حدود صدهزار شهرک نشین اسرائیلی شب گذشته (شنبه ۲۱ژوئیه) در تظاهراتی علیه دولت اشغالگر به رهبری نتانیاهو در خیابان «کاپلان»، مرکز تل‌آویو تجمع کردند. شهرک‌نشینان تظاهرات‌کننده شعار می‌دادند: «درعی برو!» آن‌ها تصاویری با مضمون «نجات دموکراسی» و یا «شما حق ندارید ما را به دوره قیمومیت برگردانید» در دست داشتند که برخلاف تمام سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر وقت رژیم اشغالگر بود؛ صهیونیست‌هایی که حالا نتانیاهو را علاوه بر بازگرداندن «اسرائیل» به دوران ضعف و تحت‌الحمایگی، به دیکتاتوری متهم می‌کنند.

در کنار خیابانی که مراکز دولتی بسیاری از رژیم صهیونیستی را در خود جای داده است و برجسته‌ترین آن‌ها، ساختمان وزارت جنگ اشغالگران (الکریاه) است، نمایشگرهای بزرگی توسط معترضان نصب شده و شعارهایی مانند «نه به دیکتاتوری» سر داده می‌شد. علاوه بر کاپلان در تل‌آویو، تظاهراتی هم در مقابل دادگاه قاضی در «هرتزلیا» در میدان شورای شهر برگزار شد و در آن صدها نفر شرکت داشتند. هزاران شهرک‌نشین اسرائیلی دیگر از بعدازظهر روز گذشته در خیابان دیگر سرزمین‌های اشغالی به میدان اعتراضات آمدند. نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر همچنین از ساعت ۴:۴۵ بعدازظهر جاده‌های مرکزی را به روی تردد وسایل نقلیه بسته بود تا جمعیت بیشتر نشود؛ اما همین موجب واکنش‌های خشمگینی از سوی تظاهرکنندگان شد.

معارضان نتانیاهو: این کودتا باید ادامه پیدا کند

«یائیر لاپید» رهبر فعلی اپوزیسیون، نخست‌وزیر سابق رژیم اشغالگر، در این دو تظاهرات شرکت کرد و گفت که «تا پیروز نشویم تسلیم نخواهیم شد». وی افزود: «نتانیاهو باید پشت دادگاه عالی بایستد. ما در اینجا با یک سوال مرتبط با آینده اسرائیل روبه‌رو هستیم». 

در این تظاهرات «مراو میخایلی»، رئیس حزب کارگر نیز شرکت داشت و در بین معترضان گفت: «این کودتا نباید به خطر بیفتد. ما نباید با این جنون و دیوانگی طرف مقابل مذاکره کنیم. دولت در خطر است و ما چار‌ه‌ای نداریم جز اینکه از چیزهایی که ما را نابود می‌کنند دست برداریم». در حالی که برخی دیگر از تظاهرات‌کنندگان در مقابل منزل «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی اعتراضات خود را برپا کردند.

شهرک‌نشینان: آنچه ساخته‌ایم را با دستان خود ویران می‌کنیم

رسانه‌های صهیونیست از جمله «کانال ۱۳اسرائیل» گزارش دادند که «تظاهرات گسترده علیه اقدامات نتانیاهو ضد نظام قضایی، برای سومین شنبه متوالی در حال افزایش هستند. بیش از ۵۰ سازمان در تظاهرات عصر امروز شرکت می‌کنند که شامل گروه‌هایی از وکلا، تکنسین‌ها و دانشجویان می‌شوند».

این شبکه تصویر یکی از شهرک‌نشینان را پخش کرد که می‌گفت: «وضعیت نگران کننده است. ما می‌بینیم که آنچه در طول سال‌ها ساخته‌ایم با دستان خودمان ویران می‌شود: آزادی ما … آینده بچه‌هایمان!» کارکنان دیگر نهادهای رژیم اشغالگر نیز با طرح‌های اتخاذ شده توسط دولت نتانیاهو برای محدودکردن اختیارات قضات، شدیداً مخالفت کرده و راهی جز خیابان برای نشان دادن مخالفت‌شان نیافته‌اند.

آی‌۲۴: لاپید به تظاهرات پیوسته و کوتاه نمی‌آید

پایگاه خبری «آی‌۲۴» متعلق به رژیم صهیونیستی که شب گذشته لاپید به جمع تظاهرات‌‌کنندگانی که در خیابان کاپلان در تل‌آویو پیوسته و گفته «تا پیروز نشویم، تسلیم نخواهیم شد»؛ در حالی که هزاران نفر دیگر نیز در اورشلیم، بئرالسبع و حیفا در حال پیوستن به تظاهرات‌ها هستند. جالب توجه آنکه حتی بارش باران و سرما در برخی مناطق سرزمین‌های اشغالی، مانع از تجمع معترضان نشده بود…

این رسانه عبری نزدیک به کابینه تل‌آیو در گزارشش افزود: بیش از ۱۰۰ هزار شهروند (بر اساس برآورد پلیس) عصر شنبه در تظاهرات شهر تل‌آویو علیه کودتای قانونی و کابینه به رهبری بنیامین نتانیاهو در دو نقطه مرکزی تل‌آویو یعنی میدان هیبیما و خیابان کاپلان شرکت کردند. تظاهرات در قدس ، حیفا و بئرالسبع نیز در حال برگزاری است.

در گزارش خبرگزاری «آناتولی» از این تظاهرات، آمار شرکت‌کنندگان صدها نفر دیگر نسبت به اعلام رسانه‌های عبری افزایش یافته بود. این خبرگزاری در ادامه گزارشش افزود: رهبران اپوزیسیون اسرائیل، لاپید و «بنی گانتز» در تظاهرات دیگری در نزدیکی تقاطع ازریلی شرکت کرده‌اند؛ آن‌ها که برای سومین هفته متوالی علیه کابینه نتانیاهو به خیابان آمده و دیگران را نیز به خیابان‌ها کشانده‌اند، می‌گویند: «ما از میهن و دموکراسی دفاع خواهیم کرد؛ کوتاه نخواهیم آمد».

جمعیت غیرقابل انتظار! رسانه‌های عبری هر کدام آماری دادند…

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» با استناد به گزارش‌های عبری دیگری، آمار متفاوت و بیشتری از تظاهرات اسرائیلی منتشر کرد و نوشت: «باراک رابید» تحلیلگر سیاسی وب سایت عبری «واللا»، عصر روز شنبه گفت که حدود ۱۵۰ هزار تظاهرکننده اسرائیلی از شمال تا جنوب به خیابان‌ها آمدند تا علیه کابینه جدید به رهبری نتانیاهو تظاهرات کنند.

اسپوتنیک تناقض رسانه‌های عبری از تعداد شرکت‌کنندگان در تظاهرات‌های تل‌آویو را به این صورت نشان داد: در حالی واللا از حضور ۱۵۰هزارنفری گزارش می‌دهد که روزنامه عبری «هاآرتص» گزارش داد که تعداد تظاهرکنندگانی که به خیابان‌ها و میادین اصلی کشور آمده‌اند به ۱۳۰ هزار نفر رسیده است؛ در صورتی که رادیو ارتش اسرائیل این تعداد را تنها به ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرده بود!».

پایگاه خبری-تحلیلی «عربی۲۱» نیز در گزارش خود از تظاهرات‌ها در سرزمین‌های اشغالی به نقل از روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت»، نوشت: «هزاران تظاهرکننده در حیفا و تل آویو شعار می‌دادند: مردم حرف خود را گفته‌اند، سکوت نخواهند کرد. بنی گانتز گفته است که بیش از صدهزار تظاهرکننده مخالف کودتای دولت علیه سیستم قضایی هستند. تظاهرات نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در تغییر تصمیمات دولت ایفا می‌کند؛ ما تا زمانی که طرح‌های تخریب دموکراسی را متوقف نکنیم ادامه خواهیم داد».

الجزیره: هدف نتانیاهو از کودتای قضایی، فرار مجرمان کابینه‌اش بود

وبگاه اینترنتی شبکه «الجزیره» در گزارشی به تحولات سرزمین‌های اشغالی و نقطه آغاز اشتباه نتباهو پرداخت و نوشت: معترضان اسرائیلی هجوم به میدان‌های شهرهای تل آویو، بئرالسبع، حیفا و قدس غربی برای تظاهرات علیه دولت نتانیاهو را ادامه می‌دهند؛ خیابان‌هایی که به میادین تظاهرات سه‌هفته‌ای از سوی احزاب مخالف و فعالان مدنی تبدیل شده‌اند.

الجزیره در ادامه گزارشش افزود: مخالفان ائتلاف راستگرای حاکم را متهم به شورش علیه نظام قضایی و حقوقی می‌دانند و هدفش را نیز مبراکردن اتهامات اعضای کابینه‌اش از جمله فساد و پولشویی معرفی کرده‌اند. رسانه‌های بین‌المللی، عربی و عبری دولت بنیامین نتانیاهو را که در ۲۹ دسامبر سوگند یاد کرد، راست‌گراترین دولت تاریخ اسرائیل توصیف کردند.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.