×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کنعانی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را قویا محکوم کرد

به گزارش تهران۲۴، اهانت به قرآن کریم در سوئد با واکنش تند ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مواجه شد. در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه شب شنبه اول بهمن ماه تداوم هتک حرمت قرآن کریم در کشورهای اروپایی که این بار در سوئد رخ داد، را قویا محکوم کرد و گفت: متأسفانه برخی کشورهای اروپایی همچون گذشته به بهانه واهی حمایت از آزادی بیان، دست عناصر افراط گرا و تندرو را در مسیر نفرت پراکنی علیه مقدسات و ارزش‌های اسلامی باز می‌گذارند و علی‌رغم شعارهای زیبای حقوق بشری، اسلام ستیزی و اسلام هراسی را در جوامع خود نهادینه می‌کنند.

تعدادی از گروه‌های افراطی در اقدامی هتاکانه اقدام به آتش زدن قرآن کریم در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم کردند که واکنش تند دولت ترکیه را به همراه داشت. سخنگوی پلیس سوئد هم در اقدامی اسلام‌ستیزانه عنوان کرد که به رهبر اسلام ستیز حزب راست‌افراطی استرام کورس دانمارک اجازه داده تا در راهپیمایی مقابل سفارت ترکیه، قرآن را بسوزاند. (بیشتر بخوانید)

کنعانی در واکنش به این اقدام هتاکانه تکرار هتک حرمت به کتاب آسمانی یک و نیم میلیارد مسلمان را مصداق بارزی از نفرت پراکنی و ترویج خشونت علیه تمام مسلمانان خواند و یادآور شد: چنین اقداماتی هیچ نسبتی با آزادی بیان و عقیده ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین تصریح کرد: افکار عمومی جهان اسلام انتظار دارد دولت سوئد از تکرار این قبیل رفتارهای اسلام ستیزانه جلوگیری کرده و عاملان جریحه دار کردن احساسات مسلمانان را بی مجازات نگذارد.

این اقدام هتاکانه واکنش دولت ترکیه را به همراه داشت و در همین خصوص سفیر سوئد در آنکارا نیز به وزارت خارجه ترکیه احضار و مقام‌های ترکیه این اقدام را به شدت محکوم کردند. «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه هم اعلام کرد که سفر ۲۷ ژانویه (هفتم بهمن ماه) وزیر دفاع سوئد به ترکیه در این شرایط هیچ معنا و مفهومی ندارد و بنابراین لغو می‌شود.

اواخر فروردین سال جاری نیز قرآن مجید توسط یک عنصر نژادپرست و افراطی دانمارک و به بهانه آزادی بیان و تحت حمایت پلیس در شهر «لینکوپینگ» سوئد آتش زده شد که در همان زمان سعید خطیب‌زاده سخنگوی سابق وزارت امور خارجه این اقدام هتاکانه را به شدت محکوم کرد. البته این اقدام هتاکانه کاردار سوئد در تهران را در غیاب سفیر این کشور به وزارت امور خارجه ایران کشاند و در احضار کاردار سوئد بر اقدام فوری و قاطع دولت این کشور برای پایان دادن به جسارت به ساحت قرآن کریم و تضمین عدم تکرار آن در آینده تأکید شد. (اینجا بخوانید)

گفتنی است مرداد ماه سالجاری نیز تعداد اندکی از معاندان اقدام به هتک حرمت قرآن کریم و اهانت به مقدسات اسلامی در مقابل مرکز اسلامی هامبورگ در آلمان و در روز تاسوعی حسینی کردند که با واکنش تند ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روبرو شد و او این اقدام هتاکانه را شدیدا محکوم کرد.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.