×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حماسه ۲ بهمن ۵۷ مردم ارومیه سرآغاز قیام مسلحانه علیه رژیم پهلوی

به گزارش تهران۲۴ از ارومیه، دوم بهمن ماه ۱۳۵۷ سرآغاز مبارزات علنی و مسلحانه مردم علیه رژیم پهلوی بود. این مبارزات با فرماندهی مرحوم حسنی امام جمعه سابق ارومیه و شهید حمید باکری سرآغازی بود بر مبارزات مردم ایران در سایر نقاط کشور.

به همین مناسبت از چند روز قبل در مساجد مختلف ارومیه مراسم بزرگداشت برای مرحوم حسنی و شهدا و رزمندگان این حماسه بزرگ در حال برگزاری است و مسوولان مختلف نیز با صدور پیام این واقعه تاریخی را گرامی داشتند.

استاندار آذربایجان غربی در پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ غلامرضا حسنی، حماسه دوم بهمن ۵۷ را از مهمترین نقاط عطف تاریخ ایران اسلامی دانست.

در متن پیامی که محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی صادر کرده آمده است:ماه بهمن برای همه عزت طلبان و مجاهدان راه حق نماد ارج نهادن به عزت و شرافت ملی و ایام تجسم و تجمیع اراده نسل‌های پیر و جوان برای رسیدن به مقاصد بزرگ و معرفی حقیقت اسلام رحمانی و اصالت آن به جهانیان است.

 از مهم‌ترین نقاط عطف تاریخ سرزمین ایران حماسه دوم بهمن ماه ۵۷، قیام مسلحانه مردم ارومیه علیه رژیم ستمشاهی است. روزی که نهضت پرشور مردم رشید و تاریخ ساز ارومیه به رهبری مجاهدی عالم و دلیر به ثمر نشست و طرحی نو در برگ های تاریخ این دیار انداخت تا عزت، آزادی و افتخار استقلال را در سایه جمهوری اسلامی از آرمان به واقعیت بدل کند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مجاهد نستوه حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ غلامرضا حسنی و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی بویژه شهدای استان آذربایجان غربی، امید دارم به فضل الهی همه دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از آرمانهای انقلاب موفق و موید باشند.

روزی که مسجد اعظم ارومیه به توپ بسته شد

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در چنین روزی مسجد اعظم ارومیه به توپ بسته شد، گفت: قیام دوم بهمن ۵۷ سرآغاز قیام مسلحانه علیه جنایت‌های رژیم طاغوت توسط ملت و جوانان مسلمان بود.

حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری تصریح کرد: قیام دوم بهمن از مهمترین حوادث در دوران انقلاب در ارومیه بود و نیاز است این روز و این حماسه به شکل ویژه گرامی داشته‌شود و جنایت‌هایی که رژیم طاغوت بر مردم ایران کرده را برای نسل جوان و دنیا تبیین کرد.

وی افزود: در شرایط فعلی کشور که دشمن در حال تطهیر رژیم طاغوت است باید این قیام تبیین و اهداف و دلایل رخ دادن انقلاب اسلامی بیان شود و جوانان را بیدار و آگاه‌تر کرد.

حجت‌الاسلام مجتهد شبستری اضافه کرد: نباید بگذاریم دشمن از کم‌کاری ما در عدم تبیین در حوزه‌های مختلف پیروز جنگ نرم باشد، باید در پاسداشت قیام های مؤثردر پیروزی انقلاب اسلامی و دستاورد‌های نظام و انقلاب تلاش کرد.

پایان پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.