×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: در مسیر مقاومت با استکبار جهانی دست علمای شیعه و سنی جهان را می‌فشاریم

به گزارش تهران۲۴ از گرگان حجت الاسلام حمید شهریاری صبح امروز در نشست خبری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و استاندار با خبرنگاران اظهار کرد: انقلاب اسلامی نعمت بزرگی را برای اقوام و ادیان مختلف ایجاد کرده و همه این عزیزان بصورت آزادانه با سبک زندگی خود در حال زندگی بوده و اهل سنت با راه اندازی و تاسیس حوزه های علمیه مدارس دینی  خود طلاب را به سبک خود تربیت و پرورش می داند.

وی تصریح کرد: در هیچ کشوری چنین آزادی وجود ندارد و حتی کشورهایی که دم از آزادی می زنند با هرگونه فعالیت ادیان مختلف مخالفت کرده و مانع می شوند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی بصورت منطقه ای در استان گلستان برگزار می شود.نخستین کنفرانس منطقه ای وحدت اسلامی در استان کردستان برگزار شد و با توجه به اینکه تاثیرات و خروجی مثبت زیادی به همراه داشت بران شدیم تا این کنفرانس را بصورت دوره ای در استان های کشور برگزار کنیم.

وی ادامه داد: با مطالعات انجام شده استان گلستان به عنوان برترین استان در حوزه وحدت اسلامی شناخته شد و بر همین اساس دومین اجلاس در این استان برگزار می شود.

شهریاری با اشاره به برگزار شدن کنرانس های منطقه ای در تهران و پایتخت گفت: با توجه به اینکه این کنفرانس ها هر ساله در پایتخت برگزار می شد و بخاطر محدودیت از تعداد معینی افراد دعوت می شد، احساس کردیم این کنفرانس ها تکراری شده و خروجی مناسبی ندارد و بر ان شدیم تا این اجلاسیه و کنفرانس ها را در استان ها برگزار کنیم.

وی بیان کرد: در دومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی در استان گلستان بیش از ۴۰۰ نفر مهمان داخلی و ۶۰ نفر مهمان خارجی از کشورهایی مانند قرقیزستان، قزاقستان، روسیه و غیره حضور دارند و مهمانان خارجی از جمله افراد و شخصیت های رده بالای کشور خودشان هستند.در این اجلاسیه از علمای جوان برای انتقال دستاوردها به نسل موان هم دعوت شده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ابراز کرد: در این اجلاس از ۱۲برگزیده  اثر پژوهشی در حوزه تقریب رونمایی شده و حدود ۲۰ شخصیت سطح بالا داخلی و خارجی در دو نوبت صبح و عصر سخنرانی می کنند. در این اجلاس از شخصیت های برجسته تقریب که بزرگترین و اثربخش ترین تاثیر را در استان داشتند تقدیرویژه خواهد شد.

وی گفت: امید داریم با برگزاری این اجلاس و اینگونه حرکت ها بتوانیم هم افزایی بین اقوام را افزایش دهیم و در این مراسمات برنامه های دشمن با هدف تفرقه بین قومیت ها و مذاهب را در قالب جهاد تبیین بیان کنیم.

شهریاری یادآور شد: امروز عصر همایش تقریب مذاهب اسلامی و تمدن نوین اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب با همکاری دانشگاه امام حسین(ع) و دانشگاه های گلستان برگزار می شود و مقلات علمی در این خصوص توسط شخصیت های علمی قرائت می شود.

وی با اشاره به اغتشاشات چندماه گذشته دشمن در کشور خاطرنشان کرد: علیرغم مشکلات اقتصادی در کشور و تنگناهایی که دشمن برای مردم ایجاد کرده، مردم کشور با وحدت و اتحاد در کنارنظام جمهوری اسلامی  بوده و دشمن تلاش دارد تا اندک صداهایی که تفرقه را ندا می دهند را توسط رسانه های خود در بوق و کرنا کرده و وانمود کند که تمام کشور ایران دچار ناامنی است.این حرکت ها سبب می شود تا برخی از اندیشمندان کشورهای دیگر گمان کنند ایران دچار تنش است و ما در این اجلاسیه ها بصورت عملی نشان می دهیم که این حرکت ها، تبلیغات سوء دشمن بوده و کشور ایران اسلامی در امنیت پایدار قرار دارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: یکی از توطئه های دشمن این است که جمهوری اسلامی را متهم به شیعه سازی می کند و با این توطئه شیعه هراسی و اسلام هراسی را در جهان رواج می دهد. نظام جمهوری اسلامی به دنبال شیعه سازی نبوده و هر دین و قومیتی می تواند آزادانه سبک دینی خود را در زندگی خود اجرا کند.

وی افزود: در همین راستا تلاش داریم تا علاوه بر برگزاری کنفرانس و اجلاس منطقه ای، کنفرانس های بین المللی نیز برگزار کنیم که در نخستین اقدام، کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی دهه آخر اسفندماه امسال در بغداد با حضور مدیران ارشد اهل سنت برگزار می شود.

شهریاری ابراز کرد: مهمترین هدف ما در همایش ها،سمینارها و اجلاسیه ها مقاومت در برابر استکبار جهانی بوده ودر این‌مسیر دست تمامی مردم و علمای اهل سنت داخل و خارج از کشور را می فشاریم.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی از گذشته های دور با استکبار جهانی و رژیم صهیونیست ارتباط داشته و این ارتباط را بتازگی علنی و ظاهر کردند.

شهریاری ادامه داد: اینها فقط سران کشورها بوده و ملت انها از این وضع ناراحت هستند‌.ما به این سران مرتجع کشورهای اسلامی گوشزد می کنیم که این حرکت ها جز ابرویزی چیزی نداشته و با کمک همه متحدان خود در سراسر کشور و جهان این سران را تهدید می کنیم که دست از کارهای خود بردارند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: عمر رژیم صهیونیستی رو به افول بوده و طبل فروپاشی ان در حال نواختن است.بنابراین به سران کشورهای اسلامی که با این رژیم ارتباط دارند اعلام می کنیم از اشتباه خود برگردند وگرنه توسط ملت خود ادب خواهند شد.

وی درخصوص فروپاشی تفکر وهابیت در جهان خاطرنشان کرد: با بیداری اسلامی در جهان، استکبار جهانی نگران شده و انقلاب و فرهنگ تکویر و ترور را در کشورهای اسلامی ترویج کرد. با شکست داعش و شکست وهابی در سوریه توسط جبهه مقاومت این تفکر رو به افول بوده و اکنون می بینیم که سران عربستان سعودی نیز از این تفکر دست کشیده و به سوی تفکرات لیبرالی ترغیب شدند. در جهاد تبیین در این حوزه نخستین اقدام این است که اسلام افراطی و وهابی تفریطی را به جهانیان نشان دهیم و بگوییم که اسلام مخالف هرگونه ترور، ادم کشی و انفجار مساجد و غیره بوده و نه سنت حدیثه شیعه و نه سنت حدیثه اهل سنت این تفکر تکویری را می پذیرد.

شهریاری گفت: عقیده ما این است که ان عده قلیل را که صدای دشمن شده و از روی جهل و نااگاهی در خط دشمن حرکت می کنند با جهاد نرم و ادبیات مهربانانه و در راستا رافت و عطوفت هدایت کنیم و از موضع سخت در برابر اینگونه افراد بپرهیزیم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.