×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ماجرای اقدامات ۲ محکوم امنیتی در لباس دانشجو / عملیات‌های تروریستی یونسی و مرادی چه بود؟

به گزارش تهران۲۴، اخیرا مستندی با عنوان « جنایت دست ساز» درباره اقدامات و اعترافات علی یونسی و امیر حسین مرادی پخش شد، این دو نفر که قصد داشتند دست به اقدامات تروریستی در داخل کشور بزنند، حدودا فروردین ماه سال ۱۳۹۹ بازداشت شدند و بعد از آن به جرم خود نیز اعتراف کردند.

علی یونسی در اعترافات خود بیان می‌کند که در دام شبکه‌های ضد انقلاب به خصوص گروهک منافقین افتاده و تلاش داشته تا با اقدامات تروریستی کشور را ناامن کند.

سخنگوی دستگاه قضا نیز در نشست خبری خود و در جمع خبرنگاران تاکید کرده بود که این ۲ نفر به اتهام تخریب، ایجاد حریق و خرابکاری در تأسیسات هر کدام به ۱۰ سال حبس، به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و همکاری با گروهک‌های معاند نظام به ۵ سال و فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس محکوم شدند. مجازات اشد یعنی ۱۰ سال در مورد آن‌ها اجرایی خواهد شد؛ البته حکم هنوز قطعی نشده است.

بر اساس آنچه اعلام شده خانواده علی یونسی سابقه ارتباط با گروهک تروریستی منافقین را دارند؛ برادر او یعنی رضا یونسی که در حال حاضر مقیم سوئد است، دانشجوی اخراجی دانشگاه امیرکبیر است و فعالیت خود را در سال‌های ابتدایی دهه هشتاد در خبرنامه امیرکبیر آغاز و سپس به واسطه «زیبا» خاله‌اش که از اعضای شورای مرکزی گروهک منافقین در پاریس بود، ارتباط‌گیری با این گروهک را شروع کرد و به عنوان یک سمپات منافقین به فعالیت در محیط دانشجویی پرداخت.

رضا یونسی در سال ۱۳۸۵ پس از اخراج از دانشگاه امیرکبیر به سوئد رفت و برای جذب افراد از روش‌های تطمیعی و وعده‌های مالی و تحصیلی به دانشجویان، سرویس‌دهی به گروهک منافقین را این بار از خارج از کشور آغاز کرد. «یوسف یونسی» پدر خانواده یونسی هم سابقه دستگیری در سال ۱۳۶۳ را به دلیل اقدامات تروریستی و عضویت در سازمان منافقین دارد که در آن زمان به ۱۲ سال زندان محکوم می‌شود، اما پس از تحمل ۳ سال حبس، عفو و از زندان آزاد می‌شود.

 بعد از دستگیری یونسی و مرادی رسانه‌های ضدانقلاب تلاش  به شدت تلاش کردند این افراد را به عنوان دانشجو نخبه معرفی کنند و از آنها دفاع کردند، اما با پخش اعترافات مشخص شد این دو نفر دست به چه اقداماتی زده بودند و قرار بود چه اقداماتی را هم انجام دهند.

«جنایت دست ساز»؛ روایتی است از عملیات‌های تروریستی علی یونسی و امیرحسین مرادی که در ادامه آمده است:

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.