×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قرآن از تفرقه میان مسلمانان نهی کرده است

به گزارش تهران۲۴، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر روز شنبه در دیدار جمعی از مردم، مسئولان و کارگزاران نظام و سفرای کشورهای اسلامی به مناسبت عید فطر، اتحاد را نیاز مبرم و ضروری امت اسلامی خواندند و با اشاره به زوال محسوس رژیم صهیونیستی و کاهش مشهود قدرت بازدارندگی آن گفتند: این پیشرفت مهم به برکت ایستادگی و مقاومت ملت و جوانان فلسطینی رخ داده و راهبرد امروز جهان اسلام باید بر کمک و تقویت عناصر مبارز داخل فلسطین متمرکز باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ماه رمضان را زمینه‌ساز نزدیکی دل‌های مسلمانان به یکدیگر خواندند و افزودند: مسئولان کشورهای اسلامی باید از این فرصت برای ایجاد اتحاد امت اسلامی و کاهش و رفع اختلافات استفاده کنند.

رهبر انقلاب با اشاره به مشکلات کشورهای اسلامی از جمله جنگ و اختلاف و درگیری، وابستگی، فقر، و نبود پیشرفت علمی گفتند: اگر به فرمان قرآنیِ «وحدت حول ریسمان الهی» عمل شود، جهان اسلام با حدود دو میلیارد جمعیت و برخورداری از مهمترین و حساس‌ترین نقاط جغرافیایی جهان می‌تواند در مسیر حل مشکلات قدم بردارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مسئله فلسطین را یکی از اساسی‌ترین مسائل دنیای اسلام برشمردند و با اشاره به افول تدریجی رژیم غاصب گفتند: این افول که از چند سال قبل آغاز شده است، اکنون سرعت یافته و جهان اسلام باید از این فرصت بسیار بزرگ استفاده کند.

ایشان مسئله فلسطین را نه صرفاً اسلامی بلکه انسانی دانستند و با اشاره به اجتماعات و راهپیمایی روز قدس در کشورهای غیر اسلامی گفتند: اجتماعات ضدّ صهیونیستی روز قدس در آمریکا و کشورهای اروپایی نتیجه آشکار شدن روزافزون جنایات صهیونیست‌های غاصب است.

رهبر انقلاب افزودند: حضور شماری از مردم اروپا در حمایت از مردم فلسطین، آن هم در کشورهایی که به صهیونیست‌ها وابسته‌اند، بسیار مهم است.

ایشان عامل اصلی وضع فلاکت‌بار رژیم غاصب را مقاومت پر برکت درونی مردم فلسطین و خطر پذیری و جان برکفی جوانان آن خواندند و تأکید کردند: اوضاع امروز سرزمین‌های اشغالی اثبات می‌کند هر قدر مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین در مناطق مختلف بیشتر شود، رژیم جعلی ضعیف‌تر خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی را هم رو به پایان دانستند و گفتند: چندین دهه قبل بن گورین از مؤسسین رِژیم جعلی گفته بود هر وقت قدرت بازدارندگی ما پایان یابد، ما مضمحل می‌شویم و اکنون دنیا شاهد این واقعیت است و اگر اتفاقی رخ ندهد، پایان رِژیم غاصب نزدیک است که این هم از برکات فداکاری جوانان فداکار فلسطینی در کرانه باختری و دیگر مناطق اشغالی است.

ایشان با توجه به این واقعیات، کمک به نیروهای داخل فلسطین را راهبرد ضروری امروز جهان اسلام برشمردند و گفتند: جبهه مقاومت به موازات تلاش‌های ارزشمند خود و همه کشورهای اسلامی باید بر تقویت عناصر مبارز داخل فلسطین متمرکز شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیان نکته مهمی، گرایش به اسلام را عامل اصلی قدرت گرفتن مبارزه گروه‌های فلسطینی خواندند و افزودند: در دوره‌هایی که گرایش‌های اسلامی مطرح نبود، این پیشرفت‌ها وجود نداشت.

رهبر انقلاب، اسلام‌ستیزی دشمنان را نتیجه درک قدرت اسلام در تقویت ملت فلسطین و دیگر ملت‌ها برشمردند و افزودند: البته به فضل الهی و هوشیاری ملت‌های مسلمان، این راهبرد به جایی نخواهد رسید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به پیشگامی امام خمینی و جمهوری اسلامی در حمایت از مسئله فلسطین افزودند: این حرکت ادامه خواهد یافت و امیدواریم ملت عزیز ایران روزی را شاهد باشند که مسلمانان همه کشورهای اسلامی آزادانه در قدس شریف نماز بخوانند.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس‌جمهور با اشاره به تأکید رهبر انقلاب به همکاری قوای سه‌گانه با یکدیگر، خاطرنشان کرد: به رهبر انقلاب اسلامی و ملت عزیز ایران اطمینان می‌دهم که هر سه قوه با همدلی و هم‌افزایی از حاشیه‌ها پرهیز، و بر متن که تحقق شعار سال و گره‌گشایی از زندگی مردم و خدمت خالصانه به آنان است، تمرکز کنند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.