×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اگر دوباره رئیس‌جمهور شوم به جنگ اوکراین پایان می‌دهم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از البلد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سخنان خود در میان هوادارانش در فلوریدا مدعی شد که اگر در انتخابات ۲۰۲۴ پیروز شود، به جنگ اوکراین پایان می‌دهد.

وی از سیاست خارجه جو بایدن رئیس‌جمهور کنونی آمریکا انتقاد و اذعان کرد که این سیاست‌ها باعث شده شرایط جهان خطرناک‌تر شود.

ترامپ در ادامه گفت: بعد از مدت کمی از ورودم به کاخ سفید، جنگ وحشتناک میان روسیه و اوکراین را به پایان می‌رسانم. این کار را به سرعت بسیار زیادی به پایان می‌رسانم.

وی اضافه کرد: من شناخت کاملی نسبت به ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی رؤسای جمهور روسیه و اوکراین دارم. اگر من رئیس‌جمهور آمریکا بودم، پوتین به اوکراین حمله نظامی نمی‌کرد.

ترامپ با اشاره به پایان دادن جنگ گفت: انجام این کار، در شرایط کنونی نیز بسیار راحت است. اقدامات بایدن در عرصه سیاست خارجه باعث شده رهبران کشورهای دیگر به آمریکا احترام نگذارند. من تنها نامزدی هستم که می‌توانم وعده ممانعت از ورود آمریکا به جنگ جهانی سوم را بدهم.

این در حالیست که بر اساس نتایج یک نظرسنجی که جدیداً منتشر شده است، حدود ۷۰ درصد مردم آمریکا و به خصوص ۴۴ درصد از جمهوری‌خواهان به هیچ وجه نمی‌خواهند دونالد ترامپ به کاخ سفید برگردد.

این نظرسنجی که روز پنجشنبه از سوی آسوشیتدپرس و مرکز تحقیقاتی دانشگاه شیکاگو منتشر شد، همچنین نشان می‌دهد که ۹۳ درصد از دموکرات‌ها و ۶۳ درصد از مستقل‌ها نمی‌خواهند ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود.

همچنین شرکت کنندگان با مدرک دانشگاهی بالاتر نسبت به کسانی که مدرک دانشگاهی ندارند مصمم‌تر هستند که ترامپ اصلاً نباید کاندید شود؛ اگرچه اکثریت هر دو گروه با ترتیب آرای ۸۰ درصد و ۶۵ درصد به کل مخالف ترامپ هستند.

علاوه بر این طبق آمار منتشر شده فقط ۳۴ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی نسبت به نامزدی ترامپ در انتخابات نظر مثبت و مساعد دارند.

از سوی دیگر، خبرگزاری «رویترز» به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد بایدن احتملاً کارزار انتخاباتی مجدد خود را سه‌شنبه این هفته از طریق یک ویدئو اعلام خواهد کرد.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در حال آماده شدن برای اعلام برنامه‌های خود برای نامزدی مجدد در انتخابات، در هفته آینده است که زمینه را برای رقابت دوباره وی با دونالد ترامپ فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.