×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آبگرفتگی اهواز | از انکار مسؤولان تا گلایه شهروندان

به گزارش تهران۲۴ از اهواز، آبگرفتگی معابر که از صبح روز شنبه آغاز شد همچنان در اهواز ادامه دارد و مشکلاتی را برای رفت و آمد شهروندان به وجود آورده است.

کوی علوی،‌ گلدشت، کیانشهر، انقلاب، خشایار و باهنر از جمله مناطقی بودند که آبگرفتگی در آنها شدید گزارش شده و بعضا زندگی مردم مختل شده است.

این آبگرفتگی درحالی رخ داد که بارندگی ملایم بوده و نگرانی‌ها از بارندگی رگباری و آبگرفتگی شدیدتر در اهواز مانند سالهای گذشته وجود دارد.

استفاده از ۶۰ دستگاه تانکر مکنده

بنا بر اعلام سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اهواز، این سازمان ۶۰ دستگاه تانکر مکنده برای تخلیه آبگرفتگی و پس زدگی فاضلاب در برخی نقاط اهواز به کار گرفته است؛ بارندگی ۴۸ ساعت گذشته باعث پس زدگی فاضلاب در مناطق ۸، ۶ و یک اهواز شده است که در مناطق ۸ و ۶ میزان پس زدگی فاضلاب و آبگرفتگی شدت بیشتری دارد.

علاوه بر اهواز شهرهای دیگری همچون خرمشهر، شادگان، ماهشهر و بندر امام نیز شاهد آبگرفتگی معابر بود.

در پی بارش‌های ۲ روزه در خوزستان، مدیرعامل آبفای کشور به منظور بررسی وضعیت آبگرفتگی ضمن بازدید از برخی معابر شهری، از چند ایستگاه‌ پمپاژ اهواز نیز دیدن کرد.

با وجود استمرار آبگرفتگی، کرم نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: پس از اطلاع از آبگرفتگی اهواز به دلیل بارش باران، ایستگاه‌های مستقر پمپاژ با حداکثر توان فعال شد و ظرف یک ساعت آبگرفتگی‌ها تخلیه کامل شد.

بنا بر اعلام آبفا، اعتبار لازم برآورد شده برای پروژه اصلاح فاضلاب اهواز ۹ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان است که رئیس جمهور در سفر به اهواز بر اتمام آن طی دو سال تاکید کرد.

اصلاح، تعمیر و توسعه شبکه فاضلاب اهواز در ۱۲۶ نقطه در قالب اجرای طرح ضربتی علاج بخشی فاضلاب اهواز از تیرماه سال جاری عملیاتی شده است.

شبکه‌ جمع‌اوری آبهای سطحی بودجه دولتی ندارد

رضا امینی شهردار اهواز اخیرا در جلسه شورای شهر اظهار کرد: تاکنون یک ریال به شهرداری اهواز برای اولین خدمات دفع آب‌های سطحی پرداخت نشده است.  

شهردار اهواز با بیان اینکه ایجاد شبکه جدید برای دفع آب های سطحی منطقی نیست، گفت: شبکه جداگانه برای دفع آب‌های سطحی یک کار کرد کوتاه مدت فقط در هنگام بارش دارد منطق کارشناسی و واقعیت اقتصادی اقتضا می‌کند که شبکه ترکیبی با افزایش حجم و ظرفیت شرایطی را مهیا کند که هر دو موضوع در طرح جامع پیش بینی شود.

طبق اعلام هواشناسی، سامانه بارشی که از بامداد شنبه در خوزستان آغاز شده ، تا اواخر روز سه‌شنبه سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای در بیشتر مناطق استان، بارش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات استان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، بیشترین میزان بارندگی تا ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه امروز در دزپارت ۹۱.۳، ایذه ۸۶.۸، رامهرمز ۸۰.۷، لالی ۶۷.۱ و اهواز ۲۰.۱ میلیمتر ثبت شده است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.