×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قصه همیشگی پس از باران در اهواز / آبگرفتگی معابر و منازل

به گزارش تهران۲۴، با ورود سامانه بارشی از روز پنج شنبه به استان، بارش باران شهرهای خوزستان را فرا گرفت به گونه‌ای که کل روز جمعه را مردم اهواز شاهد بارش باران در شهر خود بودند.

اداره کل هواشناسی خوزستان میزان بارش‌ها در ۲۴ ساعته در استان را اعلام کرد که بر اساس آن شهرستان لالی بیشترین بارش را در این مدت به خود اختصاص داده است.

بر این اساس، لالی ۶۸.۱، شوشتر ۶۱.۹، گتوند ۵۷، مسجدسلیمان ۵۵، حسینیه اندیمشک ۴۸.۹، اهواز ۴۷، دزفول ۴۵.۹، شوش ۴۴، شادگان ۴۰.۸، دهدز ۴۰.۴ میلیمتر بارش باران در این مدت ثبت شده است.

میزان بارش ثبت شده در کشاورزی اهواز ۳۹.۶، ایذه ۳۹.۱، امیدیه ۲۹.۶، بستان ۲۹.۵، ماهشهر ۲۴.۵، بهبهان ۲۳.۹، آغاجری ۱۸.۷، رامهرمز ۱۸.۲ و هندیجان ۱۳.۲ اعلام شده است.

طبق اعلام سازمان هواشناسی خوزستان تا اوایل روز یکشنبه هفته جاری این سامانه در بیشتر نقاط استان فعال خواهد بود.

با وجود اقدامات انجام شده از جمله اصلاح و بازسازی شبکه فاضلاب و سیستم دفع آب‌های سطحی در اهواز معابر شهری این کلانشهر دچار آبگرفتگی و اختلال در تردد شهروندان شده است. در برخی مناطق آب وارد منازل مردم شده و اغلب خیابان‌های شهر را آب فراگرفته است.

صبح امروز دانش آموزان و کارمندان در حالی به سر کار رفتند که اغلب خیابان‌های شهر اهواز زیر آب بود و خطر افتادن در فاضلاب به شدت مردم را تهدید می‌کرد از سوی دیگر به علت زیر آب رفتن جوهای رو باز و چاه‌های فاضلاب، خودروهای بی شماری بودند که دچار خسارت شدند.

مردم خواستار تعطیلی مدارس بودند که مسئولان به این امر توجهی نکردند و مدارس با وجود آبگرفتگی شدید به فعالیت خود ادامه دادند. همچنین فیلم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده است که نشان می‌دهد آب به درون خانه‌های مردم اهواز نفوذ کرده و خسارت‌هایی برای مردم به همراه داشته است.

مردم عقیده دارند با وجود صرفه هزینه‌های هنگفت برای رفع مشکلات شبکه فاضلاب اهواز و حفاری‌های پرتعداد در اغلب خیابان‌های اهواز که برخی خیابان‌ها را چند ماه درگیر خود کرده بود نباید اکنون شاهد این حجم از آبگرفتگی پس از باران در شهر باشیم.

تداوم عملیات تخلیه آب

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه عملیات تخلیه روان آب ناشی از بارندگی از معابر این شهر ادامه دارد، گفت: با تمام توان و امکانات از ورود روان آب به خانه‌های مردم جلوگیری می‌شود.

ابراهیم قنبری با اشاره به اینکه از شب گذشته عملیات تخلیه آب باران در اهواز آغاز شده و در حال حاضر در سه منطقه خیابان ادهم، کیانپارس و کیان آباد نیروهای آتش نشان در حال تخلیه روان آب باران هستند، افزود: تمام تلاش بر این است تا در کمترین زمان عملیات تخلیه روان آب در مناطق مختلف اهواز انجام شود.

وی گفت: ۶۰ نیروی آتش نشانی با ۳۰ دستگاه تانکر ۱۰ تا ۳۰ هزار لیتری به همراه پمپ‌های تخلیه آب در مناطق مختلف اهواز در حال فعالیت هستند و تلاش می‌شود روان آب با سرعت از این مناطق جمع آوری شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ادامه داد: خیابان ادهم اهواز به دلیل آبگرفتگی بر اثر بارش باران بسته شده و کار تخلیه آب در این منطقه در حال انجام است و پیش بینی می‌شود تا ظهر امروز این خیابان بر روی خودروها بازگشایی شود.

اسکان اضطراری خانواده‌ها

از سوی دیگر رئیس جمعیت هلال احمر شوشتر گفت: از صبح امروز اسکان اضطراری برای خانواده‌های در معرض خطر روستای چم کنار این شهرستان به دلیل بارش باران بر پا شده است.

احمد علی آهنگر شوشتری در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: امدادرسانی به‌دنبال وقوع بارش باران از نخستین ساعت‌های بارندگی به مردم روستای چم کنار که احتمال ریزش منازل آنها به علت ناایمن بودن منازلشان وجود داشت از صبح امروز آغاز شده و ادامه دارد.

وی ادامه داد: هفت خانوار که منازل آنها نا ایمن بود و خطر ریزش منازل آنها وجود داشت توسط جمعیت هلال احمر اسکان اضطراری یافته و اقلام زیستی دریافت کرده اند.

لغزندگی جاده‌ها

این در حالی است که جاده‌های برون شهری هم از تلفات باران بی نصیب نماندند و به اثر سه حادثه رانندگی در محورهای خوزستان، چهار نفر جان باختند.

فرمانده پلیس راه خوزستان گفت: این سه حادثه رانندگی در محورهای اهواز -آبادان، هندیجان -ماهشهر و سربندر به ماهشهر به وقوع پیوست.

سرهنگ رضا دولتشاهی افزود: در این سوانح رانندگی که روز جمعه به وقوع پیوست، متأسفانه چهار نفر جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: علت وقوع این حوادث عدم توجه به جلو از سوی رانندگان بوده است و با توجه به لغزندگی معابر رانندگان عزیز با احتیاط در محورهای خوزستان تردد کنند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.