×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پنجاه‌وچهارمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی در شهرری برگزار شد

به گزارش تهران۲۴ از ری، همزمان با سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی، اسوه مردانگی و فتوت و پهلوانی، جامعه ورزش با حضور در ابن بابویه شهرری به روح بزرگ این پهلوان فراموش نشدنی ادای احترام کردند. 

مراسم بزرگداشت پنجاه‌وچهارمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان «غلامرضا تختی» ظهر دیروز
با حضور جمع کثیری از علاقمند به منش پهلوانی و جوانمردی، پیشکسوتان، قهرمانان و مسؤولان ورزشی بر سر مزار وی در ابن بابویه شهرری برگزار شد. 

کشتی گیران شهرری بیش از ۳سال در انتظار خانه کشتی هستند

حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری در این مراسم با بیان اینکه حضور خودجوش مردم در سالگرد جهان‌پهلوان تختی باعث ماندگاری آئین جوانمردی می‌شود، اظهار کرد: امروز قهرمانان زیادی در این آب و خاک وجود دارند که باید مسؤولان به شکلی عمل کنند تا روحیه پهلوانی علاوه بر روحیه جهادی تقویت شود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه مسؤولان باید مردمی باشد، گفت: تختی اسطوره ای برای مردم بود و باید تلاش کرد تا منش پهلوانی این اسطوره گسترش یابد چراکه اخلاق مداری در کنار منش پهلوانی عامل اصلی حل مشکلات کشور است. 

فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه ورزش در این شهرستان مظلوم واقع شده است، تصریح کرد: طی سه سال گذشته تلاش بسیاری شد تا برای ساخت خانه کشتی، زمین و محلی مناسب از شهرداری تهران اختصاص یابد اما با وجود تامین اعتبار آن، هنوز این مهم امکان پذیر نشده است.

سیدعلی یزدی خواه نماینده مردم ری و تهران، ری در مجلس شورای اسلامی نیز زی سخنانی در این مراسم بیان کرد: غلامرضا تختی به واسطه اخلاق و منش پهلوانی و مردم داری ماندگار شد و از یاد و خاطره مردم فراموش نمی شود. 

وی زندگی تختی را سراسر افتخار دانست و افزود: قهرمانان چیزی برای خود نمی خواستند بلکه تمام کارهایشان برای رضای خدا و مردم بوده است.

اکبر حیدری، سلمان حسام، ایرج خورشیدفر، ابراهیم جوادی، محمدرضا توپچی، محمود محمودی و تعداد دیگری از پیشکسوتان عرصه کشتی پهلوانی و مدال آوران المپیک و جهان به بیان خاطراتی از مرحوم غلامرضا تختی و رفتار و منش وی پرداختند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.