×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دختران سلیمانی، مدافعان حرم جمهوری اسلامی/ نظام استکبار در مقابل حجاب زن ایرانی مستاصل است

تهران۲۴- نیاز گلی: چند روزی بود که دختران ری زمزمه‌هایی در خصوص برگزاری یک همایش به گوششان می‌رسید، همایشی با عنوان «دختران سلیمانی». همین عنوان کافی بود تا دختران قبله تهران خود را آماده حضور در این همایش بزرگ کنند. دختران مومن و ولایتمداری که با شنیدن نام سردار دل‌ها برای حضور در این همایش لحظه شماری می‌کردند تا نامشان جزو دخترانِ سلیمانی باشد.

زمان موعود که رسید، از تمام درب‌های حرم سید الکریم، دسته دسته دختران و بانوان با شور و اشتیاق وارد این بارگاه ملکوتی می‌شدند و به سمت مصلی امام علی(ع) حرکت می‌کردند. دختران نوجوانی که به همراه مادران خود می‌آمدند، بانوان جوان و میانسالی که به همراه دختران و نوزادان خود آمده بودند و زنان و دختران دانشجو، دانش آموز، کارمند، خانه‌دار، بسیجی و سایر اقشار مختلف که به‌صورت گروهی و دوستانه در مصلی حضور پیدا کرده بودند.


همه میهمانان در مصلی مستقر شدند، خانم مجری پس از آغاز برنامه و خوشامدگویی، از نوجوان روشندل «زهرا خلیلی» به روی سن دعوت کرد تا آیاتی از قرآن را تلاوت کند. تلاوت زیبا و دلنشین زهرا که حافظ کل قرآن مجید است آرامشی در فضا ایجاد کرد تا حاضران با اشتیاق برنامه را دنبال کنند.

پس از اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران و پخش کلیپ‌های مذهبی؛ روایتگری در مورد حاج قاسم توسط امین گزستانی، آیین پرده‌خوانی توسط آقای اسماعیلی، مداحی توسط داود شفیعی و در ادامه اجرای سرود توسط گروه سرود نسیم رحمت که چهارده دی ماه در دیدار بانوان با رهبر معظم انقلاب سرود خوانده بودند، حال و هوای معنوی خاصی به همایش دختران سلیمانی داده بود.


برپایی همایش به همت گروه‌های جهادی

حبیبه امیری مسوؤول واحد خواهران هیأت رزمندگان شهرری و مشاور امور بانوان فرمانداری شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت سالگرد شهدای ۱۸ دی ماه سال ۱۳۵۷، همایش دختران سلیمانی به همت تعدادی از گروه‌های جهادی و با مشارکت سپاه شهرری، شهرداری منطقه ۲۰، فرمانداری ری و آستان مقدس عبدالعظیم(ع) با حضور گسترده دختران و بانوان از اقشار مختلف برگزار شد.

وی با بیان اینکه این همایش با محوریت مجموعه منظومه تبیین فکری حضرت آقا برگزار می‌شود، گفت: به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم گرد هم آمدیم تا نام و یاد سردار دل‌ها را زنده نگه داریم و ضمن تجدید بیعت با امام(ره) و شهدا، مکتب حاج قاسم را بین بانوان ترویج دهیم.

امیری با بیان اینکه این گروه‌های جهادی از سال ۱۳۹۸ در شهرری فعال هستند و هفت دوره در جهت تبیین گری برگزار کرده‌اند، افزود: این گروه‌های جهادی، طرح مطالعاتی سیر تفکرات حضرت آقا را انجام می‌دهند و دوره‌های مطالعاتی و آموزشی مختلفی برگزار کرده‌اند و امروز برای اولین بار در شهرری چنین همایشی برپا می‌شود.


دختران ری مدافع حرم می‌شوند

در قسمتی از مصلی تعدادی از خادمان همایش، مشغول نام‌نویسی هستند و با اعلام مجری برنامه، میهمانان همایش در انتهای مراسم برای ثبت نام مراجعه می‌کنند. ثبت نامی برای «مدافع حرم». با شنیدن مدافعی حرم توسط زنان تعجب می‌کنم که در ادامه مجری می‌گوید مدافع حرم جمهوری اسلامی.

و به راستی حاج قاسم چه زیبا و پرمعنا گفت که جمهوری اسلامی حرم است. امروز زنان و دختران ولایتمدار با چادر خود با حجاب خود با دین خود با عقلانیت خود و با دشمن شناسی خود مدافع حرم جمهوری اسلامی هستند و زنان مومن انقلاب اسلامی با حجاب خود چنان سیلی محکمی به آمریکا زدند که همه نظام استکبار با تمام توانش در مقابل حجاب بانوی ایرانی مستاصل شده است.


نرگس افشار ۱۶ ساله که به همراه دوست خود در این همایش شرکت کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درخصوص حضور خود در این مراسم گفت: امروز اینجا جمع شدیم که به امثال مسیح علینژاد ثابت کنیم که زنان و دختران انقلاب نام و راه زینب(س) را رها نمی‌کنند و نمی‌گذارند علم انقلاب اسلامی زمین بیفتد.

وی همچنان که پرچم جمهوری اسلامی را در دست دارد، افزود: این انقلاب با خون سربازان امام خمینی(ره) به ثمر نشسته و با سربازان امام خامنه‌ای تداوم می‌یابد و این پرچم تا ظهور منجی بشریت برافراشته خواهد بود.

این دختر جوان که دانش آموز و اهل شهرری است، ادامه داد: وظیفه ما دختران حاج قاسم این است که اگر تاکنون حجاب داشتیم به حرمت خون پاک شهدا از این پس این حجاب را محکم‌تر حفظ کنیم.


بانویی جوان که به همراه دو فرزند خود در این همایش شرکت کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان کرد: امروز به عشق حاج قاسم آمدم و وقتی در مسجد محله‌مان، برنامه را اعلام کردند بی هیچ درنگی آماده حضور در این مراسم شدم.

وی با اشاره به قسمتی از مصلی که برای بازی و نقاشی کودکان در نظر گرفته‌اند و دخترش آنجا مشغول نقاشی است، گفت: به همراه دختر سه ساله و پسر یک ساله‌ام در مراسم شرکت کردم تا فرزندانم با مکتب حاج قاسم آشنا شوند و با فرهنگ ائمه علیهم السلام و شهدا تربیت شوند.


دختر ۲۰ ساله‌ای که سربند یا زهرا(س) به سر بسته و با دفترچه‌ای که در دست دارد نکات مهم سخنران را یادداشت می‌کند، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در این مراسم شرکت کردم تا بگویم من هم دختر حاج قاسم هستم، او را الگوی خود قرار داده‌ام و قول می‌دهم که تا پای جان، پای انقلاب و آرمان‌های شهدا بمانم.

وی با بیان اینکه حجاب ما سلاح ماست و هرگز آن را زمین نخواهیم گذاشت، ادامه داد: امروز اگر همه کشورهای غربی بسیج شده‌اند تا با حجاب و انقلاب و جمهوری اسلامی مخالفت کنند، ما با فرهنگ شهادت و مقاومت همه آنها را شکست می‌دهیم.
 


نسل سلیمانی توسط مادران ایرانی تربیت می‌شود

حجت الاسلام اسماعیل فخریان در بخشی از مراسم به سخنرانی درخصوص برگزاری همایش «دختران سلیمانی» پرداخت و اظهار کرد: این همایش به مناسبت سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرهای قم، شیراز و همدان برگزار شده و امروز برای چهارمین بار در شهرری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه قبل از سال ۱۳۴۱ مستکبرین عالم، دنیا را به دو قسمت سلطه پذیر و سلطه گر تبدیل کرده بودند، افزود: ایران جزو کشورهای زورپذیر و سلطه پذیر بود که امام قیام کرد و ۱۶ سال مردم را همراه خود کرد که بگوید ما نه ظلم می‌کنیم و نه ظلم می‌پذیریم، امام در سال ۵۷ انقلاب کرد و گفت؛ تا وقتی مردم پشتیبان ولایت فقیه و به دنبال شهادت و اعتلای کلمه الله هستند، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

مدیر مجموعه تبیین منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در ادامه به رشادت‌های مادران شهدا و غیوری زنان انقلابی مانند مرضیه دباغ اشاره کرد و گفت: اگر بنا است نسلی غیور از جنس حاج قاسم در این عالم تربیت شود، به دست توانمند و عظیم شما بانوان انقلابی و شهیدپرور ساخته خواهد شد.


افتتاح هیأت «دختران سلیمانی» در شهرری

حجت الاسلام فخریان با بیان اینکه شما آمریکا را تحقیر کردید و سیلی که آمریکا از شما خورده، بزرگتر از سیلی است که از خود انقلاب خورده است، ادامه داد: شما نشان دادید یک زن می‌تواند مسلمان باشد، مومن باشد، فرهیخته باشد، در عین حال عفیفه و پاکدامن هم باشد اما در غرب جنس زن را بردگی کشیدند و به دنبال شهوت‌رانی بودند نه آزادی.

وی با تاکید بر اینکه امروز نوبت نقش آفرینی زنان در حفظ دین است، بیان کرد: وظیفه هیأت «دختران سلیمانی» که امروز در شهرری افتتاح شد، تربیت نسلی تمدن ساز از زنان جوان برای نقش آفرینی در حفظ دین و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.   

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نظم جدیدی در جهان در حال شکل گرفتن است، تصریح کرد: در مورد فضای مجازی دیر جنبیدیم و امروز بازیگر آن هستیم نه کارگردان. در مورد نظم آینده جهان نیز اگر دیر بجنبیم نظم نوین جهان را غربی‌ها و مستکبرین می‌سازند لذا در این راستا و برای ترویج برنامه‌های فرهنگی، هیأت دختران سلیمانی به‌صورت ماهانه همایش‌های خود را اجرا خواهد کرد. 


عطرآگین شدن فضای مصلی با دو لاله گلگون کفن

در بخشی از مراسم، دو شهید خوشنام زینت بخش همایش دختران سلیمانی شد. لاله‌های دور از وطنی که در تفحص‌های اخیر شناسایی و وارد کشور شده‌اند. جوانی ۱۷ ساله از شلمچه و کربلای ۵ و جوانی ۲۲ ساله از جزیره مجنون و خیبر.

با ورود لاله‌های خوشنام به مصلی، همه حاضران به احترام شهدا تمام قد می‌ایستند. راوی روایت می‌کند و مادران گریه می‌کنند. راوی روضه می‌خواند و دهه هشتادی‌هایی که جنگ و جبهه ندیده و شهید نداده‌اند به پهنای صورت اشک می‌ریزند.

مادران شهدا خود را به تابوت رسانده و به یاد فرزند شهید خود، به شهید خوشنام متوسل می‌شوند. در این میان حال مادرانی که پیکر فرزندشان جاویدالاثر است، قابل وصف نیست. دو شهید خوشنام امروز در میان استقبال باشکوه دختران سلیمانی در مصلی سیدالکریم، فضای قبله تهران را عطرآگین کرد تا بار دیگر یادمان بیاید که این انقلاب با خون جوانان آبیاری شده و با خط شهادت ادامه دارد.    


امروز نوبت قیام زنان است

همه دختران سلیمانی یک هدف مشترک دارند و آن دفاع از ولایت و ترویج مکتب حاج قاسم است. دختران سلیمانی عهد بستند تا فرهنگ مقاومت را ادامه دهند و هرگز در مقابل یاوه گویی کسانی که می‌خواهند زنان را ابزار سیاسی زیاده خواهی‌های خود کنند، تسلیم نشوند.  

امروز نوبت قیام زنان است. زنان انقلاب اسلامی امروز با سلاح حجاب، پشتیبان ولایت هستند و نه از روی احساسات و مظلومیت، بلکه با قدرت و غیرت و عقلانیت خود در مسیر ترویج و نهادینه کردن هویت زن مسلمان ایرانی در گام دوم انقلاب قدم برمی‌دارند.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.