×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زاکانی: ۷۳۰ کیلومتر از مسیرهای بزرگراهی کاهش می‌یابد

به گزارش تهران۲۴ از ری، علیرضا زاکانی شهردار تهران صبح امروز در آیین افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید آوینی در شهرری اظهار کرد: شهرری قبله تهران است و یکی از وعده هایی که داده شده بود، به هم زدن معادله شمال و جنوب بود.

وی گفت: امروز دو افتتاح را در منطقه ۲۰ و منطقه ۱۵ داشتیم که پل دوربرگردان در منطقه ۲۰ حدود ۵.۴ کیلومتر و اتصال بزرگراه شهید جعفر رستگار به بزرگراه امام علی(ع) حدود ۱۷ کیلومتر مسیر مردم را کوتاه‌تر می کنند.

شهردار تهران افزود: کل عملیات منطقه ۱۵ در سه ماه توسط شهرداری انجام گرفت و احداث پل شهید آوینی نیز چهار ماه طول کشید.

زاکانی ادامه داد: در بزرگراه شهید آوینی تصادفات زیادی رخ می‌داد و سال گذشته در این نقطه ۳ نفر در تصادفات فوت کردند و تعداد مصدوم‌ها نیز زیاد بود همچنین احداث این پل وضعیت آلایندگی و ترافیکی را نیز بهبود می‌بخشد.

وی با اشاره به برنامه‌های مدیریت شهری تهران تصریح کرد: اعضای شورای ششم شهر، برای حل موضوعات تهران، چهارچوبی را دنبال می‌کنند که در قالب تحول و پاسخ معتبر به رخدادهای تهران باشد.

شهردار تهران اضافه کرد: در همین راستا برای مشکلات بزرگ تهران شامل موضوعات ترافیک، آلودگی، ایمنی، بی هویتی بصری، بدمسکنی و بی‌مسکنی، بافت فرسوده و غیره راه حل های جدی ارائه می‌شود.

زاکانی بیان کرد: تکمیل شبکه بزرگراهی تهران یکی از اولویت‌های شهرداری است که ازجمله بزرگراه‌های شهید شوشتری، یادگار امام و شهید بروجردی ظرفیت بزرگراهی را افزایش می دهد.

شهردار تهران تاکید کرد: ۷۸۸ کیلومتر از مسیرهای بزرگراهی به حدود ۵۰ کیلومتر کاهش می‌یابد که در پی آن ۶۰۰ هزار لیتر بنزین نیز صرفه جویی خواهد شد.

وی با اشاره به ایجاد تسهیلات در نقاط کور شهر گفت: استفاده از مولد سازی را در اولویت داریم و برای این منظور استفاده حداکثری از امکانات خواهیم داشت به عنوان مثال در پایانه ایستگاه مترو دولت آباد ۵۹ کیلومتر زمین وجود دارد که باید این فضا به زیر زمین منتقل شود تا مردم از روی زمین نیز استفاده کنند.

شهردار تهران یکی دیگر از اهداف شهرداری را مناسب سازی پیاده راه‌ها عنوان کرد و افزود: هرچه قدر خیابان بسازیم ماشین ها نیز بیشتر می شود و شهر تبدیل به شهرماشین می شود لذا باید پیاده‌راه ها مناسب سازی شود و برای این منظور سال گذشته ۲۶۰ کیلومتر و امسال ۳۰۰ کیلومتر مناسب سازی انجام گرفته است.

زاکانی ادامه داد: استفاده از فضای مجازی و هوشمند سازی شهر، تقویت حمل و نقل عمومی، توسعه مترو و ارتقای کیفیت و کمیت قطارهای شهری را از دیگر برنامه‌های شهرداری عنوان کرد.

وی با اشاره به مولدسازی در ساخت مترو تصریح کرد: تونل‌های مترو شامل خط‌های یک تا هفت مترو در گذشته با قطر ۹ متر ساخته شده است و ما نیز مجبوریم این توتل‌ها را با همان قطر ادامه دهیم اما در آینده و برای ساخت تونل های مترو در خط‌های ۸ تا ۱۱ با بحث مولدسازی که برنامه‌ای فوق العاده اقتصادی است، تونل‌ها با قطر ۱۵.۸ متر ساخته خواهد شد. 

شهرداری تهران با اشاره به بارش‌های اخیر بیان کرد: در دو بارش اخیر برف در تهران، قرارگاهی شامل مدیریت شهری، راهور، رسانه ها، اورژانس و هواشناسی شکل گرفت و با پیش بینی‌ها و اقدامات به‌موقع، نتایج خوبی حاصل شد.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.